Marketing Report
DEPT ontwikkelt digitale campagne voor Kunstmuseum Den Haag nieuws

DEPT ontwikkelt digitale campagne voor Kunstmuseum Den Haag

DEPT is door het Kunstmuseum Den Haag als marketingpartner in de arm genomen en heeft een mediaplan en campagnematerialen ontwikkeld om extra awareness rondom de Escher-tentoonstelling te creëren. 

Online videos

Deze eerste campagne is uitgerold via social kanalen en bestaat uit meerdere online video’s die de expositie met zowel Escher’s werken als de installaties van kunstenaars- en architectenduo Gijs van Vaerenbergh uitlichten. De installaties vormen een aanvulling op de werken van Escher en een ervaring voor de museumbezoeker van Kunstmuseum Den Haag

Om het karakter van de tentoonstelling te benadrukken en de doelgroep op een speelse manier aan het denken te zetten, is er binnen deze campagne voor gekozen om beeld en taal creatief met elkaar te verenigen. Danique de Bies, Art Director bij DEPT: "We vinden elkaar heel goed in onze gedeelde passie voor kunst en cultuur. Escher is een kunstenaar die je met zijn werk graag op het verkeerde been zet; hij laat je verwonderen waardoor je vaak twee keer moet kijken. Voor creatieven een vruchtbare voedingsbodem om een campagne op te ontwikkelen!"

Extra awareness

Ruby Tchi, Insights marketeer bij Kunstmuseum Den Haag: "We zijn enorm blij met de samenwerking met DEPT, hun creativiteit en data heeft ons geholpen om extra awareness rondom tentoonstelling Escher - Andere wereld’ te creëren. Inmiddels wordt er door Kunstmuseum Den Haag en DEPT ook gewerkt aan een campagne rondom de aankomende tentoonstelling van het museum en liggen er meer projecten in het verschiet."

www.deptagency.nl

www.kunstmuseum.nl

Lees ook:

Lucas Nutbey Director of Strategy DEPT

17-11-2023 | 08:00:00
Lucas Nutbey geeft hiermee een antwoord op de toenemende klantvraag naar geïntegreerde tech- en marketingdiensten 

DEPT en Foot Locker lanceren PUMA Exotek met Memphis Depay

13-10-2023 | 11:49:00
DEPT werd aangehaakt voor de mediastrategie, media-inkoop en het ondersteunen bij de selectie van de creatieve uitingen

Pathé introduceert loyaltyprogramma Club Pathé

25-09-2023 | 17:28:00
Met een vernieuwde naam en visuele identiteit biedt Pathé een gratis loyaliteitsprogramma dat één plek biedt voor bezoekers om hun tickets te kopen

Blue Road Academy benoemt DEPT als eerste Global Impact Partner

14-09-2023 | 09:56:02
Deze organisatie is in 2018 opgericht om de problemen van migranten die op zoek zijn naar kwaliteitsbanen in landen binnen Europa aan te pakken.

DEPT ontwikkelt campagne Oog in oog met het Meisje

17-08-2023 | 10:26:48
DEPT ontwikkelde de campagne Oog in oog met het Meisje voor het Mauritshuis, om het museum en de werken van Vermeer onder de aandacht te brengen.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.