Marketing Report
PIM Trendrapport 2023 vol handvatten voor marketeers

PIM Trendrapport 2023 vol handvatten voor marketeers

Platform Innovatie in Marketing (PIM) komt met het Trendrapport 2023. Onder de noemer Business as usual New krijgen marketeers out-of-the box mogelijkheden om bij te dragen aan een nieuwe en betere toekomst.

Drie visionaire principes, vier toekomstvoorspellers en zes strategische meenemers vormen de backbone van dit rapport.

Kristel Vanderlinden, toekomststrateeg: “Een van de grote vragen van vandaag gaat over nalatenschap. Wat wil ik, als marketeer of merk, nalaten aan de consument, werknemer, maatschappij en de planeet. En hoe kan ik daarin met vertrouwen de juiste beslissingen nemen? Wij brengen de trends en ontwikkelingen samen in concrete handvatten voor marketeers.”

Regeneratieve innovatie

Een van de vier toekomstversnellers die het rapport presenteert, is regeneratieve innovatie. Dat gaat verder dan duurzaamheid. Streven we bij duurzaamheid vooral naar het stoppen met stukmaken van de planeet, regeneratie gaat over het helen van de wereld, zowel economisch, ecologisch als menselijk. Door producten en diensten te ontwikkelen die van nature helend zijn, kunnen we effectief iets teruggeven aan de planeet en aan de maatschappij. Een voorbeeld daarvan is humanity centered design dat rekening houdt met mens, maatschappij en natuur.

Tipje van de sluier

Ab Chakai en Martine de Vries, bestuursleden van opdrachtgever Platform Innovatie in Marketing: “Dit rapport is er voor alle marketeers, innovatiemanagers en andere klantgerichte professionals: ruim 70 pagina’s, boordevol inzichten. Gebruik ze als handvatten en inspiratie om aan de slag te gaan met je team, met je bedrijf en misschien wel met nieuwe samenwerkingspartners.”

Je vindt het hele rapport HIER

www.pimonline.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.