Marketing Report
Wenneker Group gaat verder als PAKT

Wenneker Group gaat verder als PAKT

Wenneker Group heeft zijn naam gewijzigd in PAKT. Onder de groep vallen Wenneker.Amsterdam, Nosh Foodfilms, Peek, Wenneker.be, Crush, Volstok en Bsmart.

PAKT wil staan voor een groep bedrijven die staan voor hoge kwaliteit film- en fotocontent voor internationale merken en bureaus. Er is volgens het bedrijf voor een andere naam gekozen omdat deze de samenwerking en synergie binnen de groep perfect verwoordt.

De bedrijven van PAKT bieden samen een breed pakket aan creatieve contentproductie. De disciplines lopen uiteen van grote modulaire producties voor online retail en commercials, tot high end foodcontent, animatie en postproductie, CGI, film en (product) fotografie.

Synergie

Maurice Wenneker, oprichter en co-CEO van PAKT: “De kracht zit ‘m erin dat de bedrijven hun eigen klanten bedienen maar voor grote contentcampagnes kunnen samenwerken. Die synergie maakt PAKT echt een unieke productiepartner in Europa.”

Maartje van Wijk, co-CEO van PAKT: “De gewijzigde naam geeft om te beginnen de onderlinge synergie aan tussen de bedrijven die tot PAKT behore. Maar geeft ook richting aan de groeiambities van de groep. De individuele entiteiten groeien autonoom en door samenwerking ten behoeve van klanten.”

De groep is er middels een buy-and-build-strategie bovendien op gericht zijn ecosysteem te versterken met bedrijven die PAKT verder aanvullen.

De bedrijven binnen PAKT zijn vooralsnog gevestigd in Nederland, België en Zweden. De focus van PAKT ligt op het leveren van wereldwijde content voor internationale merken. Voor de groei van het ecosysteem richt PAKT zich op bedrijven die zijn gevestigd in Noord-Europese landen. Er zijn 115 mmensen werkzaam bij de PAKT-bedrijven en er wordt een jaaromzet van circa 23 miljoen euro gedraaid.

www.pakt.co

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.