Marketing Report
[Interview] Christian Peeters en Geert van Leeuwen over hun komst naar JUMP! Retail

[Interview] Christian Peeters en Geert van Leeuwen over hun komst naar JUMP! Retail

Christian Peeters en Geert van Leeuwen zijn op 1 maart 2023 gestart als Creative Director bij JUMP! Retail. We spreken met hun onder meer over hun rol en doelen bij JUMP! Retail.

Kunnen jullie julliezelf introduceren?

Wij zijn Christian Peeters en Geert van Leeuwen, sinds 1 maart 2023 vormen wij de creatieve directie van JUMP! Retail. We werken al jaren in de reclame, onder andere bij TBWA en Eigen Fabrikaat. Daar hebben we gewerkt op allerlei klanten, van Albert Heijn, Vodafone, Wehkamp, Douwe Egberts L’or en McDonald’s tot Kruidvat, ICS en Royal Canin. Net als nu bij JUMP! ligt onze focus grotendeels op retail, of merken die zich in retail bewegen. De ervaring die we meebrengen hopen we samen met een dosis energie in het nieuwe JUMP! te stoppen!

Wat sprak jullie aan om over te stappen naar JUMP! Retail?

In november 2022 werden we benaderd door Ernst-Jan Smids die ons vertelde over de jump die JUMP! zelf ging maken. Na jarenlang met freelance creatieven te werken, wilde het bureau zijn eigen creatieve signatuur tot uitdrukking brengen. Zo begonnen ook de gesprekken met Ernst-Jan Smids, over hoe we dit samen zouden invullen. We maakten kennis met Business Strateeg Ingrid Siemes-Van der Made en Digital Director Marijn Ruitenbeek en spraken ook met betrokkenen binnen TBWA. Het moment van instappen was voor ons heel interessant: een bestaand en gewaardeerd retailbureau, maar dan met een bruisende startupmentaliteit, mooie kansen op nieuwe klanten en de mogelijkheid om de creatieve vloer vorm te geven.

De eerste 100 dagen zitten erop. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Onze eerste maanden zijn duidelijk een transitieperiode geweest. We hebben het soms over een struik die teruggesnoeid moest worden om weer te gaan bloeien, en gelukkig zien we nu al mooie nieuwe knoppen ontstaan. De growth mindset waarmee we naar onze klanten kijken, kunnen we dus ook heel goed op onszelf richten. Het is dan ook superleuk om nu de eerste resultaten hiervan te zien, zowel bij klanten als bij ons op de vloer.

Is er ook samenwerking met TBWA?

Zeker! Het helpt dat we er allebei gewerkt hebben, dat maakt dat de lijntjes nog korter zijn. We delen kennis, tools, soms mensen, en ook qua bedrijfsvoering hebben we met TBWA een grote broer om de hoek die ons kan bijstaan.

Wat willen jullie met JUMP! bereiken?

Het doel is simpel: met JUMP! willen we hét toonaangevende retailbureau worden waar strategie en creatieve concepten zorgen voor een krachtige merkpositie en succes. Daarom zeggen we ook: Make your next step a JUMP! Zo beoordelen we ons werk, zo challengen we de opdrachten van onze klanten en prikkelen we natuurlijk ook onze mensen. We hebben retail in ons DNA en zijn gewend om groots te denken, maar zijn enorm wendbaar in onze manier van werken. Dynamisch is een beetje een jeukwoord, maar het typeert ons wel. Een soort speedboat in een zee van olietankers en pleziervaart. Dat ligt ons ook goed, net als alle JUMP’ers houden we niet van stilzitten.

De afstand tussen klant en bureau is de laatste jaren kleiner geworden. Hoe kijken jullie naar de verhouding tussen opdrachtgevers en creatieven?

We zitten natuurlijk in het tijdperk van de co-creatie, nog zo’n modewoord. Voor ons is dit niets nieuws, of een beperking van onze creativiteit. Je loopt wat vaker hand in hand in fases die eerder gescheiden waren, maar wij vinden het eigenlijk wel fijn om vaker in het proces samen te zitten met klant. Even bij elkaar inchecken, in plaats van eerst een paar weken broeden en dan de grote tadaa-presentatie. Het uitgangspunt blijft namelijk hetzelfde: wij bedenken het juiste antwoord op een vraag, een antwoord dat ze zelf niet hadden kunnen bedenken.

Er is veel te doen over kunstmatige intelligentie (AI) in de markt. Hoe kijken jullie tegen deze ontwikkelingen aan?

Wij zien het als een geweldige tool die ons kan helpen op allerlei gebieden. Zo geeft het een flinke boost aan je research, dat merken we intern ook. Er is heel veel mogelijk, maar net als bij elke tool is het vooral interessant hoe je het gebruikt. Als creatief zit je nog steeds aan de knoppen, en gaat het er dus om op welke knoppen je drukt. Want het geeft ons niet zozeer output, maar input. Je komt daardoor sneller tot inzichten, maar de laatste stap, in dit geval jump, ligt nog steeds bij ons.

www.jumpretail.nl

Lees ook:

[Marketing Report TV] Ernst-Jan Smids (JUMP! RETAIL): Het vraagstuk is altijd leading

22-02-2024 | 11:59:00
Ernst-Jan Smids is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vlugt en Elzemieke Olsthoorn spreekt hij over het belang van het vraagstuk

[Column] Ernst Jan Smids: De oerkracht van ons vak

07-02-2024 | 13:05:00
Een momentopname van het jaar. En wat voor jaar? Of moet ik zeggen: In wat voor turbulente jaren bewegen we ons al even?

Budi & Thijs schrijven meest gelezen column van 2023

29-12-2023 | 10:15:00
In onze serie meest overzichtsartikelen mag deze natuurlijk niet ontbreken: de lijst met de meest gelezen columns van 2023

[Interview] Ernst-Jan Smids over JUMP! Retail

04-12-2023 | 09:06:11
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews

JUMP! Retail ontwikkelt effe sparren-campagne SPAR

31-10-2023 | 07:02:00
We zijn de Effe-maatschappij. SPAR heeft een oplossing voor de gemaksbehoefte in die Effe-maatschappij: effe sparren
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.