Havas Lemz en Wefilm ontwikkelen Praat vandaag over morgen-campagne Rijksoverheid
Havas Lemz ontwikkelde samen met Wefilm de campagne Praat vandaag over morgen. De opdrachtgever is het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. We worden elke dag een dagje ouder, maar staan daar liever niet bij stil. Toch is het goed om op tijd het gesprek te beginnen. Wie straks vol van het leven wil blijven genieten, praat vandaag over morgen.
Wat vind jij belangrijk voor later?
Een gesprek over later is een moment van reflectie. Door stil te staan en terug te kijken op je leven weet je vaak beter welke kant je op wil. Dat geeft inspiratie en ideeën voor later.
Bram Tervoort, Creative Director van Havas Lemz: "Met dit inzicht zijn we met Wefilm om de tafel gaan zitten. We hebben vervolgens met mensen in verschillende fases van hun leven gesproken over vroeger en over later. Zo is het idee ontstaan om mensen bij elkaar te brengen, waarbij iemand de ander mee neemt door zijn leven tot nu toe. Bij het nu aangekomen, blikken zij vooruit, waarbij ze praten over wat de toekomst zou kunnen bieden en hoe die toekomst er uit kan zien."
Roel Welling, Creative Director bij Wefilm: "We hebben de krachten gebundeld om deze pittige briefing te kraken, en dat is gelukt. We hebben gevoel en emotie weten toe te voegen aan een onbesproken onderwerp, waardoor het binnenkomt en gaat leven. Trots ook op de setting van de film, vormgegeven door kunstenares Heleen Blanken. Heel bijzonder om op deze manier door je leven te kunnen lopen."
De campagne bestaat uit online video’s, televisiecommercials, print in magazines en dagbladen, social-uitingen, displaybanners, nieuwsbrieven en video’s voor wachtkamerschermen.
Daarnaast hebben gedragsbureau Duwtje en PR-bureau HvdM meegedacht hoe mensen geholpen kunnen worden, om daadwerkelijk met elkaar in gesprek te gaan over morgen.
Daniëlle Tamis, directeur van HvdM: "Met tips, gesprekskaarten en ervaringsverhalen helpen we mensen bij het gesprek. En laten we zien hoe mooi een gesprek over later kan zijn. Onder andere via media-aandacht. Ook minister Helder deelt haar verhaal. Als minister, maar vooral als 65-jarige ervaringsdeskundige. Want ook zij spreekt met haar gezin en vrienden over morgen. Over hoe je fit wil blijven, hoe je later wil wonen en wat je voor elkaar kunt doen als er zorg nodig is."
HvdM bracht meer dan 100 mensen bij elkaar, van brancheverenigingen en zorgverzekeraars tot gemeenten. Zij zetten zich in om mensen te helpen met praten over morgen.
Op de website www.praatvandaagovermorgen.nl staan tips, gesprekskaarten en ervaringsverhalen.
Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Emiel Lijbrink en Dennis Cohen, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Pien Breukink, Dienst Publieke Communicatie | Bureau: Havas Lemz X Wefilm | Gedragsstrategie: Duwtje | Productie: Wefilm | Creatie: Marius Gottlieb & Roel Welling | Regie: Joey de Leeuw | Head of productions: Roos Aalvanger & Beau van Assem | Productie: Bing Gall & Eveline Bloemendal | Camera: Thomas van Krugten | Art Director: Heleen Blanken | Research: Eva Vijselaar, Roos Drupsteen & Lieza Röben | Offline: Pelle Asselbergs | RTV Producer: Havas Rise | VO: Kim van Kooten | Geluid: Soundcircus | Muziek: Jorrit Kleijnen | Fotografie: Bram Schilling | Mediabureau: Initiative | PR: HvdM
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook: