Marketing Report
[Interview] Casper Mooyman (Domino's): Door bureaus word ik graag verrast met innovatieve en gedurfde ideeën voor ons merk interview

[Interview] Casper Mooyman (Domino's): Door bureaus word ik graag verrast met innovatieve en gedurfde ideeën voor ons merk

In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Casper Mooyman, Head of Marketing bij Domino's.

Wat voor jaar was 2021 voor Domino’s?

Afgelopen jaar stond bij ons wederom in het teken van snel reageren op wisselende marktomstandigheden vanwege corona, maar bovenal een jaar van flinke groei in bezorgen, de uitbreiding van ons assortiment met Crunchy Chicken-buckets en de uitrol van ons merk platform Hello Goodness!

Wat valt er op gebied van digitalisering voor marketeers te doen in 2022?

Als ik kijk naar onze markt, dan is het gebruik van big data/AI ter bevordering van onze operations een heel belangrijke ontwikkeling. Hoe kunnen wij alle beschikbare data nog beter gebruiken om de operatie van onze winkels te verbeteren, zowel in het beter kunnen voorspellen van te verwachte bestellingen als realtime gebruik van data tijdens de operatie.

Hoe kijk jij naar de ontwikkeling van influencermarketing?

De inzet van bepaalde personen of groepen die een specifieke doelgroep weten te bereiken, zal altijd onderdeel van een marketing mix zijn. Echter, influencer marketing zal mijns inziens niet de potentie hebben om bepaalde massamediakanalen volledig te vervangen. Wij zien dat de inzet van influencers nog steeds kan helpen bij specifieke campagnes of doelgroepen, waarmee we effectiever zijn dan inzet van ATL-media.

Blijft duurzaamheid voor merken ook in 2022 de trend?

Ik weet niet of het woord trend hier juist gekozen is, als ook 2022. In mijn beleving is duurzaamheid een belangrijk thema voor merken voor de komende jaren, en kun je niet spreken van een trend of een bepaald jaartal. Bedrijven en merken worden terecht gedwongen om na te denken welke rol je in de maatschappij speelt, en welk steentje je kunt bijdragen aan een betere wereld. Ook binnen Domino’s zijn we meer dan ooit bezig met dit thema, echter wel met een langetermijn-/meerjarenplan ter ondersteuning.

Waarmee kunnen media-exploitanten jou in 2022 blij maken?

Innovatie! Als Domino’s zijn we altijd op zoek op welke verrassende manier we onze klant kunnen bereiken, en op welke manier je een pizza zou willen bestellen. Elke exploitant die hier een goed idee voor heeft, kan contact opnemen.

Wordt branding in 2022 belangrijker dan ooit?

Zou niet specifiek één onderwerp kunnen benoemen. In zijn algemeenheid moet je als marketeer ervoor zorgen dat je merk ergens voor staat, een duidelijke en differentierende propositie kan bieden en dat op een consistente manier kunt communiceren. De manier waarop je dat in een steeds vernieuwender media-landschap kan doen, wijzigt en daagt ons uit. Echter, de kern van branding blijft altijd hetzelfde.

Wat ga je aan de bureaus waarmee je werkt in 2022 vragen wat je nog niet eerder hebt gedaan?

Als Domino’s werken we weinig met externe bureaus, en zijn we eigenwijs genoeg om veel vanuit eigen kennis en kunde te ontwikkelen. Als we met bureaus samenwerken, wil ik graag verrast worden met innovatieve en gedurfde ideeën voor ons merk. Op het moment dat je er eigenlijk niet van kunt slapen, moet het een goed idee zijn .

Wat zou elke marketeer in Nederland in 2022 moeten leren?

De ananas wel degelijk op een pizza hoort!

Wat is het laatste nieuws?

Een maand geleden geleden hebben we de Vegeroni pizza geïntroduceerd. Een pizza met plantaardige pepperoni in samenwerking De Vegetarische Slager. Hiermee verbreden we ons aanbod in vegetarische opties. Na de eerste twee weken zijn we erg verrast door dit enorme succes!

www.dominos.nl

 

Lees ook:

[Interview] Ingrid Timmer (Storytel): Maak de consument duidelijk waar je merk voor staat

[Interview] Pieter Kop (DAS): Ook voor juridische dienstverlening geldt dat toegang belangrijker is dan bezit

[Interview] Ruurd Neurink: Porsche omarmt met groot succes elektrificatie - niet de laatste keer dat wij de grenzen opzoeken

[Interview] Jorieke de Vries (Lidl): Ik zou niet snel een stand alone influencer-campagne optuigen

[Interview] Nienke van de Streek (ALDI): Voorkom dat je als marketeer in een marketing bubble terecht komt

 

Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

Marketing100 wordt gesponsord door

Abonneer je op onze nieuwsbrief