Marketing Report
Campagne Open NPO moet deur verder openzetten

Campagne Open NPO moet deur verder openzetten

De Nederlandse Publieke Omroep is van iedereen, voor iedereen, zo klinkt het al jaren. Om deze woorden kracht bij te zetten, gaat de publieke omroep duidelijker vertellen dat NPO openstaat voor alle geluiden in de samenleving en dat iedereen in Nederland zich welkom en thuis kan voelen bij de publieke omroep. Dit gebeurt onder de noemer Open NPO.

Shula Rijxman, bestuursvoorzitter van de NPO: “Met Open NPO zetten we de deur van de publieke omroep nog verder open, om echt iederéén te bereiken en een stem te geven. Met onze pluriforme programmering bereiken we al vrijwel alle Nederlanders. We hebben een pitchmodule voor externe producenten en we laten in onze uitgebreide maatschappelijke verantwoording zien wat we voor Nederland betekenen. In 2019 komt daar een oproep aan het publiek bij om ons te verrassen met vernieuwende formats, waarmee we ook de mensen willen bereiken die ons nu nog niet zo goed weten te vinden.”

Open NPO is een campagne die vorm krijgt in een campagnefilm op alle tv-netten en socialmediakanalen van NPO. Ook wordt Open NPO de boodschap van bijvoorbeeld de feestdagencampagne in december en van thematische campagnes rond de programmering door het jaar heen.

www.over.npo.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.