Marketing Report
Dutch Media Week | Programma

Dutch Media Week | Programma

Dutch Media Week toont van 3 tot en met 9 oktober de ontwikkeling van de media en de impact ervan op mens en maatschappij. Samen met een groot aantal partners belichten, stimuleren en promoten we de vele prachtige ontwikkelingen en initiatieven in de Nederlandse media-industrie.

Je kunt je nog voor de meeste programma onderdelen aanmelden - doorgaans kosteloos,

Veel programma-onderdelen zijn te volgen via een livestream.


Kijk hier ons interview met Herman Dummer, programma manager van Dutch Media Week:


In onderstaand overzicht staat slechts een deel van het totale programma - het totale weekprogramma staat hier

Dutch Media Week | Programma

Maandag 3 oktober | Innovation Day

Tijdens de Innovation Day powered by RauwCC staan de laatste ontwikkelingen uit de media-industrie centraal. Deze dag staat in het teken van lezingen en presentaties van de mooiste innovaties uit het Nederlandse Medialandschap. Het complete maandag programma staat hier


10:00 uur | Opening Dutch Media Week

Moderator Jamaal Hussein (presentator en programmamaker bij BNNVARA en NPO ZAPP) gaat in gesprek met tafelgasten Viktor Wijnen (Directeur HKU Games and Interaction), Eppo van Nispen tot Sevenaer (Directeur Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid) en Karin Walters (Wethouder media in Hilversum) over het programma en thema ON/OFF van Dutch Media Week en het belang van het festival voor Hilversum mediastad. Ook zal Viktor Wijnen ons zijn mediarede presenteren... lees meer


10:00 - 20:00 uur | Innovation day powered by RauwCC

Maandag 3 oktober is de dag waar je een kijkje in de toekomst van de media-industrie krijgt en je de laatste innovaties gepresenteerd krijgt. Deze dag wordt gehost door Joost Koning (BM) en bestaat uit inhoudelijke sessies (plenair en parallel), netwerken en een expomarkt.

Het ochtendprogramma is van 10:00 tot 12:15 uur. We beginnen met verschillende lezingen van spraakmakende en internationale sprekers. De ochtend wordt afgesloten met een paneldiscussie met vertegenwoordigers van toonaangevende mediabedrijven.

Sprekers:

Ellen ter Gast (Medisch Bioloog en praktisch filosoof)
Channah Blocq (NVIDIA)
Arno Lubrun (META)
Paul van den Heuvel (EMG)... lees meer over Innovation Day hier

11:00 | Social Hour powered by RauwCC

Misschien ben je er nog niet bekend mee, maar virtual humans zijn nu al niet meer weg te denken uit het medialandschap. Maar hoe ze daar aanwezig zijn is voor lang niet iedereen duidelijk. Daar gaat Maarten in deze aflevering samen met Marije Brom (AI-translator bij Rotterdam University of Applied Sciences) en Maartje van Beuningen (BNNVARA) op in. Ze gaan in op vragen als: Wat is de meerwaarde van van virtual humans? Welke gevaren brengen ze met zich mee? En op welke manier kunnen virtual humans toegepast worden in het Nederlandse medialandschap... lees meer

12:00 uur | Popster van de toekomst

Een wereld waarin de grootste hits gemaakt worden door artiesten die volledig digitaal zijn ontwikkeld: het is mogelijk! Op maandag 3 oktober om 12:00 uur presenteert Beeld & Geluid de talkshow ‘Popster van de Toekomst’... lees meer

14:00 uur | How will remote work change the media industry?

14:00 uur | Talskshow Innovatie


15:00 uur | Verantwoorde AI voor Media

Kunstmatige intelligentie (AI) speelt een steeds belangrijkere rol binnen media-organisaties. Dankzij deze technologie kunnen zij bijvoorbeeld grote hoeveelheden archiefmateriaal beter doorzoekbaar maken en gepersonaliseerde aanbevelingen doen. Maar hoe kun je als media-organisatie op een ethisch verantwoorde manier AI toepassen? Hoeveel data mag je bijvoorbeeld verzamelen over gebruikers? Hoe zorg je dat data-analyses inclusief zijn?

