Marketing Report
[CMTA] LVB (becoming iO): Discretie met SenSura Mio

[CMTA] LVB (becoming iO): Discretie met SenSura Mio

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

LVB is sinds juni 2022 onderdeel van iO, hét end-to-end agency met expertise op het gebied van marketing, content, communicatie en digitale transformatie. Onze belofte: full-service, full-specialist. We zijn méér dan zomaar een bureau. Merken bouwen, klantrelaties versterken en omzet laten groeien. Dat is waarom onze opdrachtgevers bij ons aankloppen. Daarom zijn we full-service én full-specialist. Gespecialiseerde teams die nauw samenwerken om merkverhalen consistent te vertellen. Inhoudelijk gedreven. Op z’n tijd eigenwijs. En altijd de beste willen zijn. That’s us. LVB (becoming iO).

Elevator Pitch

De campagne voor het stomazakje SenSura Mio draait om je mooi en zelfverzekerd voelen met een stoma. Of het stomazakje nu wel of niet zichtbaar is. Want, natuurlijk: schoonheid komt van binnenuit. Maar een stijlvol, luxe aanvoelend stomazakje helpt daar zeker bij! Dus weg met de functioneel en medisch uitziende stomazakjes: wij verbluffen de markt én stomadragers met SenSura Mio van Coloplast, die discretie, esthetiek én comfort combineert.

Briefing

Er is een groep stomadragers die niet optimaal tevreden is met hun huidige stomamateriaal (gebrek aan comfort), of die niet direct problemen ervaart maar (latent) openstaat voor een verbeterde ervaring in discretie en esthetiek. De gedachtengang: ‘It’s already difficult to forget about my stoma. When being around people (in public) I especially don’t want to be reminded about my stoma.’ De opdracht: ontwikkel een campagne die het esthetische aspect en de discretie van de SenSura Mio productlijn op een niet-medische manier uitlicht, om stomadragers te inspireren en stimuleren een gratis sample aan te vragen.

Strategie | Aanpak | Resultaat

We bedachten het campagneconcept (Not) showing my SenSura Mio, dat bestaat uit twee componenten. Beide zijn uitgewerkt in fotografie, zowel met stomadragers als met het product (SenSura Mio) zelf.

FOTOGRAFIE

1) We verrassen en prikkelen de doelgroep met stijlvolle, high-end fotografie van stomadragers Alex en Sanne. We fotograferen hen op 2 manieren: op hun mooist zónder (zichtbaar) stomazakje, en op hun mooist met SenSura Mio in beeld. De nadruk ligt op dat het allebei even mooi en krachtig is. De foto's plaatsten we per persoon achter elkaar in een mini-animatie als social post.

2) We fotograferen de SenSura Mio-productlijn op dezelfde kwalitatieve manier.

Hierbij lichten we op een hypergedetailleerde manier de USP’s (waterafstotend, zacht materiaal, onzichtbaar onder lichte kleding) van het stomzakje uit.

PAY-OFF EN HASHTAG

De pay-off: (Not) Showing My SenSura Mio toont het contrast tussen je stomazakje wel of niet laten zien én dat beide goed is (dankzij het product). De hashtags #notshowingmysensuramio en #showingmysensuramio gebruiken we in de social uitingen, om de nadruk te leggen op de verschillende manieren waarop de SenSura Mio iets voor de stomadrager kan betekenen.

We maakten aansprekende fotografie en een productvideo, die we distribueerden via social, banners en print-advertenties voor het Parool, Crohniek en Plus Magazine.

RESULTATEN

Niet beginnen met productspecificaties, maar met de impact die dat product kan maken: zó goed kun je je voelen met een fijn aanvoelend, mooi stomazakje - of je die nu laat zien of niet! Door de stomadragers op hun mooist vast te leggen (in kleding waarin zij zich goed voelen, op een met zorg uitgezochte locatie, met goede belichting, et cetera) en weg te blijven van de al veel vaker vertoonde functionele, meer medische aspecten, is deze campagne uniek in zijn soort. Stomadragers voelen zich vertegenwoordigd en op een hele stijlvolle manier neergezet en aangesproken. Dat geldt ook voor de productfotografie: iets medisch, wordt ineens high end materiaal.

www.lvb.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 






 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.