Marketing Report
Open Now en D&B aan de slag voor Goedopweg

Open Now en D&B aan de slag voor Goedopweg

Na een Europees aanbestedingstraject hebben Open Now en D&B begin dit jaar de pitch gewonnen voor een grote campagne vanuit Goedopweg. Het betreft een meerjarige gedragscampagne gericht op het verminderen de hoeveelheid auto’s in de spits in regio Utrecht.

In Goedopweg werken de provincie Utrecht, de gemeenten Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat samen. Het doel is 60.000 auto’s minder in 4 jaar tijd. Om dit te bereiken worden forenzen, korte afstand reizigers en recreanten aangezet tot ander reis- en werkgedrag, waarbij actuele wegwerkzaamheden worden gebruikt als hét moment voor gedragsverandering.

Wijnand van der Werf, campagnemanager GoedopWeg: “De combinatie van deze twee bureaus heeft ons positief verrast. De strategie van D&B was overtuigend en gedegen uitgewerkt vanuit wetenschappelijke inzichten en gebruikmakend van de theorieën van gedragsbeïnvloeding. Vervolgens heeft Open Now dat vertaald in een creatief en opvallend concept dat ook goed door te vertalen is naar alle denkbare middelen.”

In al deze middelen wordt verwezen naar verkeersverwachtingen.nl, waar men slimme reisopties aangemeten kan krijgen aan de hand van de reisbehoeften. Op dit platform zullen ook veel acties aangeboden worden, zoals deelvervoer tegoed, om de doelgroep te stimuleren uit de auto te stappen en ander reisgedrag uit te proberen.

De campagne Verkeersverwachtingen.nl is op radio (regionaal & nationaal), outdoor, dagbladen en social kanalen te vinden.

Credits:

Gedragsstrategie: D&B | Concept & Uitwerking: Open Now | Productie fotografie & video’s: Soda Amsterdam (regie: Geerten Harmens) | Productie jingle en radiocommercials: Public Audio | Bouw site: Clarify | Media & PR: Wisecrackers | Verantwoordelijk bij Goedopweg: Wijnand van der Werf

www.verkeersverwachtingen.nl

www.dbgedrag.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.