Marketing Report
Natwerk wint pitch fietsvoordeelshop.nl

Natwerk wint pitch fietsvoordeelshop.nl

Natwerk is na een pitch met vijf andere bureaus verkozen tot reclamebureau van fietsvoordeelshop.nl. Het Amsterdamse creatieve bureau wordt verantwoordelijk voor de merkcampagne van de fietsenwinkel.

Fietsvoordeelshop.nl combineert online verkoop met 14 fysieke winkels door heel Nederland. Eerder dit jaar werd bekend dat de Louwman Group haar belang in Fietsvoordeelshop.nl verder uitbreidt om ambitieuze groeiplannen verder te kunnen realiseren. Natwerk is met het winnen van de pitch gekozen om deze ambitie waar te kunnen maken. De pitch werd begeleid door Ivonne Boumeester van 3MO.

Natwerk heeft de opdracht gekregen om op een onderscheidende manier de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de fietsenwinkel verder te vergroten. De samenwerking is gestart met een strategisch traject om de positionering van Fietsvoordeelshop aan te scherpen naar een spraakmakend campagne-idee. Om de zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten, is er gekozen voor een gefaseerde aanpak, inspelend op het gestaag opbouwen van een relatie met de doelgroep. Waarbij eerst radio en daarna televisie wordt ingezet.

De eerste radiocommercial is inmiddels uitgezonden. De radiocampagne wordt doorvertaald naar socials, interne en Point of Sale (POS) communicatie. Ook wordt gewerkt aan twee televisiecommercials die onderdeel uit zullen maken van de nieuwe campagne.

Hoewel het bij de woordcombinatie fiets en voordeel voor de hand ligt om aan de prijs te denken, richt de nieuwe campagne zich juist op de voordelen van het fietsen zelf.

Jens Bezemer, Head of Strategy van Natwerk: “Van boodschappen doen tot spullen verhuizen, en van de hond uitlaten tot naar je werk komen. De fiets is het belangrijkste stuk gereedschap in ons leven. Met deze campagne leggen we daarom de nadruk op alle fietsvoordelen. Want als je je fiets bij fietsvoordeelshop haalt, haal je alles uit je fiets.”

Henk Bakker, Marketing Manager fietsvoordeelshop.nl: “We waren direct enthousiast over het concept van Natwerk waarbij de betekenis van de merknaam centraal is komen te staan. De campagne benadrukt wat we natuurlijk allang wisten: aan fietsen zitten alleen maar voordelen.”

Credits:
Concept: Natwerk | Video: RubenPaulRuben

Natwerk is een niet normaal effectief reclamebureau dat marktstrategieën levert en door vertaalt naar spraakmakende oplossingen. Wij beïnvloeden daarmee de kern van het probleem. Op basis van een gerichte oplossing voor dat probleem, bieden we een oplossing waar de doelgroep niet over uitgepraat raakt. Niet normaal zijn, daar zetten we mensen die normaal uit staan voor reclame weer mee aan. Denk aan producten, activaties, slimme tools en communicatieconcepten waar de consument wél op zit te wachten. Niet normaal effectief noemen we dat, op zowel brand- als salesniveau.

www.natwerk.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.