Marketing Report
Steam maakt vrouwencampagne voor Defensie

Steam maakt vrouwencampagne voor Defensie

Voor Defensie is het werven van meer vrouwen binnen de strijdkrachten altijd een belangrijk speerpunt. Steam ontwikkelde daarom een wervingscampagne die vrouwen aanspreekt op hun competenties en een ode brengt aan de teams van de krijgsmachten.

Defensie is een van de grootste werkgevers. Inmiddels weten de meeste vrouwen wel dat Defensie ook een werkplek voor hen is, maar de stap om daadwerkelijk op een baan bij Defensie te solliciteren wordt niet altijd gezet. Er bestaan nog steeds vooroordelen, waardoor vrouwen denken dat werken bij Defensie niet voor hen is weggelegd. Daarom laat de campagne zien dat er wel degelijk een rol is voor hen is binnen de krijgsmachten.

In de campagne wordt gefocust op de kracht van een team. Jari Kloppenburg, Strategy Director bij Steam: “We blijven weg van stereotypen en het creëren van een exclusief vrouwenbeeld. Door in te zetten op competenties en de kracht van het team creëren we een groter beeld van Defensie als het gaat om diversiteit en inclusiviteit. En daarmee maken we de rol in het team tegelijkertijd meer herkenbaar voor vrouwen.”

De campagne wordt dit najaar uitgerold in bioscopen, op social media en in een outdoorcampagne.

Credits:

Opdrachtgever: ministerie van Defensie | Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Alex Franssen, Leontine Messaoudi-Dakriet, Laura Delver, Roy Wesseling | Bureau: Steam | Art & copy: Rob Bary en Kees Karman | Account: Rick Geven en Bernice Schenk | Productie: Big Shots, Martijn Kranenburg, Ivan Barbosa, Monique Janse

www.steam.nl

 

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief