Marketing Report
Seepje kiest voor Higuita en lanceert campagne Was je wereld schoner

Seepje kiest voor Higuita en lanceert campagne Was je wereld schoner

Het duurzame zeepmerk Seepje heeft na een bureau oriëntatie gekozen voor creatief bureau Higuita. Het eerste werk in de vernieuwde stijl en het thema Was je wereld schoner is te zien in een landelijke out-of-home en tv-billboarding campagne in Nederland en België.

Hester de Monchy, strategisch marketeer bij Seepje: "We hebben voor Higuita gekozen omdat ze lieten zien zowel de inhoudelijke als de emotionele kant van ons merk goed te begrijpen. In een markt waarin iedereen groen claimt, maar wij het ook écht zijn, hebben we een creatieve partner nodig om dit naar een groter publiek te brengen op een eigenwijze en prikkelende manier."

Schoon genoeg van vieze zeep

Jaarlijks gaan er alleen al in Nederland honderden miljoenen liters vuile zeep met het afvalwater mee. Jasper Gabriëlse, mede-oprichter van Seepje: "Om de klimaatcrisis te beperken zullen we samen sneller over moeten op producten met natuurlijke ingrediënten. Met deze landelijke campagne willen we Nederlanders en Belgen ervan bewust maken dat ze hun wereld schoner kunnen wassen met Seepje."

Seepje maakt wasmiddel, handzeep en afwasmiddel. Elk product bestaat uit minimaal 99,8 procent natuurlijke grondstoffen en daarmee loopt Seepje voorop in de markt. Sinds haar oprichting in 2013 heeft het merk als doel om het meest impactvolle en inspirerende zeepmerk ter wereld te worden en strijdt het tegen onnodig gebruik van fossiele ingrediënten en toevoeging van microplastics in zeepproducten. Seepje is een B-Corp en is inmiddels in zo'n 6000 verkooppunten verkrijgbaar in binnen- en buitenland. Zo is het merk in Duitsland, België en Zwitserland te vinden.

Was je wereld schoner

De meeste consumenten weten niet dat er in veel wasmiddel of zeep fossiele ingrediënten waaronder aardolie zitten. Deze campagne richt zich daarom op consumenten die bezig zijn met het verduurzamen van hun eigen leven, maar wasmiddel nog niet zien als een product waarmee ze ook een verschil kunnen maken. In de eerste campagne Was je wereld schoner, die uit de samenwerking tussen Seepje en Higuita is gekomen, wordt op luchtige wijze een urgente boodschap naar deze doelgroep gebracht.

Seepje brengt hun duurzame claim onder andere via hun verpakkingen en voerde eerder al campagne via dagbladadvertenties en online kanalen. Niek Eijsbouts, Creative Director Higuita: "De copy en nieuwe stijl van onze eerste campagne brengen die optimistische stem van het merk nu ook naar de straat en in de huiskamers. Het zet je aan het denken, maar wel op een positieve manier, passend bij het merk."

Out-of-home en tv-billboarding

Om op een effectieve manier de merkbekendheid te vergroten is er gekozen voor de inzet van een langlopende landelijke out-of-home campagne in Nederland, in combinatie met tv-billboarding op zowel Nederlandse als Vlaamse commerciële zenders. De campagne loopt tot en met het einde van het jaar en wordt uitgevoerd door mediabureau MatchMyBrand.

Credits:

Creatief bureau: Higuita | Creative directors: Niek Eijsbouts, Ewoudt Boonstra  | Art-director: Joost Leek | Copywriter: Jan-Wicher Emmens | Motion designer: Lyzanne Jonker | Agency producer: Tom Hoogenboom | Sound design: Studio Hielke Praagman | Mediabureau: Match My Brand | Verantwoordelijk bij Seepje: Hester de Monchy, Evelien van de Glind, Jasper Gabriëlse

www.higuita.amsterdam

www.seepje.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.