Marketing Report
[Masterclass] Harvard in Amsterdam met Anita Elberse

[Masterclass] Harvard in Amsterdam met Anita Elberse

20 mei staat een masterclass gepland met Anita Elberse. Anita Elberse was op haar 38e (2012) een van de jongste vrouwelijke professoren in de geschiedenis van Harvard Business School. Een hoogleraar van wereldklasse met een expertise in business, die zij spectaculair weet over te brengen met casestudies rondom sport, media en entertainment. 

Denk hierbij aan voorbeelden vanuit Warner, Disney, Netflix, Beyonce, LeBron James, Formule1, The Video-Streaming Wars in 2019: Can Disney Catch Netflix?, Ajax, Principles of Product Policy, Paris Saint German: Building One of the World's Top Sports Brands en nog veel meer. Zij zal een interactieve, inspirerende masterclass verzorgen met 2 praktische casestudies die de deelnemers ook zelf moeten bestuderen ter voorbereiding op de masterclass.

De lessons learned uit deze masterclass zijn universeel en eigenlijk op elk bedrijf van toepassing.

Blockbuster Strategie

In haar onderzoeken ziet Elberse vaak 1 strategie terugkomen die tot de grootste successen leidt: de blockbuster-strategie. In iedere markt is wel een blockbuster te vinden. Alle wereldsterren schuiven bij haar colleges aan en zitten in de schoolbanken naast de meest succesvolle CEO’s en high potentials van de wereld. 's Werelds grootste bedrijven vragen haar advies en dat is niet zomaar. Elberse is de meest succesvolle onderzoeker naar strategieën om van mensen en bedrijven een merk te maken. Haar interessante casestudies gaan ook in op leiderschap en het managen van teams. De sessies met Anita Elberse zullen plaatsvinden in een unieke intieme setting waarbij er genoeg ruimte is voor interactie om de casestudies te bespreken.

Programma

Datum: vrijdag 20 mei

Aantal deelnemers per masterclass: max 40 (bijna uitverkocht)

Duur per masterclass: 6 uur (inclusief in/uitloop, pauzes en voorbereiding van de cases onderling) van 12:00u tot 18:00 uur

Prijs: 825 per persoon (ex btw)

De opzet van de dag

De opzet van het event is het behandelen van twee Harvard Business Cases, namelijk:

1. Jay Z / Droga5 - het briljante release en global marketing plan omtrent zijn boek + desamenwerking met een search engine.

2. Streamingwars, Disney vs Netflix - over de blockbuster strategie vs de grote streamers en hoe dit zal uitspelen.

Beide cases worden voorbereid door de deelnemers en klassikaal besproken onder leiding van Anita. Hierin worden alle angles, uitkomsten en methodieken besproken tot de juiste insights zijn gevonden.

De cases duren max 90 minuten, dus er is meer dan genoeg tijd vooraf tijdens de voorbereiding om vragen te stellen, uiteraard ook tijdens de lunch en pauzes en na afloop van de cases. Er zal ook een Q&A moment zijn met Anita on stage waar je vragen kunt stellen of haar mening kunt peilen over een eigen casus.

Wat is het level van deze dag; met andere woorden: wordt hier echt een strategie blootgelegd (beslisser-niveau) of krijg je tactische tips en is dat dan geschikt voor formatdenkers of redacteuren en is het bijvoorbeeld ook interessant voor marketeers omdat het veel over campagnes gaat?

Het level van het event is vergelijkbaar met alle andere Harvard / Anita Elberse events en dus geschikt voor zowel c-level/founders als management niveau en studenten. Het gaat vooral om de drive en input van de persoon, want zowel de echte strategie als de tips en tricks komen voorbij.

De founder van Skybox heeft zelf deze masterclass aan Harvard gevolgd en vooral bovenstaand bleek eigenlijk onderdeel van de magie. De verschillende perspectieven van de toplaag en de middenlaag zorgden voor de mooiste discussies.

Koop hier kaarten voor dit event

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.