Tag Resultaten
Ad Alliance sluit overeenkomst met Paramount voor reclameverkoop SkyShowtime
Ad Alliance (onderdeel van RTL Nederland) heeft met Paramount Global een overeenkomst gesloten voor de verkoop van reclamezendtijd bij de streamingdienst SkyShowtime
RTL Nederland en Talpa Network starten met adressable reclame op televisie
Addressable reclame komt bij de zenders van RTL Nederland en Talpa Network (onder voorbehoud) rond 17 juni 2024 grootschalig beschikbaar. Dit blijkt uit navraag van Marketing Report bij de betrokken partijen
NLZiet komt ook met reclameversie: NLZiet Basis
NLZiet heeft per direct een reclameversie geïntroduceerd onder de naam NLZiet Basis. Voor 7,95 euro per maand krijgen klanten dezelfde content te zien als het tot premium omgedoopte (standaard) abonnement dat voortaan 9,95 euro per maand kost
[DutchMedia Podcast] over Ziggo Sport & UEFA-voetbalwedstrijden, VodafoneZiggo, Ster, HBO Max & Ad Alliance
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
Ad Alliance gaat advertentieverkoop verzorgen voor HBO Max Nederland
Ad Alliance (RTL Nederland) zal de advertentieverkoop verzorgen van de in juni 2024 te lanceren reclameversie van HBO Max
RTL Nederland 2023: lagere resultaten bij licht lagere omzetten; herstel in tweede half jaar
RTL Nederland heeft in 2023 620 miljoen euro omzet gedraaid. Dat is 2,5 procent lager dan 2022. Het aangepaste ebitda-resultaat daalde met 9,9 procent naar 145 miljoen euro
[Forum] Talpa Media Solutions en Ad Alliance verhogen hun tarieven na daling van de kijktijd. Goed idee?
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van een actuele vraag
Joris van Lierop directeur VINEX
Carla der Kinderen (RTL Nederland/Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis Nederland)
Become Alliance lanceert leiderschapsframework voor ondernemers
In haar nieuwe vorm biedt Become Alliance een platform voor onafhankelijke consultants die het Become Framework implementeren
[DutchMedia Podcast]: Kink op FM, Paramount, staatssecretaris, Talpa Network, Ad Alliance en meer
David de Jong en Taco Jelgersma maken DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom
Ad Alliance verlengt partnerships met Paramount, Disney, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport
RTL Nederland heeft via zijn reclameverkoopbedrijf Ad Alliance de contracten met Paramount, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery en VodafoneZiggo (Ziggo Sport) verlengd
Paramount Benelux verlengt overeenkomst Ad Alliance
Paramount Benelux heeft zijn overeenkomst met Ad Alliance (RTL Nederland) voor de verkoop van spots via de lineaire kanalen (MTV, Nickelodeon, Comedy Central en Paramount Network) met 5 jaar verlengd tot 1 januari 2029
Lars Brassem en Richard Knaap in managementteam Ad Alliance
Sinds 1 januari heeft Ad Alliance het managementteam uitgebreid met twee nieuwe aanstellingen. Lars Brassem heeft plaatsgenomen in het managementteam als Sales Director
STIVA: alleen Nickelodeon en Disney Channel jongerenzenders
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft vastgesteld dat alleen de tv-zenders Nickelodeon en Disney Channel aangemerkt kunnen worden als jongerenzenders
Onderzoek naar effectiviteit Nationale Postcode Loterij met campagne addressable tv
DVJ Insight is bezig met een onderzoek naar de effectiviteit van addressable commercials in drie regio’s in Nederland. Daarbij gaat het om de grootschalige addressable tv-campagne die de Nationale Postcode Loterij heeft gevoerd voor de Postcode Kanjer-campagne
RTL Nederland/DPG Media: Ad Alliance blijft zelfstandig en interview Thomas Rabe & Elmar Heggen (RTL Group)
Marketing Report heeft bij RTL Group, RTL Nederland en DPG Media antwoorden verkregen op vragen over de overname van RTL Nederland door DPG Media en publiceert onder meer een intern interview van Thomas Rabe (CEO van RTL Group) en Elmar Hegge (COO van RTL Group)
Screenforce lanceert TIP-Dashboard
Screenforce heeft het TIP-dashboard gelanceerd. Daarmee wil de brancheorganisatie adverteerders en mediabureaus meer inzicht geven in hun tv-campagnes
Ad Alliance en Fremantle sluiten exclusief partnership
Ad Alliance gaat de advertentieverkoop verzorgen van de hele YouTube-inventory van Fremantle in de Nederlandse markt
[Interview] Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): verbieden reclames lost problematiek niet op
Ton Rozestraten is Chief Commercial Officer van RTL Nederland en CEO van Ad Alliance. We spreken hem over onder meer ontwikkelingen in de markt, hoe 2023 vergaat, zijn ideeën over 2024 en de politieke ideeën voor reclameverboden
Screenforce: Tv-reclamemarkt daalt met 4,3 procent in eerste halfjaar 2023
De tv-reclamemarkt is in de eerste helft van 2023 gedaald met 4,3 procent tot 441 miljoen euro (was 460 miljoen euro). Screenforce heeft zijn prognose voor 2023 bijgesteld en verwacht een krimp van tussen de 4 en 6 procent. In maart 2023 verwachtte Screenforce nog een groei voor heel 2023 van 2 tot 5 procent
VodafoneZiggo gestart met addressable reclame bij RTL Nederland en Talpa Network
VodafoneZiggo is op 25 juli 2023 gestart met addressable reclame onder de naam reclame op maat. Het concept wordt gefaseerd ingevoerd, waarbij dit thans alleen voor klanten met een Mediabox Next beschikbaar is en voor eind 2023 ook de Next Mini zal worden toegevoegd