Marketing Report
And Now This ontwikkelt campagne vriesvers fruit Fast Fruit nieuws

And Now This ontwikkelt campagne vriesvers fruit Fast Fruit

Het vriesvers fruitmerk Fast Fruit (van Frio Food) wil, met hulp van creatief bureau And Now This, de consument er op vrolijke en inspirerende wijze toe aanzetten dagelijks genoeg fruit te eten.

Uit onderzoek van de Gezondheidsraad van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport blijkt dat Nederlandse volwassenen gemiddeld 130 gram fruit per dag eten, terwijl 200 gram de richtlijn is (mannen eten 122 gram en vrouwen 137 gram, slechts 19 procent van de volwassenen voldoet aan de norm).

Fast Fruit, je dagelijkse portie fruit in het vriesvak, wil daar verandering in brengen. Zowel praktisch door het excuus weg te nemen dat gezond eten meer (voorbereidings)tijd en geld kost, als emotioneel: iemand die genoeg fruit eet, voelt zich beter, energieker, soms zelfs geïnspireerder.

No waste

Ruud Harmsen, directeur van Frio Food: "We zien in de supermarkt geen A-merk actief binnen de categorie vriesvers fruit. Wij willen deze categorie opschudden en met inspiratie, innovatie en creativiteit mensen stimuleren meer fruit te eten. Je hoeft niet te schillen, niet te wassen, niet te snijden – Fast Fruit doet al het werk voor je terwijl jij kunt genieten van het lekkerste fruit! We kiezen daarvoor de beste kwaliteit fruit, geoogst op het optimale rijpingsmoment op de beste plekken ter wereld, waardoor je altijd mooi, zoet en perfect rijp fruit consumeert. Er is daarnaast no waste door de handige ziplock-verpakkingen zodat je, wat je niet gebruikt, rustig terug kan doen in de vriezer; zo wordt er niets verspild en ervaar je optimaal gemak. Kortom, Feeling Good, Made Easy!"

Uit het schap knallen

Jeroen de Korte, oprichter van And Now This: "Alles wat Fast Fruit doet is gericht op het zo makkelijk mogelijk maken voor mensen om hun dagelijkse portie fruit binnen te krijgen. Zo ook in de vormgeving die dat op een positieve manier aanmoedigt. De naam Fast Fruit is een naam met een knipoog, het klinkt meteen al leuk. Wij zijn Feel Good Fruit! Daarom is de communicatie in de vorm van welbekende fruitstickers ook heel vrolijk en kleurrijk – en dat goede gevoel hebben we doorvertaald in al onze uitingen, posters, op social media, noem het maar op. De verpakkingen moeten vooral uit het schap knallen, want je moet binnen een split second de aandacht trekken van de consument."

Credits:

Klant: Frio Food Inspirators | Directeur: Ruud Harmsen | Adviseur Strategie & Branding: Henrieke van Dam | Brand Manager: Dominique van Bree | Bureau: And Now This | Creative Director: Jeroen de Korte, Paul Bakker | Designer: Imre Engbers, Joëlle Strijk | Strategie: Edith Janson | Account Director: Hanneke Rikveld | Project Manager: Eva van Santen, Tamara Wezeman | Fotografie: Marc Haers | Fruit fotografie: Scrambled, Studio Voorhuis | Beeldbewerking: Montblanc | Video productie: Walt Wonder Schmidt | Website productie: Lemon

www.andnowthis.agency

www.fastfruit.nl

Lees ook:

Zenner kiest Bien Innovation en Cogonez voor aanscherpen merkpositionering

01-12-2023 | 13:06:27
Na een uitgebreide bureauselectie heeft het Zenner gekozen voor Bien Innovation (Sabien Duetz) en Cogonez (Arjan Leest) voor het aanscherpen van haar merkpositionering

[Vacatures] ZUID Agency Group zoekt een In-house Marketeer

01-12-2023 | 09:28:04
ZUID Agency Group is per direct op zoek naar In-house Marketeer · Fulltime / Parttime Hybride op diverse locaties

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2C - Born05 - SNS: Future Money Talks

01-12-2023 | 09:23:00
SNS Future Money Talks komt op voor de (financiële) belangen van de nieuwe, jonge doelgroep van SNS die vooruit wil in het leven

[Vacatures] Brandgang (part of ZUID Agency Group) zoekt een Hubspot Marketeer / Consultant

01-12-2023 | 09:13:00
Brandgang (part of ZUID Agency Group) is per direct op zoek naar Hubspot Marketeer / Consultant · Fulltime / Parttime Tilburg

[Interview] Lukas van de Ven: Open Now kan elke stap die we zetten wetenschappelijk onderbouwen

01-12-2023 | 08:54:59
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.