[Interview] Arthur Herpel (Heldergroen): Gebruik het woord duurzaamheid zo min mogelijk

[Interview] Arthur Herpel (Heldergroen): Gebruik het woord duurzaamheid zo min mogelijk

In de aanloop naar de publicatie van de Media100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Vandaag spreken wij met Arthur Herpel, Managing Partner bij Heldergroen.

Kun je jouw bureau introduceren?

Natuurlijk! Al twintig jaar maakt reclamebureau Heldergroen (B Corp) groene merken groot en grote merken groen. Vanuit strategie, design, content en impactvolle campagnes maken wij merken relevant in de wereld van vandaag. Dit doet we door idealisme te combineren met vakmanschap. Want duurzaamheid is uiteindelijk gewoon de beste businesscase die er is. Van een aanstekelijk logo tot een scherpe positionering, van een nieuwe huisstijl tot een strak video-format op YouTube. Met positieve energie brengt Heldergroen mensen en merken in beweging. Heldergroen werkt voor klanten als Vivera, Triodos Bank, WWF en Politie, en ondersteunt startups als CIRCLR., No Waste Chair en DuurzaamInvesteren.nl. En dat maakt Heldergroen aanstekelijk.

Welk bekend werk heeft Heldergroen in 2023 gemaakt?

Een van de campagnes die dit jaar hoge ogen heeft gegooid is o.a. Vakkenvuller Anonymus van Vivera, waarin vier vermomde ‘vakkenvullers’ supermarkten de les lezen over de positie van plantaardige vleesvervangers in het schap. Daarnaast hebben we het nieuwe Nederlandse sportmerk CIRCULR. geholpen met de volledige merkcommunicatie. CIRCULR. heeft de allereerste circulaire trainingspion gelanceerd, gemaakt van 100% gerecycled materiaal; een combinatie van gerecyclede oude pionnen en rondslingerende bidons van sportverenigingen met gerecyclede verpakkingsfolies. Ook hebben we voor  The Good Roll een limited edition opvallende wikkeldesigns in superheldenstriptekenstijl ontworpen en gedesignd.

Wat adviseer je bureaus over duurzaamheid?

Het begint bij het woord duurzaamheid eigenlijk zo min mogelijk te gebruiken. Uiteindelijk gaat het gewoon over het ontwikkelen van waardevolle proposities die goed doen en goed zijn. En dat op een aanstekelijke manier tot leven brengen in communicatie. Zie duurzaamheid niet als het aparte blokje op de website, maar als onderdeel van het totale verhaal. Daarnaast kunnen we natuurlijk vaker kijken of we een campagne langer kunnen gebruiken of ‘oud’ materiaal hergebruiken voor een campagne. Minder interessant voor de businesscase op de korte termijn, maar logisch voor de lange termijn.   

Wat wil jij bereiken met duurzaamheidcampagnes?

Nederland zinvoller en nuttiger maken. Niet lullen om het lullen. We vinden al genoeg in dit land. Maar ook het omarmen van imperfectie en fouten. Maak die stap op het gebied van duurzaamheid. De ‘Ja maar’ is de sloper van ieder merk dat duurzamer wil worden. Dus begin gewoon. Blikje cola of een frikandel op z’n tijd? Lekker. Ik doe het zelf ook. Het leven is niet of/of, het is en + en! Druppel op de gloeiende plaat? Als iedereen een druppel laat vallen, dan is de plaat een stuk minder gloeiend. Dus begin gewoon.

Wat wil je als Heldergroen bereiken?

Als Heldergroen willen we een lichtend voorbeeld zijn hoe je met je team, je omgeving en verantwoordelijkheden omgaat. Mensen in beweging zetten en een glimlach bezorgen. Onze klanten helpen met duurzaamheidsvraagstukken, impactvolle campagnes maken en merken relevant maken. Het reclamebureau 5.0 en daarbij ook het clubhuis zijn voor duurzaamheid. Ieder bedrijf die iets wil met duurzaamheid kan ons bellen. 

Wat is het laatste nieuws?

