Marketing Report
Driekwart van de B2B-marketingleiders wil AI vaker gebruiken

Driekwart van de B2B-marketingleiders wil AI vaker gebruiken

Generatieve AI (GAI) is bezig aan een opmars: driekwart (75 procent) zegt voornemens te zijn om het gebruik van GAI te intensiveren om meer content te creëren in minder tijd (56 procent), de efficiëntie van het werk te verbeteren (55 procent) en boeiende content te maken (51 procent).

Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek van LinkedIn onder bijna 2.000 B2B-CMO’s, CFO’s en senior level B2B-marketeers in aanloop naar het internationale Cannes Lions Festival of Creativity. Het onderzoek The B2B Marketing Benchmark geeft inzicht in de huidige staat van de sector, die na een onrustig economisch klimaat nu duidelijke tekenen van herstel laat zien. Na een uitdagend jaar keert het optimisme nu terug in de B2B-marketingsector: bijna twee derde (65 procent) van de B2B-marketingleiders verwacht dat de marketingbudgetten komend jaar zullen stijgen.

AI-suggesties

Om marketeers te ondersteunen, introduceert LinkedIn onder andere AI-generated Copy Suggestions. Deze tool gebruikt GAI om koppen en intro’s te schrijven door gebruik te maken van de gegevens op de LinkedIn-pagina’s van adverteerders. Deze feature start als pilot in de VS en wordt in de maanden daarna uitgerold over andere landen.

Marcel Molenaar, Director LinkedIn Marketing Solutions en Country Manager Benelux: B2B-marketeers hebben aangetoond veerkrachtig om te kunnen gaan met economische uitdagingen. Door de toegenomen druk op de budgetten was het voor hen des te belangrijker om de Return of Investment aan te tonen en te blijven investeren in merkopbouw op langere termijn. Sterke merken leveren nou eenmaal een beter rendement op. Het is bemoedigend om te zien dat deze boodschap geland is in de directiekamer. Het komende jaar zal in het teken staan van blijven investeren in sterke B2B-merken door middel van creatieve content.”

Lees ook:

[Dutch PR Awards 2024] ACE: Missjourney.ai

02-05-2024 | 11:32:00
ACE is een netwerk voor de young & savvy, werkzaam op het snijvlak van cultuur en technologie.

[Column] Mo Walhof: Perceptie van AI in Marketing door een toekomstig marketeer - een strandbedje

01-05-2024 | 15:58:00
Als tweedejaars Commerciële economie student loop ik momenteel stage bij Incentro Africa in Kenia, waar ik full time mijn hobby van dingetjes mooi verwoorden kan toepassen

ZIGT: Tools voor Marketeers Effectief AI-gebruik voor socialmediamarketing

01-05-2024 | 09:06:00
Het geheim zit 'm in een slimme briefing en het toepassen van de juiste 'prompt'.

[Column] Stan Dorgelo: 9 key-takeaways van Google Cloud Next '24 om op in te zetten

30-04-2024 | 14:38:00
In Sin City heeft een team van dataconsultants van Springbok kennisgenomen van de ontwikkelingen rondom het Google Cloud Platform. Stan Dorgelo, Data Lead, beschrijft zijn bevindingen

[Grow by DPG Media] Van concept- tot evaluatiefase: zo zet je generatieve AI in elke fase van je marketingcampagne in

30-04-2024 | 08:48:00
De digitale marketing industrie staat aan de vooravond van een transformatie dankzij de opkomst van generatieve AI

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.