[CMTA] &.Agency : PUMA The Cali Dream

[CMTA] &.Agency : PUMA The Cali Dream

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

We koppelen de opkomende kracht van influencer marketing, pr, branded content, (social) media en big data aan elkaar. Met precies de juiste smaak, serveren we je een op maat gemaakte marketingcocktail. Een die je nergens anders vindt. En het smaakt goed. Wij vertellen merkverhalen. Maar niet zomaar merkverhalen. Nee, merkverhalen met impact. Hoe? Door een verhaal om je product te bouwen dat zo sterk is, dat je beoogde publiek na het lezen ervan eigenlijk al niet meer zonder kan. Laten we beginnen aan jouw nieuwe hoofdstuk. Laten we beginnen aan jouw ijzersterke merkverhaal.

Elevator Pitch

PUMA vroeg ons om bekendheid te creëren voor de nieuwe PUMA Cali Dream sneakers met een content marketing campagne. In deze campagne inspireren wij de doelgroep om hun dromen achterna te gaan. &.agency nodigde 4 influencer uit om deel te nemen aan de PUMA campagne. In een branded content shoot vroegen wij hen om hun glow up te delen door de vraag: ‘Welke momenten hebben jou de vrouw gemaakt die je nu bent?’

Briefing

Briefing & Opdracht

Deze sneakers zijn specifiek gericht op vrouwen tussen de 18 en 34 jaar, met een focus op Gen Z (16-24 jaar). &.agency is hiertoe de uitdaging aangegaan om de sneaker deel uit te laten maken van de belevingswereld van deze doelgroep.

Strategische invulling

&.agency is begonnen met het schrijven van de strategie door na te denken over de boodschap achter de sneaker. Waar staat de sneaker écht voor en hoe gaan we dit naar voren brengen? Gen Z is veel bezig met hun rol op de wereld: wie willen ze zijn/worden, welke normen & waarden passen het beste bij hen en welke kledingstijl past het best bij hun eigen persoonlijkheid? Met de campagne wilt PUMA Gen Z helpen bij deze zoektocht en jonge meiden inspireren.

Doel

Door het uitlichten van momenten die de influencers in het verleden hebben laten opbloeien en hen hebben gemaakt tot de persoon die ze vandaag de dag zijn, waren zij in staat hun volgers te inspireren en hen te laten weten dat ze zichzelf moeten omarmen. Op deze manier hebben ze een positieve vooruitgang benadrukt en hun volgers een duwtje in de rug gegeven om doelen te maken voor de toekomst.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Strategische invulling

&.agency heeft doelgroep onderzoek gaan onder deze doelgroep en de campagne is gebouwd op de volgende insights; #1 86 procent van Gen-Z voelt zich niet aangesproken door reguliere ads, #2 Gen Z is veel bezig met hun rol op de wereld: wie willen ze zijn/worden, welke normen & waarden passen het beste bij hen en welke kledingstijl past het best bij hun eigen persoonlijkheid? Met de campagne wilt PUMA Gen Z helpen bij deze zoektocht en jonge meiden inspireren.

De uitvoering

&.agency heeft 4 trending TikTok influencers met een grote vrouwelijke doelgroep binnen Gen Z gevraagd om hun volgers met een persoonlijke herinnering van vroeger te inspireren en deze momenten van zelfgroei en zelfliefde te waarderen en te omarmen. Glow Up and live your Cali Dreams!

Met alle 4 de influencers is een in-house branded content shoot opgezet waarin ze persoonlijke momenten hebben gedeeld die bij hebben gedragen aan het worden van de jonge vrouw die ze op dit moment zijn. Door de content professioneel op te nemen, is de perfecte sfeer, setting en stijl gecreëerd om deze boodschap over te kunnen brengen en kon de Cali Dream sneaker gepositioneerd worden als de musthave sneaker voor Gen Z meiden.

De aanpak

Deze inspirerende content is vertaald in een TikTok video en engaging Instagram Story Set (per influencer). De influencers zijn het gesprek aangegaan met hun volgers door het delen van hun zelfontwikkeling reis, wat zorgde voor herkenbaarheid bij de doelgroep.

In de tweede fase van de campagne hebben de influencers nog een Instagram Story Set gepost om overweging en traffic te genereren. In de Stories lieten ze hun favoriete outfit zien die hen zelfvertrouwen geeft, uiteraard met de Cali Dream sneakers.

Om extra bereik te genereren voor de Cali Dream sneaker en een breder publiek aan te spreken, hebben we een breder bereik gerealiseerd door middel van paid social advertising. Door middel van een funnel hebben wij extra bekendheid en conversie gegenereerd onder de doelgroep.

 

www.and-agency.com

eu.puma.com

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

 

Partners CMTA

 






 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.