Marketing Report
[Interview] Arthur Herpel (Heldergroen): Gebruik het woord duurzaamheid zo min mogelijk nieuws

[Interview] Arthur Herpel (Heldergroen): Gebruik het woord duurzaamheid zo min mogelijk

In de aanloop naar de publicatie van de Media100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Vandaag spreken wij met Arthur Herpel, Managing Partner bij Heldergroen.

Kun je jouw bureau introduceren?

Natuurlijk! Al twintig jaar maakt reclamebureau Heldergroen (B Corp) groene merken groot en grote merken groen. Vanuit strategie, design, content en impactvolle campagnes maken wij merken relevant in de wereld van vandaag. Dit doet we door idealisme te combineren met vakmanschap. Want duurzaamheid is uiteindelijk gewoon de beste businesscase die er is. Van een aanstekelijk logo tot een scherpe positionering, van een nieuwe huisstijl tot een strak video-format op YouTube. Met positieve energie brengt Heldergroen mensen en merken in beweging. Heldergroen werkt voor klanten als Vivera, Triodos Bank, WWF en Politie, en ondersteunt startups als CIRCLR., No Waste Chair en DuurzaamInvesteren.nl. En dat maakt Heldergroen aanstekelijk.

Welk bekend werk heeft Heldergroen in 2023 gemaakt?

Een van de campagnes die dit jaar hoge ogen heeft gegooid is o.a. Vakkenvuller Anonymus van Vivera, waarin vier vermomde ‘vakkenvullers’ supermarkten de les lezen over de positie van plantaardige vleesvervangers in het schap. Daarnaast hebben we het nieuwe Nederlandse sportmerk CIRCULR. geholpen met de volledige merkcommunicatie. CIRCULR. heeft de allereerste circulaire trainingspion gelanceerd, gemaakt van 100% gerecycled materiaal; een combinatie van gerecyclede oude pionnen en rondslingerende bidons van sportverenigingen met gerecyclede verpakkingsfolies. Ook hebben we voor  The Good Roll een limited edition opvallende wikkeldesigns in superheldenstriptekenstijl ontworpen en gedesignd.

Wat adviseer je bureaus over duurzaamheid?

Het begint bij het woord duurzaamheid eigenlijk zo min mogelijk te gebruiken. Uiteindelijk gaat het gewoon over het ontwikkelen van waardevolle proposities die goed doen en goed zijn. En dat op een aanstekelijke manier tot leven brengen in communicatie. Zie duurzaamheid niet als het aparte blokje op de website, maar als onderdeel van het totale verhaal. Daarnaast kunnen we natuurlijk vaker kijken of we een campagne langer kunnen gebruiken of ‘oud’ materiaal hergebruiken voor een campagne. Minder interessant voor de businesscase op de korte termijn, maar logisch voor de lange termijn.   

Wat wil jij bereiken met duurzaamheidcampagnes?

Nederland zinvoller en nuttiger maken. Niet lullen om het lullen. We vinden al genoeg in dit land. Maar ook het omarmen van imperfectie en fouten. Maak die stap op het gebied van duurzaamheid. De ‘Ja maar’ is de sloper van ieder merk dat duurzamer wil worden. Dus begin gewoon. Blikje cola of een frikandel op z’n tijd? Lekker. Ik doe het zelf ook. Het leven is niet of/of, het is en + en! Druppel op de gloeiende plaat? Als iedereen een druppel laat vallen, dan is de plaat een stuk minder gloeiend. Dus begin gewoon.

Wat wil je als Heldergroen bereiken?

Als Heldergroen willen we een lichtend voorbeeld zijn hoe je met je team, je omgeving en verantwoordelijkheden omgaat. Mensen in beweging zetten en een glimlach bezorgen. Onze klanten helpen met duurzaamheidsvraagstukken, impactvolle campagnes maken en merken relevant maken. Het reclamebureau 5.0 en daarbij ook het clubhuis zijn voor duurzaamheid. Ieder bedrijf die iets wil met duurzaamheid kan ons bellen. 

Wat is het laatste nieuws?

We hebben net onze workshop ‘anti-greenwashing’ aangescherpt die we met onze klanten, maar natuurlijk ook graag binnen onze branche delen. Vanuit nieuwe voorbeelden hoe het wel en niet moet, maar ook vanuit de aangescherpte nationale en internationale regelgeving. Nieuwsgierig? arthur@heldergroen.nl

www.heldergroen.nl

Lees alles over M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Lees ook:

Cheil Benelux bouwt Immersive Smart Room in Samsung Experience Store Benelux

06-12-2023 | 12:07:00
In de flagship store in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam kunnen bezoekers fysiek kennis maken met alle innovaties van Samsung

[Column] Rodger Werkhoven: Moi? DALL•E? ChatGPT? Nee: m'n collega Brian Hirman. Díe is pas écht invloedrijk.

06-12-2023 | 11:48:00
Ik vind dat een hele eer, om weer genomineerd te zijn voor die lijst van 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse bureauwereld

[Vacatures] Mediabrands zoekt een SEA Consultant - Kinesso

06-12-2023 | 06:56:09
Mediabrands is per direct op zoek naar een SEA Consultant - Kinesso

[Vacatures] Magna zoekt een Contracting Director AV

06-12-2023 | 06:43:00
Magna is per direct op zoek naar een Contracting Director AV

[Vacancy] Mediabrands has a position for Campaign Production Manager Nike at Initiative

06-12-2023 | 06:27:00
Mediabrands is directly looking for a Campaign Production Manager Nike at Initiative

[Interview] Tim van der Sijde: Pitches halen het beste naar boven bij Cheil

04-12-2023 | 14:26:09
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews

[Vacatures] DPG Media zoekt een Domein Specialist DPG Zakelijk

04-12-2023 | 10:26:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Domein Specialist DPG Zakelijk - Amsterdam

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Breda

04-12-2023 | 10:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager Breda - Noord

[Interview] Ernst-Jan Smids over JUMP! Retail

04-12-2023 | 09:06:11
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews

[Interview] Lode Schaeffer over INDIE Amsterdam

04-12-2023 | 08:54:00
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews

[Interview] Milo van der Meij (Total Design): De purpose-jas moet je passen en bij je passen

04-12-2023 | 06:25:00
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews

[Interview] Bert Hagendoorn over Agency Engines, positionering en groei voor creatieve bureaus

02-12-2023 | 12:40:00
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Bert Hagendoorn is mede-oprichter van Agency Engines

Zenner kiest Bien Innovation en Cogonez voor aanscherpen merkpositionering

01-12-2023 | 13:06:00
Na een uitgebreide bureauselectie heeft het Zenner gekozen voor Bien Innovation (Sabien Duetz) en Cogonez (Arjan Leest) voor het aanscherpen van haar merkpositionering

[Vacatures] ZUID Agency Group zoekt een In-house Marketeer

01-12-2023 | 09:28:04
ZUID Agency Group is per direct op zoek naar In-house Marketeer · Fulltime / Parttime Hybride op diverse locaties

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2C - Born05 - SNS: Future Money Talks

01-12-2023 | 09:23:00
SNS Future Money Talks komt op voor de (financiële) belangen van de nieuwe, jonge doelgroep van SNS die vooruit wil in het leven

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.