Marketing Report
Dutch Digital Design organiseert sessie over AI en creativiteit tijdens Cannes Lions nieuws

Dutch Digital Design organiseert sessie over AI en creativiteit tijdens Cannes Lions

Tijdens de Embassy of Dutch Creativity, de Nederlandse handelsmissie tijdens Cannes Lions, is stichting Dutch Digital Design onderdeel van het programma. Op woensdag 21 juni is er een rondetafelsessie waar gasten voorbeelden laten zien en hun visie delen op het gebied van creativiteit en AI, waaronder sprekers van de bureaus ACE, Dentsu Creative Amsterdam, Jam3, DDB Amsterdam en 180 Amsterdam.

De tafelgasten zijn partners van zowel Dutch Digital Design als het internationale Society Of Digital Agencies (SoDA), waardoor er zowel Nederlandse als internationale gasten aanschuiven.

De invloed van AI op creativiteit

Verschillende sprekers delen hun perspectief over hoe AI de creatieve industrie nu en in de toekomst beïnvloedt. Na een intro door het Dutch Digital Design-bestuur start de sessie met een korte presentatie van de case MissJourney.ai, de eerste beeldgenerator die vrouwen viert. Waar bestaande AI-tools stereotiepe mannelijke beelden genereren van een CEO, winnaar, atleet of leider, zet MissJourney een tegenbeweging in met diverse vrouwelijke beelden. De campagne is een initiatief van bureaugroep ACE en TEDxAmsterdam Women.

Moderatie door Antoinette Hoes

Daarna start de discussie met Lisa Klop, Brand Director bij ACE, Pol Hoenderboom, Executive Creative Director bij DDB Amsterdam en 180 Amsterdam, Ashley Knight, Strategy Director bij Jam3 (via SoDA) en Philip Boven, directeur Strategie & Innovatie bij Dentsu Creative Amsterdam. Er volgt nog een laatste gast via Society Of Digital Agencies die binnenkort bekendgemaakt wordt. Het rondetafelgesprek wordt gemodereerd door Antoinette Hoes, Head of Global Strategy Group bij Innocean uit Zuid-Korea.

Samenwerking van bureaus

Stichting Dutch Digital Design, een van de oorspronkelijke medeoprichters van de Embassy of Dutch Creativity, biedt een podium voor het beste digitale design uit Nederland. Doel is om de aantrekkingskracht op potentiële klanten, partners en talent te vergroten, in Nederland en het buitenland. Daarnaast is het een community waar 30 vooraanstaande digital design bureaus, die samenwerken om hun netwerk te versterken en kennis uit te wisselen.

Het evenement is toegankelijk voor internationale (niet-Nederlandse) gasten en partners van de Embassy of Dutch Creativity na registratie op deze Eventbrite page.

www.dutchdigital.design 

Lees ook:

[Column] Bas Vlugt: Effies 2023, de reclamewereld haat zichzelf

17-11-2023 | 10:44:00
Op de dag dat de Effie Awards het 40-jarig bestaan vierde, stelde een commissie van de Verenigde Naties vast dat Israël op het punt staat genocide te plegen in Gaza en werd bekend dat voor elke tank van de Oekraïne die Rusland kapot schiet Oekraïne 4,5 Russische tanks kapot schiet - die ratio kon wel eens net hoog genoeg zijn voor Oekraïne om de oorlog te winnen of net niet, dat kan ook

RA*W Cannes Summer Course 2023

03-08-2023 | 09:38:00
We Are nRA*W organiseert jaarlijks de RA*W Cannes Summer Course, een uniek avontuur waarbij 25 jonge talenten de kans krijgen hun creatieve grenzen te verleggen bij het Cannes Lions International Festival of Creativity. Van inspirerende talks in het Palais tot exclusieve feestjes, van een pitch in sneltreinvaart tot het geven van een podium aan de jongere generatie met 'Real Talks', deze reis zat vol met unieke ervaringe

[Column] Rodger Werkhoven (iO): Lions 2023: hoe ChatGPT heel Cannes van Meta- naar AI-expert omschoolde

28-06-2023 | 22:54:00
Het kan verkeren. Het contrast kon niet groter zijn. Als ik vorig jaar ‘AI' zei, moest ik ’t vaak ook meteen spellen: “Eej - Ai.” En dan daarna toch ook nog ’ns helemaal voluit ’artificiële intelligentie’ zeggen. Gelukkig helemaal niet vaak. Weinigen waren namelijk geïnteresseerd

VS, VK en Brazilië grote winnaars van Cannes Lions 2023 - een analyse in cijfers

27-06-2023 | 18:27:00
VS, VK en Brazilië hebben de meeste prijzen binnengehaald bij Cannes Lions 2023. Maar je kunt ook Nieuw-Zeeland of UAE als grote winnaars benoemen, het is maar net hoe je rekent. En er valt nog meer te rekenen

Bronzen Lions voor TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux

26-06-2023 | 12:04:00
Op de laatste dag van het Cannes Lions Festival 2023 wonnen TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux elk een bronzen Lion

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.