Marketing Report
Revitalize leidt Europese herpositionering Komori nieuws

Revitalize leidt Europese herpositionering Komori

Na een oriëntatiefase koos drukpersfabrikant Komori voor rebranding agency Revitalize om de herpositionering te begeleiden, het merkverhaal voor de Europese markt aan te scherpen en de merkbelofte count on us te ontwikkelen.

Komori is één van de grootste en bekendste producenten van professionele drukpersen (offset, digitaal en voor verpakkingen) en afwerkingsoplossingen voor de grafische industrie. De Japanse organisatie bestaat sinds 1923 en bedient de Europese markt vanuit het lokale hoofdkantoor in Utrecht. Het merk staat bekend als leverancier van zeer betrouwbare producten, die lang meegaan en laag zijn in onderhoudskosten.

Strategische positionering

Drukkerijen worden sinds een paar jaar geconfronteerd met snelle marktveranderingen en Komori Europe besloot daar qua strategische positionering mee aan de slag te gaan.

Uit de herpositionering kwam als inzicht dat Komori de meest klantgerichte partij in haar markt is. Dit is een logisch gevolg van de Japanse kernwaarden en KANDO bedrijfsfilosofie: altijd streven naar een ultieme, verwachtingen overtreffende klantbeleving. Het was logisch en geloofwaardig om vervolgens in communicatie bestaande klanten in beeld te brengen en hun verhaal over de samenwerking met Komori Europe te laten vertellen.

Revitalize heeft er bij de ontwikkeling van de communicatiecampagne voor gekozen om drukkerij-eigenaren uit onder meeer Italië, Nederland, Tsjechië en Turkije hun verhaal over de samenwerking met Komori Europe te laten doen. Elk kwartaal komt een andere klant terug in de Komori brand video en volgt een testimonial video van enkele minuten waarin de relatie met Komori wordt uitgediept en de nieuwe propositie van Komori wordt onderstreept. De campagne wordt digitaal ingezet in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje.

Michael Versélewel de Witt Hamer, merkstrateeg bij Revitalize: “We zijn supertrots op de samenwerking met Komori Europe. Na een uitgebreid strategisch traject met de directie van Komori Europe en alle Europese managing directors hebben we samen een scherpe propositie geformuleerd. Vervolgens hebben we het campagneconcept in samenwerking met Lukkien doorvertaald naar hoogwaardige video’s, die de voordelen van werken met Komori op een persoonlijke manier verbeelden.”

Peter Minis, Marketing Manager Komori Europe over Revitalize: “At Komori, we have- and still are experiencing Revitalize as a highly valued partner to strengthen our brand perception in a rapidly changing market. Their creative input and ability to capture the true essence of our company is spot-on! Very motivating for employees and inspiring to (new) customers.”

Credits:
Opdrachtgevers Komori: Erik Achterkamp, Peter Minis | Bureau: Revitalize rebranding agency | Videoproductie: Lukkien | Fotografie: Lukkien | Sound design: Lukkien

www.komori.eu

www.revitalize.nl

Lees ook:

Revitalize ontwikkelt merk en campagne voor Suresy

[Column] Michael Versélewel de Witt Hamer: Wanneer of waarom zou je je merk rebranden?

Revitalize aan de slag voor inbiome

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief