Group for Brands en Hazazah ontwikkelen commercial voor Gouda's Glorie

Group for Brands en Hazazah ontwikkelen commercial voor Gouda's Glorie

Group for Brands en Hazazah zijn verantwoordelijk voor de internationaal ogende campagne: Heb je saus, heb je glory van Gouda’s Glorie. De prijswinnende regisseur David-Jan Bronsgeest tekent voor zijn commercial. Als jij gelooft in jouw story, dan volgt alle glory!

Stan van Zon, Creative Director van Group for Brands: "Gouda's Glorie is allang niet meer het merk van de slasaus die vroeger bij je ouders op tafel stond. Een patatje met pittige Samurai saus bijvoorbeeld, één van de recentere snacksauzen van Gouda's Glorie, is enorm populair onder jongeren. De briefing van deze campagne was om het merk Gouda's Glorie relevanter te maken voor deze jongere doelgroep."

Marcos Garcia, marketingmanager Gouda’s Glorie: "De campagne Heb je saus, heb je glory gaat over mensen die met hun unieke persoonlijkheid oftewel: hun eigen saus op een prettige manier in het leven staan. De zogenaamde paradijsvogels en smaakmakers, die met hun positieve energie en zelfvertrouwen hun omgeving kleur geven. Geen opgeblazen ego's, na-apers, stukken karton met lippen of wannabe’s. Maar leuke, vrolijke, inspirerende mensen die stuk voor stuk iets bijzonders. Voor de ouderen onder ons: saus hebben is slang voor stijl, zelfvertrouwen hebben. Het zijn deze mensen die Gouda’s Glorie graag in het zonnetje zet, omdat wij als geen ander weten hoe een beetje saus het leven zoveel leuker kan maken."

Alledaagse superhelden

In de campagne ziet de kijker een jongen van huis gaan, op weg naar zijn werk. Onderweg komt hij allemaal bijzondere mensen tegen, die hij met plezier aanschouwt. Gedurende zijn wandeling doet hij en passant ook nog wat inkopen bij een supermarkt. Uiteindelijk komt hij aan bij een foodtruck, waar hij de eigenaar van blijkt te zijn. En van waaruit hij broodjes met saus klaarmaakt voor mensen met saus.

In de uitwerking van dit idee heeft regisseur David-Jan Bronsgeest ervoor gekozen om alles plaats te laten vinden in een fictief dorp, dat volledig lijkt te bestaan uit mensen met een hele eigen, bijzondere saus. De uitbundige kleuren, het mooie weer en de speciale omgeving: het draagt allemaal bij aan de vrolijkheid die het leven in petto heeft voor en dankzij mensen met saus.

David-Jan Bronsgeest: "Alledaagse superhelden staan centraal in de commercial, die moet overbrengen dat je glans kunt geven aan het dagelijks leven door op een actievolle manier te geloven in je eigen kracht. Als jij gelooft in jouw story, dan volgt alle glory! Marcos heeft ons flink uitgedaagd om een lekker brutale film met veel snelheid, actie en humor te maken, met uitgesproken types die – zoals gezegd – saus hebben. Net dat beetje extra in hun dagelijkse handelingen zorgt gewoon voor een glimlach, bij mij en hopelijk bij de kijker."

Nieuwe commercial regisseur

Jeroen van den Idsert, Executive Producer en oprichter van Hazazah Film & Photography: "Wij werken al langer met David-Jan. Zo heeft hij onder andere een Edison gewonnen voor een videoclip voor Chef’Special. Maar dit is pas zijn eerste echte grote commercial. Dat vraagt om lef van de klant. De commercial moest filmisch zijn en veel energie hebben. Dat past perfect bij David-Jan, die buiten de gebaande paden denkt en smaak heeft. Hij heeft ook samen met creatie en MOW Music de muziek geschreven en gecomponeerd. Zo’n jongen. Het was al met al een uitdagende shoot in Kaapstad, voor het lente-achtige, internationale gevoel, omdat alles – het verhaal, de shots, de muziek, lyrics, stunts – precies in elkaar moest vallen. Maar volgens mij is dat aardig gelukt."

De campagne is sinds vrijdag 22 maart te zien, en is op televisie en online uitgerold.

Credits:

Bureau: Group for Brands | Creatie: Frans Brand, Stan van Zon, Gido van der Vlies | Productiemaatschappij: Hazazah | Producer: Jeroen van den Idsert, Ilse van Gelder, David Leite (With Milk, Kaapstad) | Regie: David-Jan Bronsgeest | D.O.P.: Wouter Westendorp | Edit: Martin Heijchelaar (MRTN) | Postproductie: The Compound | Muziek: Max Oude Weernink, Bart Possetin (MOW Music) | Sound: Jacco Lenstra, Hans van de Loo (Studio LEVALO) | Grading: Laurens Orij (Crabsalad) | Verantwoordelijk aan klantzijde: Marcos Garcia, Daniëlle Saan

www.hazazah.nl

www.brandsgroup.com

www.remia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt Jr. Studio Creator

20-06-2024 | 08:22:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Jr. Studio Creator -Fulltime

Globrands herlanceert als verbale agency voor merken in beweging

19-06-2024 | 17:03:00
Met een vernieuwde visie en een frisse visuele identiteit positioneert Globrands zich als verbal agency dat merken in beweging zet

Media.Monks, de politie en Le Pub vallen in de prijzen

19-06-2024 | 16:31:15
Media.Monks heeft een Zilveren Lion gewonnen met het Beer Retirement Account voor Poker Beer in de subcategorie Social Behaviour & Cultural Insight in de categorie Direct Lions

[Marketing Report Cannes 2024] Cece Wyldeck (MassiveMusic): We are a creative agency, not just a music service company

19-06-2024 | 16:26:00
New Business Radio will be broadcasting for a week from Cannes Lions - the largest advertising festival on earth. Every day, we will welcome leading guests from the world of media and marketing communications. The broadcasts can be listened to live daily and are available as a podcast on the Marketing Report website

[Marketing Report Cannes 2024] Bert Hagendoorn (Agency Engines): Zorg dat je zichtbaar blijft in een tegenvallende markt

19-06-2024 | 16:03:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report
  

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.