Tijdens deze interactieve sessie nemen prominente onderzoekers, techpioniers en mediaprofessionals je mee in het verantwoord inzetten van AI in mediatoepassingen. Samen kijken we naar de uitdagingen en mogelijke oplossingen om ethisch om te gaan met data en AI... lees meer

Het complete maandag programma staat hier

Dinsdag 4 oktober | Business Day

Er zit business in media. Tijdens de Business Day bespreken we met de grootste namen uit de media-industrie hoe zij te werk gaan en een bijdrage leveren aan de creatieve sector. Het complete dinsdag programma staat hier


10:00 - 11:00 | Agenda van ROM Utrecht voor media- en game-industrie

De Regionale Ontwikkelingsmaatschappij Utrecht (ROM Utrecht) heeft een aantal focus ecosystemen aangewezen. Onder meer Digital Media: de Nederlandse media- en game-industrie, inclusief aanpalende en onderliggende technologie. ROM Utrecht heeft Deloitte gevraagd om dit ecosysteem samen met stakeholders in kaart te brengen. Zo kan een beeld geschetst worden van de Nederlandse media- en game-industrie als bron van economische groei en innovatie. Met een rol voor de toepassing ervan in andere sectoren en de maatschappij in bredere zin... lees meer


10:00 - 16:00 | Podcast Summit Live

In navolging van het uitverkochte Podcast Summit Live in april dit jaar vindt op 4 oktober a.s. een gloednieuw Podcast Summit Live plaats tijdens Dutch Media Week. Ontdek nog meer geheimen & strategieën achter het maken van en geld verdienen met je eigen podcast van succesvolle podcast makers en -experts. Dit Summit is speciaal voor nieuwsgierige, onafhankelijke, ambitieuze en ondernemende podcast makers (to be) die hun eigen nummer 1 podcast succesvol willen (her) starten... lees meer


11:30 - 12:15 | On demand / Off demand

De media-industrie richt zich meer en meer op abonnementen. Veel mensen betalen maandelijks voor videodiensten, online muziek, betaalde email nieuwsbrieven en nog veel meer. Nu er steeds meer online aanbod komt, veranderen de abonnementsvormen ook. Wat zijn de ontwikkelingen op dit gebied? Hoeveel abonnementen willen en kunnen we aan? Houden de nationale platforms stand in het internationale geweld? Hoe ontwikkelen zich SVOD, TVOD en AVOD en welke share of wallet weten ze te pakken... lees meer


14:00 - 15:00 | Cross Media Café: Media CEO’s Presenteren Innovatieagenda

De Nederlandse mediasector is in ontwikkeling en moet concurreren met internationale media en techbedrijven. Er is een internet ontstaan waar gebruikers niet weten wat er gebeurt met de data die zij achterlaten na het consumeren van media. Hoe brengen we de data weer terug bij de gebruiker? Hoe organiseren we privacy by design, de bestrijding van fakenews en duiding van fakecontent? Wat is daarop het antwoord van de Nederlandse mediasector?

De Nederlandse mediabedrijven nemen het voortouw in het zoeken naar een oplossing. In het afgelopen jaar hebben de directies van grote mediabedrijven met elkaar overlegd over een gezamenlijke innovatieagenda. Een bijzonder onderdeel hiervan betreft de samenwerking rond consumentendata en een oplossing voor databreuk.

Tijdens dit Cross Media Café, georganiseerd in samenwerking met Beeld & Geluid, presenteren de media CEO’s hun gezamenlijke innovatieagenda. De minister van Economische Zaken, Micky Adriaansens, is gevraagd om deze in ontvangst te nemen... lees meer

Sprekers

15:30 - 17:00 uur | Cross Media Café: Selfmade Media-ondernemers

Tijdens dit Cross Media Café, dat we organiseren in samenwerking met Beeld & Geluid, gaan we in op ondernemerschap in de mediasector. Moderator Monique van Dusseldorp gaat in gesprek met succesvolle media-ondernemers over hun activiteiten, plannen en visie op het veranderende medialandschap. Waar zitten de grootste kansen? Welke Nederlandse bedrijven kunnen zelf wereldspelers worden? En wie zijn de ondernemers die op het goede moment aan het bouwen zijn... lees meer

Sprekers


17:00 uur | IMPAKT in gesprek met filosoof Hans Schnitzler over media en technologie

20:00 - 21:30 uur | TikTok Talkshow

TikTok is het snelst groeiende social media-platform. Vooral onder tieners is de app populair: het algoritme is zo afgestemd dat zij zo lang mogelijk naar de content op het platform blijven kijken. Oudere generaties kijken soms met argwaan naar het medium. Wat gebeurt er allemaal in die app en wat krijgen jongeren daar allemaal te zien? Tijdens deze bijzondere avond nemen we een academisch kijkje achter de schermen: hoe beïnvloedt TikTok de jongeren nou echt... lees meer

Het complete dinsdag programma staat hier

Woensdag 4 oktober | Talent Day

Powered by provincie Noord-Holland. Goed onderwijs is de fundering van onze maatschappij. Tijdens de Talent & Onderwijs dag zetten wij studenten en jonge professionals in het zonnetje. Van BM Mediatalent van het jaar tot matchmaking sessies tussen bedrijven en studenten. Het complete woensdag programma staat hier


