nieuws
Tag Resultaten
[Interview] Sanne Demir (DCVF): AI is by far de meest impactvolle ontwikkeling sinds het ontstaan van het internet
Sanne Demir is strateeg bij het creatieve bureau De Combinatie van Factoren. We spreken haar over trends en ontwikkelingen op het gebied van media en gedragsverandering
InHolland en Future Facts lanceren minor Artificial Intelligence in Business
Dit voorjaar is de minor Artificial Intelligence in Business bij InHolland van start gegaan. Deze minor is het antwoord op de stijgende marktbehoefte naar afstudeerders Business & Informatie Management met kennis en ervaring op het gebied van data en technologie.
[Column] Bas Vlugt: een week lang in gesprek met ChatGPT - bevindingen, perspectief en conclusies
Goed, ik heb dus een week lang iedere dag een column geschreven over mijn gespreken met ChatGPT. Vandaag ook weer. Omdat die gesprekken als snel veel lengte hebben, staan die van vandaag onder deze column gepubliceerd zodat je die kunt raadplegen - om de column te kunnen volgen, hoef je ze zeker niet allemaal te lezen
[ChatGPT Biography] SWOT: Willem Sijthoff, Paul Petermeijer, Gijs Vroom
De orde van vandaag is een ChatGPT SWOT analyse van de concurrenten van Marketing Report. We willen meer te weten komen over de concurrentie en laten ChatGPT een SWOT analyse uitvoeren. Daarna zal ik zeggen of ik daar als ondernemer iets wijzer van ben geworden
[ChatGPT Biography] Arjen Lubach
Ik wilde een leuke serie door ChatGPT gegeneerde biografieën publiceren, maar ChatGPT kan daar helemaal niets van. Ikzelf werd beticht van het oprichten en zelfs verkopen van succesvolle bedrijven waar ik helemaal niets mee te maken heb
[ChatGPT Biography] ChatGPT vindt Donald Trump geen toffe peer maar Willem-Albert Bol wel
Het is nog maar één dag geleden dat ik begon met de nieuwe rubriek [ChatGPT Biography] en nu al heb ik een nieuw inzicht. Kijk maar naar deze opdracht: Schrijf een essay met de titel Willem-Albert Bol, CEO van Abovo Maxlead, is een toffe peer
[ChatGPT Biography] Bas Vlugt
Omdat wij als avant garde vakmedium vanzelfsprekend willen uitstralen dat we voorop lopen, lopen wij ook braaf achter alle trends aan in het algemeen en achter de meest hysterische trends in het bijzonder
[MarketingReport Radio] Rodger Werkhoven over Artificial Intelligence en OpenAI als love brand
Rodger Werkhoven is Independent Creative Director bij OpenAI en Executive Creative Director bij iO. We spreken we hem over kunstmatige intelligentie.
Dept brengt AI (30 procent van de omzet) onder in aparte divisie
Het digitale reclamebureau Dept brengt zijn op kunstmatige intelligentie (AI) gefocuste producten onder in een apart bedrijfsonderdeel onder de naam Dept/AI. In 2022 bestond 30 procent van de omzet van Dept uit AI-gebaseerde producten. Klanten als Philips, Google, Just Eat Takeaway en eBay werken samen met Dept op het vlak van AI
Mieke De Ketelaere board member Springbok
AI- en tech-expert Mieke De Ketelaere is gestart als board member bij Springbok, het brandtech agency voor een duurzame toekomst.
[Column] Ate van der Meer (Snakeware): Ik wens John veel stakeholders value toe
Ate van der Meer (Snakeware): Ik wens John veel stakeholders value toe
De belangrijkste SEO-trends van 2023
Om als marketeer de curve voor te blijven, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de belangrijkste SEO-trends van 2023
[Column] Joyce Lopulalan: Marketing Trends 2023: een blik in de glazen bol
Ik ben meer van het vooruit kijken. Wat staat ons te wachten? Wat willen we bereiken? Welke koers gaan we varen? En hoe geven we volgend jaar weer iets terug aan de maatschappij? Ook niet onbelangrijk. Ik kan het mis hebben, maar het gevoel bekruipt mij dat de trendwatchers dit jaar veel stiller zijn dan voorgaande jaren. Laat de glazen bol van 2023 dan zo weinig zien
[Column] Sanne Demir (DCVF): Maakt ChatGPT de kerstcommercial van het jaar?
Er zijn op dit moment twee hypes in reclameland. De stabiele klassieker: Kerst. En de ontwrichtende nieuwkomer: ChatGPT
[Interview] Tijmen Mulder (Robot Kittens): Wij kijken met een technologie-bril naar campagnewerk
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Tijmen Mulder, Creative Director & Co-Founder van Robot Kittens
Colourcake verzorgt rebranding Amsterdamse fashion tech start-up Lalaland
Creatief bureau geeft de rebranding van Lalaland de komende tijd vorm. Lalaland bestaat drie jaar en zet AI in om hyperrealistische modellen te creëren in elke maat, vorm en huidskleur voor modemerken en retailers
Contentoo krijgt miljoeneninvestering en schaalt op in Europa
Contentoo, het platform voor contentcreatie- en lokalisatie, heeft met een investeringsronde vijf miljoen euro opgehaald. Het bedrijf schaalt met de kapitaalinjectie verder op in Europa, met een groeiende pool van een paar duizend freelance tekstschrijvers, vertalers en contentmarketingstrategen over de hele wereld
[Dutch Media Week 2022] Mediasector presenteert gezamenlijke innovatievisie
RTL Nederland, DPG Media, Talpa Network, Talpa Entertainment Productions, Mediahuis, Banijay Benelux, ITV Studios, IDTV, Fremantle Nederland, EMG Netherlands, NEP The Netherlands en de NPO hebben tijdens de Dutch Media Week een gezamenlijke visie geformuleerd op het vlak van vernieuwing en precompetitieve samenwerking
Clarity lanceert venture studio Atrium
Communicatiebureau Clarity lanceert Atrium, een venture studio waarmee het bureau investeert in technologieën en dienstverlening
DDMA lanceert landschapskaart over voice en conversational AI
Omdat het navigeren door het voice- en conversational AI-landschap een lastige opgave kan vormen, introduceert de DDMA Commissie Voice het platform voicelandscape.com. Een interactieve landschapskaart die een duidelijk beeld schept van hoe de voice-sector in elkaar steekt en de partijen die erbij betrokken zijn
DDMA: AI-modellen worden meer ingezet en steeds geavanceerder
Binnen de data-driven marketingsector worden modellen steeds geavanceerder. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test 2022. Van de organisaties die AI inzetten geeft 92 procent van de participanten aan meer gebruik te maken van geavanceerde machine-learning-technieken