Alfred en Praxis lanceren duurzaamheidscampagne

Alfred en Praxis lanceren duurzaamheidscampagne

Het verduurzamen van je huis is vandaag de dag een hot topic, want verduurzamen draagt bij aan het milieu én het bespaart je geld. Praxis komt met een veelzijdige campagne waarbij van alles uit de kost wordt gehaald: spoken, spookhuizen, een digital magazine, branded content en zelfs een Duurzaamheidscheck in de Praxis-app. De campagne is ontwikkeld door Alfred, sinds 2018 het vaste bureau van Praxis.

Miranda Smit, Marketing Director bij Praxis: “Met deze campagne willen we alle Makers van Nederland helpen met hun volgende stap bij het verduurzamen van hun huis door hen overzicht te bieden. En vervolgens helpen we ze om het ook echt aan de slag te gaan met handige stappenplannen, advies en altijd 10 procent korting op artikelen om je huis te verduurzamen.”

Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred: “Tijdens de energiecrisis vorig jaar lag de focus op geld besparen, op de rationele redenen. Nu willen we de Makers nog meer helpen en hen zo motiveren verder te verduurzamen. Daarom gooien we het dit jaar over een andere, meer emotionele boeg. Met het campagnethema moedigen we de Makers an: ‘Verduurzamen is makkelijker gedaan dan gedacht.’”

De campagne kent verder een branded content-samenwerking met DPG Media, waarmee via de platforms van het AD en Indebuurt.nl gezocht wordt naar spookhuizen die nodig verduurzaamd moeten worden. De uitgebreide Think-laag bestaat verder uit een digitaal magazine, waar mensen alle verduurzamingsklussen in één oogopslagzien. In het magazine staan per klus de producten en instructievideo’s die nodig zijn. Verkeer wordt aangejaagd via onlinevideo’s, social en display.

Credits:

Verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger, Emily van Waardenburg, Isabella Vogelzang | Bureau: Alfred & Freddy | Strategie: Alfred i.s.m. Julian Stevense (BrandGurus) | Regisseur: Michiel ten Horn | Edit: MRTN | Camera: Joris Kerbosch | Art: Florian Legters | Muziek: Djurre de Haan | Postproductie: De Grot | Mediastrategie: UM | Digital magazine: De Reclamefabriek | Branded content: DPG Media

www.praxis.nl

www.alfred.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Alfred en OnSocial vierden krachtenbundeling

28-06-2024 | 22:47:00
Alfred en OnSocial vierden 27 juni 2024 dat ze de krachten hebben gebundeld

[Marketing Report Cannes 2024] Yvette Belt en Eddy Salfischberger (Alfred): Hoe meer humor, hoe impactvoller je communicatie

19-06-2024 | 14:52:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report

Alfred lanceert vervolgcampagne voor Allianz Direct

18-06-2024 | 12:43:00
Afgelopen oktober introduceerde Allianz Direct een Europese merkcampagne, met lachende meeuwen in de hoofdrol.

Lidl kiest voor GoSpooky als socialmediabureau

14-06-2024 | 12:42:00
De samenwerking is inmiddels begonnen met de lancering van Lidl's eigen TikTok-kanaal.

[RAW Countdown to Cannes] Vincent Vervoort, Alfred International

13-06-2024 | 07:00:00
RAW komt ook dit jaar met een mooie delegatie naar Cannes. Iedere dag stellen mensen uit de delegatie zich voor. 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.