
ABN AMRO kiest voor ACE als lead agency
Na een intensief pitchtraject kiest ABN AMRO voor ACE als lead agency. ACE wordt verantwoordelijk voor de merkpositionering en de doorvertaling van het merk naar campagnes, communicatie en platforms.
Tanja Bom, Head of Marketing Communicatie van ABN AMRO: “We willen met ABN AMRO een andere koers varen. We hebben gekeken naar bureaus die de moderne wereld snappen. ACE en MediaMonks zaten als laatste in de pitch en beide hebben ons verrast. De onderscheidende creatieve kwaliteit en de bewijsvoering vanuit ACE zijn hierin doorslaggevend geweest. Het eerste werk zal begin 2024 zichtbaar worden.”
Rogier IJzermans, CEO van ACE: “ABN AMRO is een prachtig merk, met veel drive en voorwaartse energie. Dit matcht goed met ACE. Het merk wil vernieuwen en verjongen en dat is ons op het lijf geschreven. Er is een sterke wil om dingen anders te doen, wat absoluut tot aansprekend werk gaat leiden. Het pitchtraject was zeer grondig, waardoor er een goede basis is gelegd voor de samenwerking. We kunnen direct van start. ABN AMRO wordt de eerste geïntegreerde klant van ACE.”
Lees ook:
Content Marketing Awards 2023 | GOUD B2C - Dentsu Benelux: Albert Heijn's Expeditie Oceaan
[Vacatures] Label A zoekt een Business Development Director
[Marketing Report Radio] Jhelisa Panfred (HERC): De Belofte 2023
[Vacatures] Blauw Gras zoekt een Creative Director
[Marketing Report Radio - 21 november] Jhelisa Panfred | Sophie van der Schaft | Gijs ten Buuren | Antoine Houtsma