Marketing Report
[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over prijsverhoging van de Ster

[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over prijsverhoging van de Ster

Christiaan van Dijk is Business Development Director bij mediabureau ZIGT. Hij duidt het nieuws uit de wereld van media en marketing bij Marketing Report Radio op New Business Radio.

Christiaan van Dijk: “De Ster heeft wat bijzonders gedaan, namelijk een prijsverhoging voor volgend jaar aangekondigd van 24 procent. Dat vind ik heel veel. Ze hadden het eerst over 40 procent om daarna te zeggen dat 24 procent wel meevalt. Niet helemaal netjes, als je het mij vraagt. De belangrijkste reden die ze aangaven, was de markt van vraag en aanbod: ze zijn uitverkocht en er blijft vraag. Maar we weten allemaal wat er gebeurt in televisieland met de dalende kijkcijfers, dus hoelang kun je dit nog blijven doen?”

Christiaan gaat verder in op welke gevolgen dit heeft voor de mediamix, de rol van Talpa en AdAlliance, de fusie tussen RTL en Talpa, de mislukte fusie tussen TF1 en Groupe 6 en meer.

Luister dit interessante interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 september 2022 terug:



Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.