We hebben net onze workshop ‘anti-greenwashing’ aangescherpt die we met onze klanten, maar natuurlijk ook graag binnen onze branche delen. Vanuit nieuwe voorbeelden hoe het wel en niet moet, maar ook vanuit de aangescherpte nationale en internationale regelgeving. Nieuwsgierig? arthur@heldergroen.nl

www.heldergroen.nl

Lees alles over M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 Lees ook:

GUT en Heinz lanceren Hagelchup: ketchup om te strooien

05-09-2024 | 14:53:00
Het Amsterdamse bureau GUT heeft samen met Heinz een campagne gelanceerd waarin Heinz Tomatenketchup een andere vorm krijgt: Hagelchup.

[Be More Challenger] Tessel en Dorris de Heij over Gebrouwen door vrouwen

05-09-2024 | 10:05:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland

Pieter Jan Glerum Business Director This Agency

05-09-2024 | 09:39:12
Het Amsterdamse This Agency heeft een Business Director aangenomen. Pieter Jan Glerum komt het bureau versterken.

YouLynq.me gaat aan de slag voor Stichting Guruz

04-09-2024 | 10:49:00
YouLynq.me gaat zich inzetten voor Stichting Guruz, een stichting die zich richt op het verkleinen van het kennisgat tussen mbo-onderwijs en de arbeidsmarkt.

Rob Benjamens VIA Legend, Isabelle Dacz Most Valuable Player

04-09-2024 | 08:40:00
VIA heeft op 3 september tijdens het Legend Diner in de historische Zuiderkerk in Amsterdam, Rob Benjamens tot de nieuwe Legend gekroond. Isabelle Dacz (Publicis Groupe) is uitgeroepen tot Most Valuable Player en Tristan Albers (Gospooky) is Rookie of the Year

[Vacatures] Cogonez zoekt een Content Creator

04-09-2024 | 08:08:00
Cogonez is per direct op zoek naar Content Creator

[Forum] Jumbo vergelijkt in TV commercials hun prijzen met die van Albert Heijn. Goed idee?

03-09-2024 | 15:36:00
Jumbo en Albert Heijn horen tot de grootste advefteerders van Nederland. Jumbo stond in 2023 op nummer 7 met 80 miljoen aan bruto reclamebestedingen, Albert Heijn was met 140 miljoen euro de nummer 1 (cijfers Nielsen). Jumbo laat de afgelopen tijd in de televisiecommercials zien hoeveel een product kost bij Albert Heijn en hoeveel bij Jumbo (spoiler alert: bij Jumbo goedkoper).

0to9 ontwikkelt Employer Value Proposition en arbeidsmarkt-campagne voor BAM

03-09-2024 | 15:05:41
BAM Nederland lanceerde onlangs haar recruitmentcampagne, bedacht en gemaakt door 0to9.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Digital Project Manager

02-09-2024 | 10:25:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Digital Project Manager - 32-40 uur per week Amsterdam

[Interview] Elzemieke Olsthoorn (Abovo Maxlead): Content is dé manier om merkoverweging te creëren en meer kopers te vinden

02-09-2024 | 09:15:03
Met onze 230 collega’s bieden we een breed scala aan diensten, zoals mediastrategie, digitale marketing, SEO, SEA en tech & data oplossingen.

[Interview] Guido Cramer (Born05): Contentmarketing voor elk merk? Alleen als je het serieus neemt

30-08-2024 | 13:47:15
Born05 is een branding agency. Het bureau bouwt aan connecties tussen merk en mens met waardevolle verhalen, digitale ervaringen en brand design

[SHOWREEL!] big group Amsterdam

29-08-2024 | 15:23:48
big group Amsterdam is an independent agency that adds value to people’s lives to provoke brand progress by combining creativity, data, and technology to encompass real connections across every facet of the customer journey

[Interview] Nick Meijerink: Investeer in zowel korte als lange termijn voor blijvend succes

29-08-2024 | 12:37:00
Nick Meijerink is Head of Digital Marketing bij Brainpink Digital. Hij is lid van de jury van de Content Marketing Awards 2024. Marketing Report spreekt hem.

Omnicom brengt creatieve netwerken samen in Omnicom Advertising Group

29-08-2024 | 10:24:00
Omnicom heeft de oprichting aangekondigd van de Omnicom Advertising Group (OAG), die creatieve netwerken zoals BBDO, DDB en TBWA samenbrengt

[Vacatures] ZUID Creatives zoekt een Brand Manager

29-08-2024 | 08:59:00
ZUID Creatives is per direct op zoek naar Brand Manager - Full-time / Part-time  

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.