Marketing Report
Creatieve branche bespreekt Diversity, Equity & Inclusion in Cannes nieuws

Creatieve branche bespreekt Diversity, Equity & Inclusion in Cannes

Op dinsdag 21 juni 2022 verzamelt een internationaal gezelschap uit de gehele creatieve keten zich bij de Embassy of Dutch Creativity in Cannes. De Nederlandse handelsmissie organiseert samen met de World Federation of Advertisers (WFA) en Creative Equals een inhoudelijk programma over Diversity, Equity & Inclusion.

Ambitie achter de dag is de gehele branche met concrete voorbeelden te inspireren tot actie en gezamenlijk concrete afspraken over diversiteit en inclusie te komen.

Themadag Diversity, Equity & Inclusion

Gedurende de dag treffen merkleiders zoals Tracy Stallard van ABI In-Bev, Nathalie Lam van Philips en Tea Uglow, bekend van Google Creative Labs elkaar. Ze zullen concrete voorbeelden van hun initiatieven en commitments delen met als doel opdrachtgevers, bureaus, producenten en media-exploitanten te bewegen om ook in actie te komen. In de middag worden lokale voorbeelden van zowel individuen als brancheverenigingen uit verschillende landen getoond.

Tijdens een interactief programma zullen de aanwezigen onderzoeken op welke wijze iedereen kan profiteren van de opgedane inzichten en ideeën. En op welke wijze de DEI-initiatieven makkelijk kunnen worden opgeschaald en versneld.

Antoinette Hoes, namens de Embassy of Dutch Creativity en Dutch Diversity in Marketing, inhoudelijk betrokken bij het programma: “Als er één plek is om geïnspireerd te raken door de kracht van creativiteit, dan is het Cannes wel. Daarom is het zo goed om daar met de gehele door te pakken eindelijk eens afspraken te maken over Diversity, Equity & Inclusion. We hopen door in Cannes naar wereldwijde DEI-initiatieven te kijken, dat de aanwezigen geïnspireerd en met concrete handvatten huiswaarts kunnen keren.”

Kyra Roest, initiatiefnemer van de Embassy: “Het werk van de creatieve industrie wordt gezien, gehoord, ervaren door miljoenen mensen. Alle spelers in onze keten hebben een grote verantwoordelijkheid als het gaat om belangrijke onderwerpen als diversiteit, inclusie en kansengelijkheid. Als handelsmissie willen we een leidende rol spelen op zo'n belangrijk onderwerp.”

De gehele dag zijn er inhoudelijke sessies met tussendoor een lunch. Partners en ambassadeurs van de Embassy of Dutch Creativity kunnen zich aanmelden via de link op de website.

Embassy of Dutch Creativity

De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale reclamefestival in Cannes. De Embassy is een initiatief van ADCN, bvA, DuPho, Dutch Digital Agencies, Dutch Digital Design, IAA Dutch Chapter en VIA.

Embassy of Dutch Creativity in Cannes tijdens de laatst fysieke editie in 2019. Foto: Jelmer de Haas

www.embassyofdutchcreativity.com

Abonneer je op onze nieuwsbrief