Marketing Report
FBTO kiest voor contentmarketing met The Post

FBTO kiest voor contentmarketing met The Post

Verzekeringsmaatschappij FBTO werkt sinds zomer 2019 samen met contentmarketingbureau The Post voor de strategie en de productie van content, die volledig gericht is op de zogeheten doeners.

In de tekst-, video- en audiocontent staan de verhalen en dromen van doeners centraal. FBTO wil hoe groot of hoe klein de droom ook is, deze doeners ondersteunen en deze boodschap uitstralen. Door het publiek met deze content  te inspireren, wil FBTO een emotionele merklading terugbrengen naar het moment dat er een verzekering afgesloten moet worden.

Rogier de Weerd, manager Marketing & Verkoop bij FBTO:  "We varen van oudsher onze eigen koers, maken zelf keuzes en gaan niet uit van moetjes of trends. Precies wat we onze klanten ook bieden: de vrijheid om zelf te kiezen."

Yossip de Jong, partner bij The Post: "Tijdens het opstellen van de strategie hebben we het eigenwijze positivisme van FBTO in het achterhoofd gehouden. Zo blijven we dicht bij de kern van de organisatie. Doordat we gebruikmaken van de verhalen van echte mensen, veelal FBTO-klanten, kunnen we verdiepende content creëren die het publiek écht raakt.”

Omdat audio in de optiek van FBTO en The Post steeds belangrijker wordt bij het neerzetten van een merkidentiteit, is  een eigen FBTO-geluid een onderdeel van de strategie. Sound is een totaalpakket waarin zowel de muziek, voice-overs als geluidseffecten in opgenomen zijn. Yossip de Jong: "Een sonische identiteit is net zo belangrijk als een pakkend logo. Dat begint bij een uitgebreide analyse: wat is eigenlijk het geluid van FBTO? Welke stemmen en muziek gebruikten zij in het verleden? Welke merkwaarden moeten terugkomen in het geluid? Aan de hand daarvan ontwikkelen we een krachtige FBTO-sound, die straks overal in terug te horen is."

www.fbto.nl
www.thepost.nl

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.