Marketing Report
OHRA wil positieve ervaringen centraal stellen in campagnes en gewijzigde merkstrategie

OHRA wil positieve ervaringen centraal stellen in campagnes en gewijzigde merkstrategie

OHRA heeft in samenwerking met merkadviesbureau Brandgurus, een andere merkstrategie ontwikkeld. In de gewijzigde merkstrategie stelt OHRA deze verrassend positieve ervaringen centraal. Onderdeel van de andere koers is ook een gemoderniseerd logo en een pay-off: Ja, dat is OHRA. Klanten geven de verzekeraar een 8,5 voor klanttevredenheid, zo blijkt uit klantonderzoek.

Brenda Gerritsen-Brouns
, manager Merk & Communicatie bij OHRA: “OHRA is sterk in eenvoud. Dat zijn we al jaren en dat vertaalde zich in ‘direct geregeld’. Maar naast eenvoud zit de kracht ook in onze betrokkenheid en duidelijkheid. Daarmee zijn ervaringen van klanten verrassend beter dan verwacht. Dat positieve verrassende zit bijvoorbeeld in de handige OHRA App, unieke verzekeringsproducten, maar ook in de directe persoonlijke hulp van ons contactcenter. Dingen waardoor klanten zeggen: Ja, dat is OHRA. Dat is dan ook onze nieuwe pay-off.”

Pechvogels maken plaats voor doemdenkers

Joe Public Take-Away Advertising is al jaren de creatieve partner van OHRA en heeft de strategie vertaald in een nieuw campagneconcept. Jeroen van Eck, Strategy Director en mede-oprichter van Joe Public: “Na 10 jaar en 27 campagnes hebben we onlangs afscheid genomen van hoofdrolspelers Rob en Els. Zij waren echte pechvogels en kregen voortdurend te maken met een tegenvaller, waarbij OHRA de probleemoplosser was. Met de gewijzigde merkstrategie focust OHRA op het positief verrassen van klanten in de brede zin. Dus niet alleen bij een tegenvaller, maar ook bij bijvoorbeeld vragen over het afsluiten van een passende verzekering of verlenging van een verzekering. Om die reden hebben we afscheid genomen van het pechvogelstel. In het nieuwe campagneconcept maken we gebruik van ‘doemdenken’. Door dit op humoristische wijze uit te vergroten, verbeelden we op impactvolle wijze het gevoel van opluchting dat klanten hebben als ze bij OHRA zijn verzekerd.”



Concept voor lange termijn

In het gewijzigde campagneconcept introduceert OHRA wederom een vast stel, omdat dat altijd een belangrijke succesfactor is gebleken. Het zijn Matthijs en Roos: een jong stel van midden 20, fris en eigentijds. Ze staan net op eigen benen en hebben nog niet veel meegemaakt. Ze beelden zich van alles in wat er mis kan gaan. Dit doemdenken wordt met humor uitvergroot, waarbij OHRA uiteindelijk altijd positief verrast en er bij Matthijs en Roos een gevoel van opluchting resteert. Jeroen van Eck: “Dit concept biedt voor de lange termijn een wereld vol mogelijkheden aan grappige situaties met een herkenbare eigen stijl. Met deze creatieve en vermakelijke vorm beloven we weer veel effect te bereiken voor OHRA en bovendien een tegengeluid te geven aan de veelbesproken ontwikkeling van reclamevervlakking.”

Kilometerverzekering als eerste in ander jasje

De eerste campagne vanuit deze merkstrategie heeft betrekking op de kilometerverzekering. Een verzekering voor autobezitters die relatief weinig kilometers rijden, waarbij prepaid bundels van 1.000 kilometer per keer worden afgesloten. De verzekeraar speelt daarmee in op de trend van alleen maar betalen voor gebruik. In de commercial wordt Roos in een fantasiewereld getrokken en beeldt ze zich van alles in, maar gelukkig wordt ze net op tijd uit haar gedachten gehaald door Matthijs. Hij wijst haar op hun verzekering bij OHRA en dat lucht op. De campagne gaat vandaag live op TV, radio, online en op sociale media.

Credits:

Klant: OHRA Brenda Gerritsen-Brouns en Brett Gaasbeek ‎| Merkadviesbureau: Brandgurus Julian Stevense ‎| Creatief bureau: Joe Public Take-Away ‎| Advertising Jeroen van Eck, Antoine Houtsma, Ruben van Dijk, Mats Wilke en Jolies van Rijn. ‎| Productie: HolyFools – Jelle de JongeMediabureau: Mindshare ‎| pr-bureau: 2twintig pr  Arianne Beekman en Maxime van der Ploeg

www.ohra.nl

www.joepublic.nl

www.brandgurus.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.