Marketing Report
MET AMS introduceert de eerste editie van de MET AMS Innovation Awards nieuws

MET AMS introduceert de eerste editie van de MET AMS Innovation Awards

Op het Westergasterrein in Amsterdam is van 1 tot en met 3 november MET AMS, het driedaagse festival waar technologie, cultuur en creativiteit samenkomen. Hoogtepunt van deze tweede festivaleditie is de eerste editie van de MET AMS Innovation Awards. Met deze onderscheidingen wil de organisatie in samenwerking met hoofdsponsor EPAM Systems, Inc. innovatieve en creatieve (opkomende) technologie aanmoedigen en bevorderen.

MET AMS Innovation Awards

De MET AMS Innovation Awards worden dit jaar voor het eerst uitgereikt aan de bureaus, merken en creators die zich weten te onderscheiden door gebruik te maken van innovatieve en creatieve technologie bij hun campagnes, cases en producten.

De award categorieën benadrukken elk de belangrijkste onderwerpen van het festival zoals AI, AR, VR, Gaming en Web3. De organisatie heeft dit vertaald naar de volgende categorieën waarin per categorie één award uitgereikt zal worden: 

  1. Virtual Worlds
  2. Artificial Intelligence (AI)
  3. Gaming
  4. Web3

Extra awards voor creators en innovatieve startups

Naast awards in deze vier categorieën zijn er nog twee extra awards te vergeven; de Creator of the Year award en Startup of the Year award.

De Startup of the Year Award is voor de meest innovatieve startup die opkomende technologieën benut om zo een revolutie teweeg te brengen in hun branche en de toekomst van het internet vorm te geven.

De Creator of the Year award is er voor het individu dat een project, product of campagne heeft gemaakt dat baanbrekend is op het gebied van Web3, AI, Digital Fashion en immersive tech.

Deze verdeling zorgt ervoor dat zowel grote, gevestigde bedrijven of merken als opkomende creatievelingen of start-ups de mogelijkheid hebben erkenning te krijgen voor hun werk. 

Zonder beperking durven innoveren

De MET AMS Awards zijn bijzonder vanwege de waardering voor inclusiviteit en erkenning van talent. Ward de Kruijf, Head of Web3 en Metaverse bij EPAM: "Onze visie is om iedereen te eren die durft na te denken over wat er allemaal mogelijk is en zonder beperkingen durft te innoveren. We willen ervaringen creëren die met anderen resoneren, hen inspireren en die vluchtige momenten omzetten in blijvende herinneringen."

Rik Woldring, co-founder van MET AMS: "De jury bestaat uit een mix van MET AMS sprekers, experts van EPAM en andere professionals uit de culturele en creatieve sector. Binnen elke award categorie zijn er drie nominaties. Zij worden uitgenodigd voor de awardshow, op de avond van de eerste festivaldag van MET AMS op 2 november. We kijken uit naar alle inzendingen!"

Aanmeldprocedure

De deadline voor inzending is 12 oktober, waarna per categorie drie genomineerden worden geselecteerd en uitgenodigd voor de awardshow. De genomineerden worden bekendgemaakt op 25 oktober, een week voor de start van MET AMS. Via www.met-ams.com/blogs/the-met-ams-innovation-awards kunnen agencies, merken, start-ups en creators zich aanmelden voor early access.

www.met-ams.com

www.epam.com

Lees ook:

Tweede editie MET AMS verbindt tech, cultuur en creativiteit

11-07-2023 | 13:05:00
Dit jaar staat in het teken van technologie, cultuur en creativiteit, waar emerging tech & creative minds meet

[Column] Rodger Werkhoven (iO): Lions 2023: hoe ChatGPT heel Cannes van Meta- naar AI-expert omschoolde

28-06-2023 | 22:54:00
Het kan verkeren. Het contrast kon niet groter zijn. Als ik vorig jaar ‘AI' zei, moest ik ’t vaak ook meteen spellen: “Eej - Ai.” En dan daarna toch ook nog ’ns helemaal voluit ’artificiële intelligentie’ zeggen. Gelukkig helemaal niet vaak. Weinigen waren namelijk geïnteresseerd

Publicis Groupe Benelux werft met een gigantische telefoon in de Metaverse

25-01-2023 | 10:22:48
Ergens in de Metaverse rinkelt op dit moment een gigantische rode telefoon. Wie die opneemt in de virtuele wereld, maakt kans op een job in de échte wereld. Een nieuwe manier om schaars web 3.0 talent aan te werven

[Column] Joyce Lopulalan: Marketing Trends 2023: een blik in de glazen bol

27-12-2022 | 16:51:00
Ik ben meer van het vooruit kijken. Wat staat ons te wachten? Wat willen we bereiken? Welke koers gaan we varen? En hoe geven we volgend jaar weer iets terug aan de maatschappij? Ook niet onbelangrijk. Ik kan het mis hebben, maar het gevoel bekruipt mij dat de trendwatchers dit jaar veel stiller zijn dan voorgaande jaren. Laat de glazen bol van 2023 dan zo weinig zien

[Dutch Media Week 2022] Mediasector presenteert gezamenlijke innovatievisie

04-10-2022 | 19:29:00
RTL Nederland, DPG Media, Talpa Network, Talpa Entertainment Productions, Mediahuis, Banijay Benelux, ITV Studios, IDTV, Fremantle Nederland, EMG Netherlands, NEP The Netherlands en de NPO hebben tijdens de Dutch Media Week een gezamenlijke visie geformuleerd op het vlak van vernieuwing en precompetitieve samenwerking

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.