Marketing Report
Alfred ontwikkelt merkcampagne Texels: Op z’n Texels

Alfred ontwikkelt merkcampagne Texels: Op z’n Texels

Alfred International (lead agency Texels) ontwikkelt de eerste nationale merkcampagne van speciaalbiermerk Texels. 

Centraal in deze campagne staat het meest bekende bier van Texels: Skuumkoppe. Een speciaalbier waarmee Texels al meer dan 20 jaar bekendheid heeft verworven op het eiland waar de brouwerij is opgericht: Texel. Met deze 360 campagne wil Texels heel Nederland laten kennismaken met en genieten van Skuumkoppe. 

Op z’n Texels

Met Op z’n Texels wil het biermerk een eigen universum creëren dat opvalt en inspireert. Laurens Pot, Senior Brandmanager bij Texels: “De Texelse bierbrouwerij en Skuumkoppe zijn al jaren een begrip op Texel. We koesteren het eiland, brouwen hier ons bier en gunnen iedereen in Nederland een mooi glas Texels Speciaalbier. Met deze campagne willen we de eigenzinnigheid van de Texelse bierbrouwerij en van Texel zelf benadrukken, zonder te overdrijven."

De campagne Op z’n Texels valt op door de visuele stijl en copy. Naast het bier zullen andere Texelse iconen zichtbaar zijn in de uitingen, zoals de vuurtoren en natuurlijk het Texels schaap. De campagne trapt af met (digital) outdoor en social. Later in het jaar zal de campagne verder worden uitgebouwd.

www.alfred.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.