Marketing Report
Natwerk en ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea

Natwerk en ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea

Om het komende festivalseizoen in stijl droog te blijven komt Lipton Ice Tea met De Buien Blouse. De Buien Blouse is een waterdichte Hawaïblouse, met de lengte van een regenjas. De Buien Blouse is op diverse festivals deze zomer verkrijgbaar, waaronder Solar, Strafwerk, Electronic Family en Concert at Sea.

Frank de Ruwe, oprichter van Natwerk: “Niemand wil in de zomer een jas dragen of meesjouwen, maar natgeregend worden op een festival word je ook niet blij van. Daarom bedachten we De Buien Blouse. Je kunt ‘m heel klein opvouwen en hij weegt bijna niets. Tegelijkertijd doet hij ook geen afbreuk aan je festival-outfit. De poncho’s die je meestal kunt krijgen zien er natuurlijk niet uit. De Hawaïblouse daarentegen is gewoon een geweldig ding dat met een enorme comeback bezig is. Sterker, het is dé trend van deze zomer. Je kunt dus eindelijk in stijl natgeregend worden.”

De Buien Blouse wordt gelanceerd in een videoclip. De hoofdrol is voor zanger Jayh Jawson, bekend van de hit Een mooie dag. Naast Jayh maakt ook Piet Paulusma zijn opmars in de video. Jayh schreef speciaal voor de campagne de track Un Trago. Van de clip worden meerdere edits gemaakt die online ingezet worden op verschillende relevante media. Ook wordt de clip uitgezonden op XITE.



Valerie Vos, brandmanager van Lipton Ice Tea: “Het is onze missie om de zomer van millennials nóg beter te maken. Dat is in Nederland af en toe best een uitdaging. Aan het weer kunnen we niet heel veel veranderen. Wel kunnen we manieren bedenken om er op een positieve manier mee om te gaan. Daar is De Buien Blouse perfect voor. De creatieve keuze om De Buien Blouse met een videoclip te lanceren is ook slim. Met alleen traditionele pushmarketing trekken we onze doelgroep millennials niet meer aan. Dan moet je met content komen die millennials graag willen zien. Ook kunnen we de resultaten van de campagne in online uitingen veel nauwkeuriger meten. Wat dat en het ontwerp van De Buien Blouse betreft zitten we met deze campagne helemaal on trend.”

De Buien Blouse en bijbehorende campagne zijn ontwikkeld door Natwerk. De blouse is vanaf 6 juni verkrijgbaar op lipton.nl/buienblouse en op festivals waar Lipton te vinden is met de Lipton T-Room. 

Credits:
Creatie/concept: Natwerk | Productie: XITE | Verantwoordelijke bij klant: Valerie Vos

www.natwerk.nl

 

Klik hier om je aan te melden voor de Marketing Report Nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.