Marketing Report
[Interview] Leanne Hermans over haar overstap van LINDA. naar MPG.

[Interview] Leanne Hermans over haar overstap van LINDA. naar MPG.

Dat Leanne Hermans Mood for Magazines na meer dan zeven jaar verliet om aan de slag te gaan bij MPG. is een van het meest opvallende transfernieuws van de afgelopen tijd. We spreken de nieuwe strategie- en innovatiedirecteur van MPG. over haar keuze.

Hi Leanne. Waar was je bij Mood for Magazines precies verantwoordelijk voor?

Ik werkte ruim zeveneneenhalf jaar als manager digitaal bij Mood for Magazines, waar ik samen met digitaal hoofdredacteur Jossine Modderman verantwoordelijk was voor het digitale team en de koers van LINDA. Ik hield me bezig met de strategie-, product- en doorontwikkeling van LINDAnieuws.nl, LINDA.tv en alle social kanalen. Ruim drie jaar geleden ben ik ook verantwoordelijk geworden voor LINDA.bureau, het reclamebureau van de makers van LINDA.

Iets dat je bij MPG. gaat voortzetten?

Ik blijf werken vanuit merkwaarden en de essentie van een merk, dit is namelijk belangrijk voor alle merken. Ik snap dat je zuinig moet zijn op een merk. Maar ook zal ik mijn bijdrage leveren aan het versnellen van de digitalisering bij merken. Wat ik meeneem is kennis en ik hou er heel erg van om dingen simpel te houden. Ik zie dat er vaak te moeilijk wordt gedacht, allemaal beren op de weg. Dan zeg ik: hoezo kunnen we het niet doen? Tuurlijk wel! Ik maak processen simpel en begrijpelijk voor mensen, kan goed redeneren. Ik zie weinig obstakels, ben heel positief en ben gewend dat dingen lukken en succesvol zijn.

Waarom werd het tijd om LINDA. te verlaten?

Ik heb bij LINDA. alles mogen doen wat ik wilde doen, heb er echt een heel goede tijd gehad met leuke mensen. De keuze om te gaan is niet makkelijk geweest, ik hou van die club, maar ik wilde ergens anders meebouwen, een bijdrage mogen leveren. Ik wil transities begeleiden en innoveren. MPG. is een rijdende trein waar ik instap, de spirit zit erin en iedereen weet waar we naartoe willen.

Wat heeft je doen besluiten die stap te nemen?

Ik werd gepolst vanuit mijn netwerk. Ik geloof enorm in de kansen voor merken om zelf de uitgeversrol te pakken en goede en verrassende content te maken. Bij MPG mag ik dat doen voor de mooiste merken. Super interessant; hoe doe je dat goed? Hoe zorg je ervoor dat het in lijn blijft met het merk? Het moet in essentie een bijdrage leveren aan je merk en super relevant zijn voor je doelgroep . Personalisatie is heel belangrijk, je moet als merk iets brengen wat de consument interessant vindt en verrast.  Wij werken met merken waarvan mensen willen weten wat ze voor hun kunnen betekenen. Zoals NS, Albert Heijn, UWV, Rituals en Rabobank. Wees daarom duidelijk en transparant wie de afzender is.

Je zit op innovatie. Hoe blijf je op de hoogte?

Ik ben echt een beetje een technerd, ik lees veel, hoor veel en ontmoet veel mensen, ik heb veel relaties in de technologie. Maar ik waak ervoor dat ik niet meteen alles wil, het gaat zo snel! Nieuwe ontwikkelingen moeten echt bij het merk passen, mensen vergalopperen zich heel snel. Aan de andere kant moet je niet bang zijn om fouten te maken en durven anders te denken. Keep it simple and make it fun.

www.mpg.today


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.