Marketing Report
Branddoctors en TheMerge ontwikkelen categorie-overstijgende positionering voor Suzuki

Branddoctors en TheMerge ontwikkelen categorie-overstijgende positionering voor Suzuki

Suzuki heeft de merkpositionering gewijzigd en werkt voortaan met de slogan Serious about fun. Deze introductie gaat gepaard met de lancering van een merkcampagne in de Nederlandse markt.

De positionering en campagne zijn tot stand gekomen in samenwerking met Branddoctors en TheMerge. Suzuki voert de merkpositionering op alle kanalen door, van de website en campagnes tot de showroombeleving.

Suzuki is serieus

Suzuki wil zich verder profileren als betrouwbaar merk. Zowel bij de auto’s, motoren en buitenboordmotoren wil Suzuki uitstralen bewezen technische superioriteit voorop te stellen. Suzuki wil daarbij het beleven van plezier door de gebruiker centraal stellen.

De klant heeft plezier

Als je tien Vitara-eigenaren vraagt op welke manier zij plezier beleven met hun auto, krijg je waarschijnlijk tien verschillende antwoorden. Plezier is persoonlijk. De een rijdt met de kids en een kofferbak vol naar Frankrijk, de andere pakt elke dag die bocht van de A4 naar de A9 met volle controle en weer iemand anders geniet van de vrijheid van all-wheel-drive. Uiteenlopende eisen, met één gemene deler. Het kan alleen met vertrouwen in de techniek.

Serious about fun

Door beide kanten te belichten, de betrouwbaarheid en het plezier, laat Suzuki zien welke relevantie het heeft voor de rijders: Het faciliteren van onbezorgd genieten. Het zit in de mentaliteit van Suzuki om plezier uiterst serieus te nemen.

Anne Moser, Manager Marketing Suzuki Nederland: “Met serious about fun creëren we een onderscheidende positie ten opzichte van andere merken. In de campagne combineren we bewust al onze productgroepen: auto's, motorfietsen en buitenboordmotoren. Zo maken we het waar op elk terrein. Samen met de nieuwe huisstijl zorgt dit ervoor dat we op alle kanalen een consistent verhaal vertellen aan consument.”

Alla Oosterling, Senior Campagne Marketeer Suzuki Nederland: “Bij het ontwikkelen van de positionering en campagne stond de belevingswereld van onze klanten centraal. Meerdere keren tijdens het proces hebben we de tijd genomen om echt te luisteren en van ze te leren. Zo kwamen we erachter wat hen drijft, welke emotionele connectie zij hebben met hun voertuig en welke rol Suzuki daarin kan spelen.”

Frank Jockin, Creative Lead TheMerge: “Voor de commercial hebben we documentair geflimd. Met een kleine crew zijn we zoveel mogelijk herkenbare momenten gaan filmen. De meeste mensen die je ziet zijn ook echte Suzuki rijders. Ook hebben we veel aandacht besteed aan de muziek. Singer-songwriter Naaz wist precies de juiste snaar te raken in het nummer dat ze voor deze campagne heeft geschreven.”

Credits:

Klant Suzuki l Positionering Branddoctors l  Campagne TheMerge l Media WaveMaker l Productie Dpplr l Muziek Vijay Kanhai, Naaz l Geluid KlevR l Grading De Grot l Voice over Earforce

www.suzuki.nl
www.themerge.agency
www.branddoctors.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.