Marketing Report
[Marketing Report Radio] Farouk Nefzi over jachtenbouwer Feadship podcast

[Marketing Report Radio] Farouk Nefzi over jachtenbouwer Feadship

Farouk Nefzi is CMO van luxejacht-bouwer Feadship. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf, de manier waarop het kijkt naar de arbeidsmarkt en en hoe de markt zicht ontwikkelt.

Farouk Nefzi: “Wij hebben 2500 mensen verspreid over het hele land, met 4 afbouwwerven in Aalsmeer, de Kaag, Makkum en Amsterdam. We leiden zelf ook mensen op, 80 tot 100 per jaar. Ze lopen een jaar mee en daarna vijf jaar met een vakspecialist. Het gaat bijvoorbeeld om jongeren die vroeg van school zijn gegaan of mensen die nog zoeken wat ze willen. Wij geven ze richting en helpen ze iets te doen met hun handen.”

Farouk gaat ook in op de achtergrond van zijn bedrijf: “Feadship is ontstaan uit twee familiebedrijven die na WOII samen met een aantal andere jachtwerven besloten om onder één merk de Amerikaanse markt te gaan veroveren. In 1949 is dat gebeurd, het eerste jacht werd tentoongesteld op The New York Boat Show en vanaf dat moment is het helemaal losgegaan.”

Luister het volledige interview van Farouk Nefzi hier:

www.feadship.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 19 april 2022 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT

Ook interessant deze maand:

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. luister dit interview hier

Coen Zeevenhooven is directeur van Axioma Content en Communicatie en voorzitter van het Platform Content Marketing. Hij vertelt over zijn werk voor het platform wat er allemaal staat te gebeuren. luister dit interview hier

Sanne Demir is strateeg bij De Combinatie van Factoren. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelde ze over de nieuwe manier om naar de economie te kijken: Beyond Growth. luister dit interview hier

Geert-Jan van der Snoek is topondernemer en voormalig CEO van TMG, momenteel verbonden aan Breens Network, de innovator voor lerend Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over het netwerk en de rol binnen het onderwijs. luister dit interview hier

Kim Potters is Director Commercial Marketing EMEA bij www.akzonobel.com. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio gaat ze in op de rol van purpose en purpose marketing bij het verfbedrijf. luister dit interview hier


Abonneer je op onze nieuwsbrief