Marketing Report
Alfred International ontwikkelt campagne SNS Wonen nieuws

Alfred International ontwikkelt campagne SNS Wonen

Reclamebureau Alfred ontwikkelt campagne voor SNS wonen. SNS, de bank die zich sinds begin dit jaar profileert met Eerst de mens, dan het geld, helpt in de huidige wooncrisis met kansvergroters. De campagne laat zien dat de bank begrijpt dat een eigen huis voor (vaak jonge) starters haast onbereikbaar lijkt. De kansvergroters zijn manieren om hun droom iets dichterbij te brengen.

Je eigen huis lijkt onbereikbaar is een herkenbaar issue

Uit een recente peiling van SNS - uitgevoerd door Factsnapp onder jongvolwassenen tussen de 16 en 39 jaar - blijkt dat 73 procent denkt dat deze generatie starters geen kans meer maakt op een koopwoning. 60 procent van de jongvolwassen wordt moedeloos van al het negative nieuws over de woningmarkt. SNS heeft zich met haar nieuwe positionering tot doel gesteld om mensen voorop te stellen en dus ook echt te helpen bij de issues waar zij tegenaan lopen. Deze jonge doelgroep wil vooruit in het leven, maar de verhitte woningmarkt is een serieuze barrière en voor hun gevoel helpen banken ook niet echt mee. Hierin ziet SNS een uitgelezen mogelijkheid om zich te onderscheiden en haar pay-off Eerst de mens, dan het geld waar te maken.

De kansvergroters van SNS brengen je dichter bij je eigen huis

Om de doelgroep te helpen heeft SNS kansvergroters bedacht. Dit zijn vijf manieren om de kans op een eigen huis wat groter te maken. Bij elke stap richting je eigen huis kan je namelijk wel degelijk wat doen om die kans te vergroten. Bijvoorbeeld bij het zelf bieden op een huis.

Wat kun je bieden? De gebruikelijke maximale hypotheek-tools geven een globale berekening. Het biedcertificaat gebruikt veel meer gegevens dan dergelijke tools, waardoor je met net iets meer zekerheid weet hoeveel je kunt lenen. En daarmee hoeveel je kunt bieden. Dan sta je net wat sterker dan andere bieders. Het biedcertificaat wordt uitgelicht in radiocommercials en online video’s.

En wat moet je dan vervolgens bieden? Dat vinden potentiële kopers die zonder makelaar op jacht gaan ook lastig. Voor die mensen biedt SNS ook een data based tool die je biedingsstrategieën geeft, bijvoorbeeld op basis van actuele verkoopprijzen van vergelijkbare prijzen van huizen in de buurt. Zo vergroot je de kans dat je bod geaccepteerd wordt.

Campagne maakt nieuwsgierig

In de tv-commercial zien we een jong stel dat op weg is naar een bezichtiging van een huis. Maar gek genoeg lijken ze maar niet dichterbij dat huis te komen. Die metafoor en de term kansvergroters wekken de nieuwsgierigheid van de doelgroep, zo bleek uit onderzoek van Motivaction. Ze herkennen het frustrerende gevoel en zijn benieuwd welke kansvergroters er zijn en wat ze voor hen kunnen betekenen. In de radiocampagne en via online video worden de verschillende kansvergroters uitgelicht. En via een displaycampagne wordt de doelgroep verder getriggerd om meer informatie te halen op www.snsbank.nl of via een gratis oriëntatiegesprek bij een SNS-winkel. Ook dat laatste wordt als onderscheidend gezien: bij SNS kan je nog gewoon binnenlopen.

De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Alfred en is te zien via tv, radio, narrowcasting, winkelmaterialen, online video’s en display advertising. Bij de realisatie van die laatste twee is samengewerkt met Born05.

Credits:

Klant: SNS - Peggy Kaal, Joost Niepoth, Miranda van Damme, Loesje Derkxs, Rachel Grezel, Marleen Hendriksen | Brand strategy, brand idea & campaign: Alfred International | Creatie: Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu | Strategie: Edward van de Ridder, Maurits Denekamp | Account: Danielle Boskemper, Marielle Bok, Roos Schaffels | Producer: Sanne Groot | Video production en photography: HALAL Amsterdam | Regisseur: Anna Maria van ‘t Hek | Animation & visual branding: Alfred | Freddy | VFX & Compositing: The Compound | Grading: The Compound | Muziek: SIZZER | Display & online video’s: Born05 | Mediastrategie: Dentsu 

www.alfred.nl

www.snsbank.nl

www.born05.com

Abonneer je op onze nieuwsbrief.