UNLIKE ontwikkelt campagne voor Bevolkingsonderzoek Nederland, het RIVM en KWF

UNLIKE ontwikkelt campagne voor Bevolkingsonderzoek Nederland, het RIVM en KWF

De deelname aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker (bmhk) loopt de laatste jaren steeds verder terug. 79 procent van de 30 tot 34 jarige vrouwen wil meedoen, slechts 41 procent doet daadwerkelijk mee. Eén op de drie vrouwen praat niet over het bevolkingsonderzoek, omdat ze te weinig kennis heeft over het onderwerp of het moeilijk vindt om erover te praten.

Gesprek openen met BMHKopje

Daarom openen Bevolkingsonderzoek Nederland, het RIVM en KWF het gesprek over baarmoederhalskanker (bmhk) met een landelijke campagne. De campagne start in de bmhk preventieweek, via landelijke media en de platformen van bmhk waar vrouwen hun ervaringen delen en vragen stellen.

Doel van deze campagne is om de kennis over het bevolkingsonderzoek bmhk en over bmhk zelf te vergroten. En dat doen de partijen door het gesprek over dit thema te starten op social media. Voor podcastmakers, influencers en andere media bedacht Unlike het BMHKopje: want een goed gesprek begin je met een kop koffie of thee. De kopjes zijn gemaakt door bekende keramisten die de campagne een warm hart toedragen en bedacht om dit gesprek in de media te openen. In de mediakit voor podcastmakers en influencers zit naast de BMHKop ook speechcards en vragen om dit belangrijke gesprek op gang te brengen. Zo moet het gesprek hierover continue actueel blijven en verspreidt dit zich onder zoveel mogelijk vrouwen.

Kennis en bewustzijn vergroten

Bente van Deventer, Business Director UNLIKE: "De campagne houdt niet op na de bhmk preventie week. Het hele jaar door vrouwen informeren en motiveren met elkaar in gesprek te gaan over het bevolkingsonderzoek, dat is het effect dat we teweeg willen brengen. Via het platform bmhk.nl en de socials blijven we het gesprek voeden met vragen, nieuw onderzoek, stellingen, twijfels en antwoorden vanuit de community."

Agnes Bouwman, manager marketing & communicatie Bevolkingsonderzoek Nederland: "We hopen met deze campagne de bekendheid en kennis over het bevolkingsonderzoek bmhk en over bmhk zelf te vergroten, zodat vrouwen een goede afweging kunnen maken in of en hoe zij mee willen doen aan het bevolkingsonderzoek. De reacties, ervaringen en vragen die nu al op social media worden gegeven onderschrijven de urgentie van de campagne."

www.unlike.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Media Reverse onwikkelt cashback en credit-campagne Canon

19-06-2024 | 16:42:22
Media Reverse heeft voor Canon een campagne ontwikkeld, gericht op het stimuleren van aankopen en deelname aan een cashback-actie. De campagne biedt diverse productbundels aan voor verschillende doelgroepen, waaronder professionele fotografen, amateurfotografen, sportfotografen en vloggers.

Media.Monks, de politie en Le Pub vallen in de prijzen

19-06-2024 | 16:31:15
Media.Monks heeft een Zilveren Lion gewonnen met het Beer Retirement Account voor Poker Beer in de subcategorie Social Behaviour & Cultural Insight in de categorie Direct Lions

De genomineerde cases van Serviceplan Groupe Cannes-Lions 2024

19-06-2024 | 11:46:39
Van 17-21 juni vindt het Cannes Lions Festival plaats. Serviceplan Group is aanwezig met cases van internationale campagnes.

TBWA\NEBOKO en McDonald's introduceren: het Maccie Trakteerverzoek

19-06-2024 | 11:12:00
Met Maccie in de McDonald’s App stuur je geen betaalverzoek, maar een trakteerverzoek.

Retail Republic ontwikkelt campagne voor PostNL: Droom Groter

19-06-2024 | 08:54:00
Deze campagne is gericht op e-commerce-ondernemers en heeft als doel bekendheid te genereren rondom het vernieuwde e-commerceplein van PostNL

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.