10:00 - 17:00 uur | Remix Fest

Remix Fest geeft studenten van alle film- en kunstacademies praktische inzichten, inspirerende voorbeelden en onderzoekende vergezichten. Wat biedt een audiovisueel archief voor mogelijkheden voor de creatieve praktijk? Op het programma: keynote speech, colleges, workshops, pitches en exposities van werk van studenten. Alles komt aan bod: auteursrecht, research, data stories en heel veel heldere voorbeelden. Remix Fest vindt plaats op woensdag 5 oktober in Beeld & Geluid (Mediapark, Hilversum) en is gericht op alle studenten van film- en kunstacademies, van alle leerjaren. Ook studieleiders en -coördinatoren zijn welkom... lees meer

10:30 - 12:30 uur | Matchmaking Sessies

Tijdens Dutch Media Week organiseert BMYoung, samen met Mediastages, live matchmakingsessies tussen aansprekende mediabedrijven en stage zoekende studenten, aanstormende talenten en jonge professionals.

Het zijn speeddates waarin de mediabedrijven in contact komen met mogelijke nieuwe medewerkers of stagiairs. Geen pittige pitches, maar een flitsdate van vijf minuten waar je mogelijk in contact kunt komen met de (werk)liefde van je leven... lees meer

11:00 - 15:30 uur | Stagebezoek – Een rondleiding bij de grote mediabedrijven

11:30 - 15:30 uur | BMYoung Creative Cup

17:00 | Uitreiking Media Diamant

De Media Diamant is dé onderscheiding en erkenning voor medewerkers achter de schermen van televisie, radio of internet. De prijs bestaat uit een plaquette, ontworpen door Anneke Schat, die wordt geplaatst op de Diamantmuur van het Joop van den Endeplein op het Media Park en een aquarel... lees meer

Het complete woensdag programma staat hier

Donderdag 4 oktober | Game Day

Dutch Game Day powered by Control bestaat uit een congres van twee tracks met sprekers uit binnen- en buitenland. Die geven een kijkje achter de schermen bij het development van hun games of delen hun meer persoonlijke verhalen. Het complete donderdag programma staat hier

14:00 uur | Games for good – gedragsverandering via games voor een betere wereld

16:00 - 17:30 uur | Alles over digitale nalatenschap

Je denkt er natuurlijk liever niet over na, maar na je overlijden blijf je online gewoon verder leven als je je digitale nalatenschap niet regelt. Je digitale nalatenschap (of online erfenis) bestaat uit al je online accounts, online schulden en tegoeden en je cryptotegoeden.

Bedenk maar eens, je Facebook, Instagram en LinkedIn account stoppen niet als je overlijdt. Je foto’s en filmpjes blijven aanwezig in de Cloud en je cryptomunten zijn, tot je iets geregeld hebt, ineens van niemand. Het is daarom belangrijk om je online erfenis goed te regelen... lees meer

18:00 - 22:00 | Dutch Game Awards

The Dutch Game Awards powered by Control is a cooperation between the Dutch Media Week, the Dutch Games Association, and game development magazine Control. The event consists of a two-track conference with speakers from The Netherlands and abroad... read more



Het complete donderdag programma staat hier

Vrijdag 4 oktober | Journalism Day

Op Journalism Day onderzoeken pers en publiek hoe de Journalistiek nog beter kan aansluiten bij de behoeftes van publiek. Met inspirerende Talks uit binnen en buitenland. En workshops waar je dingen leert waar je morgen al op de redactie mee uit de voeten kan! Kom ook! Het complete vrijdag programma staat hier


9:30 - 17:30 | Journalism Day

‘Hooggeëerd Publiek!’ is het thema van de Journalism Day, op vrijdag 7 oktober tijdens Dutch Media Week. Een dag waarin pers en publiek met elkaar in gesprek gaan en samen gaan zoeken naar nieuwe vormen, beelden en inhoud rondom verhalen in en voorbij het nieuws. Met als doel de kloof tussen publiek en pers te verkleinen en de relatie te verbeteren... lees meer

10:00 - 16:00 | MOJO Conference

This year the 5th edition of the MOJO Conference will take place in De Vorstin Hilversum. With this year’s topic: Next Level Online Creation Technology is leading! What is the impact in future creative business, media and storytelling?... read more

12:00 uur | CODE: Digitale rechten op de politieke agenda

13:00 - 15:45 uur | Workshop nieuws maken voor en met laaggeletterd publiek

13:00 - 16: 45 | Workshop Design Thinking

14:00 - 16:00 uur | Talkshow & Workshop: Beeldvorming in het nieuws

Het complete vrijdag programma staat hier


www.dutchmediaweek.nl



Lees ook:

Giel Beelen sluit zich aan bij podcast recordpoging tijdens Dutch Media Week

Paul de Leeuw doet mee aan recordpoging podcast maken

Angie Smets, Ikenna Azuike en Pepijn Keppel genomineerd voor Dutch Media Week Award 2022

Nieuw: Dutch Media Week Award voor meest impactvolle mediamaker

Kijkje achter de schermen van het Media Park tijdens Xperience Days

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.