Marketing Report
Marktplaats lanceert feestdagencampagne: Speelgoed is nog lang niet uitgespeeld

Marktplaats lanceert feestdagencampagne: Speelgoed is nog lang niet uitgespeeld

Marktplaats lanceert een feestdagencampagne met de slogan Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld. In aanloop naar Sinterklaas en Kerstmis vraagt het handelsplatform aandacht voor de waarde van tweedehands speelgoed. 

De campagne in de aanloop naar de feestdagen, is onderdeel van de dit jaar gelanceerde merkpositionering Elke deal een groot verschil. Hiermee motiveert Marktplaats haar gebruikers door te laten zien hoe je met kleine stappen al een verschil kunt maken voor jezelf, anderen en de wereld om je heen.  Speelgoed is bij uitstek geschikt om door te geven en anderen blij mee te maken. Deze tijd van het jaar is hét moment voor Marktplaats om in te spelen op de groeiende bewustwording en toenemende wens van consumenten om verantwoorder en duurzamer te kiezen en deze trend via het platform nog verder te stimuleren.  

Gregory Kukolj, Chief Marketing Officer van Marktplaats: “Veel mensen willen iets goeds doen, maar weten niet waar ze moeten beginnen of beseffen soms zelfs niet dat ze eigenlijk al goed bezig zijn. In deze campagne laten we zien dat voor veel speelgoed geldt dat het na een eerste of tweede eigenaar nog lang niet is uitgespeeld en voor anderen nog heel waardevol kan zijn. We willen mensen laten inzien dat ze al met kleine stappen een verschil kunnen maken voor de mensen en de wereld om ons heen zonder in te leveren op speelplezier of kwaliteit. Daar past kopen en verkopen op Marktplaats als geen ander bij. En dat is extra relevant in een tijd die niet alleen gepaard gaat met veel cadeaus en speelgoed, maar ook met bezinning en solidariteit.”

De geïntegreerde storytelling campagne is op 1 november 2021 van start gegaan met een multi-channel-activatie (televisie, video, social, owned media, pr (earned & influencer) en CRM). In de tv-commercial wordt de reis van een geliefde houten trein door jaren en eigenaren heen gevolgd. Van het kind dat de trein voor het eerst krijgt, naar het jongetje dat er daarna mee wordt verrast op zijn verjaardag en de treinset door de jaren heen uitbreidt, naar het meisje dat de trein vervolgens op pakjesavond uitpakt. Centraal staat de eindeloze waarde van speelgoed dat nooit uitgespeeld is en de blijdschap die dit keer op keer brengt. Het verbeeldt hoe mensen, door speelgoed een nieuw leven ergens anders te geven een klein beetje wereldveranderaar zijn.

Credits:

Marktplaats:  Grietje Suijkerbuijk, Caroline Hagoort, Marie Lootvoet, Gregory Kukolj | Creatief Bureau: Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good) | Creatie:  Niek Eijsbouts, Katrien Bottez, Geoffrey Hantson | Strategie: Daan de Raaf, Frans Cuypers | Brand Producer: Bo Polak | Productiemaatschappij: CAKE Film & Photography | Regie: Henk Loorbach | Producer: Anne van Kuijk | DOP:  Tim Kerbosch | Production Design:  Klaas Wijnberg | Edit: Amber Hooijmans | Sound: Sauvage Sound | Muziek: Jorrit Kleijnen | Postproductie: De Grot | Colourgrading: Erik van den Heuvel | Fotografie: Iris Duvekot | Media: Mediacom |  Digital media:  Maxlead

www.marktplaats.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.