[Interview] Lars Vink: M2|OC moet de standaard worden voor een nieuw tijdperk

[Interview] Lars Vink: M2|OC moet de standaard worden voor een nieuw tijdperk

Lars Vink is per oktober 2023 benoemd tot Managing Director bij M2|OC, dat onderdeel is van Candid. M2|OC is het resultaat van de fusie van M2Media en Online Company.

Je komt bij Mediabrands vandaan, waar je sinds 2015 werkte voor onder meer bij Reprise en Initiative in leidinggevende functies. Waarom deze stap naar M2|OC?

Ik vond dat het tijd werd voor een grote verandering. Je hebt weleens van die momenten in je leven, toch? Ik had de indruk dat M2|OC op veel vlakken een tegenhanger is van de club waar ik vandaan kom. Super ondernemend en volledig gefocust op klanten. Een van de M2|OC-mantra's is: Wat zou je doen als het je eigen geld zou zijn. Die bureau-instelling wil je horen, als je klant bent.  

Je gaat het bedrijf leiden met Frank Bitter die ook CEO is van Candid Media. Hoe is de rolverdeling?

Frank Bitter is inderdaad ook CEO van Amplify, de mediatak van Candid, waar ook mediabureau STROOM en de Trading, Finance en People teams onderdeel van zijn. De dagelijkse leiding van M2|OC lag het afgelopen jaar ook bij Frank Bitter. We verdelen nu de taken, waarbij ik me in de komende periode vooral focus op klanten, de aansturing van de klantenteams en de groei van M2|OC en daarna steeds meer taken van Frank ga overnemen.

Hoe werkt M2|OC inmiddels als geïntegreerd mediabureau met de combinatie van digitaal en het traditionele mediabureau?

Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik hier binnenliep. Wat een energie en positiviteit. Het maakt zo'n enorm verschil als media en performance echt geïntegreerd binnen één bureau is georganiseerd. Natuurlijk voel je nog wel die twee culturen van Online Company en M2Media, maar dat is juist gaaf. We kunnen zoveel van elkaar leren en het is opvallend hoe gretig iedereen is om dat te doen. Het beste van twee werelden, zonder de tegenstrijdige interne belangen die je hebt als je die twee werelden apart van elkaar blijft organiseren.

We zijn georganiseerd rondom ons Formula for Growth-planningsmodel dat is gebaseerd op het optimaliseren van demand generation en demand conversion. Een effectieve aanvliegroute om branding en performance daadwerkelijk te laten samenwerken ... En we leren nog iedere dag hoor. Samen met onze klanten uiteraard ;-)

Wat is je doelstelling met M2|OC?

M2|OC moet de standaard worden voor een nieuw tijdperk, zonder branding en performance silo's en 100 procent focus op het accountable maken van de media investeringen van onze klanten, in welke fase van de funnel dan ook. Van mediabureau naar mediacommerce-bureau.

En dit media-commerce denken wordt door de markt gewaardeerd. We komen tegenwoordig met M2|OC consequent in de finale van grote media pitches en verslaan daarmee dus ook veel gevestigde grote bureaus. Dat bewijst dat we ijzersterke proposities en knettergoeie mensen hebben, die niet onderdoen voor welk (netwerk)bureau dan ook. En de pitchwinsten van Omoda en Maxxium bewijzen meteen dat we ook geen genoegen meer nemen met een finaleplaats.

Hoe ga je groei en klanttevredenheid – die bij je aankondiging is aangegeven – realiseren?

We willen graag dat klanttevredenheid en groei de resultaten zijn van waanzinnig goed werk voor onze klanten. Daar begint het … en daar eindigt het. Met onze groeiende reputatie als een media-commercebureau en die fantastische smeltkroes van media, performance en e-commerce DNA's, hebben onze klanten met M2|OC goud in handen.

Hoe zal M2|OC samenwerken met de andere Candid-bedrijven?

De lijnen zijn kort, ook naar de andere bureaus. Dus als zich een mogelijkheid voordoet bij een van onze klanten zorgen we dat het zusterbureau direct in gesprek kan met de klant, zonder ruis, zonder poespas. De ondernemerszin van alle Candid-bureaus helpt uiteraard bij deze samenwerking. Alle Candid-bureaus zijn van de grond af opgebouwd door succesvolle ondernemers. Ik ben zo blij dat die cultuur nog de boventoon voert bij Candid.

Het medium televisie worstelt met teruglopende kijktijden en nu ook omzetten in relatie tot hun tarieven. Hoe kijk jij hiernaar?

Tv-reclames vervullen nog steeds een belangrijke rol in de mix van onze klanten, aangezien het qua impact en bereik nog steeds een mega-efficiënt kanaal is. Tegelijkertijd spreken wij bij M2|OC allang niet meer van enkel tv, maar kijken we naar een mix van videokanalen. Hierbij is het zaak dat de mediapartners het totale video-aanbod vergroten in plaats van enkel de schaarse tv-GRP's te kapitaliseren. De aanhoudende verschuiving van lineair naar on-demand zou niet alleen een bedreiging, maar juist een kans moeten vormen om nóg kwalitatievere advertentievormen aan te bieden. Ik kan wel stellen dat dat momenteel nog onvoldoende het geval is.

Wat is jullie laatste nieuws?

Heb je het laatste nieuws nog niet meegekregen? Ik hoorde dat M2|OC in 2024 de Cross Media Award gaat winnen voor media-commercebureau van het jaar  ;-)

www.m2oc.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Zorgverzekeraar ONVZ kiest STROOM

12-06-2024 | 12:25:26
STROOM wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning en -inkoop

Candid platform breidt verder uit in de UK met de toevoeging van Houston PR

01-05-2024 | 09:30:35
Houston treedt als onderdeel van Brand Potential toe tot het Candid platform en breidt hiermee de dienstverlening van merk en reputatie verder uit.

Candid (Positive) neemt short video agency DUNKD over

11-02-2024 | 21:44:00
Positive, het digitale en creatieve content bureau van het Candid Platform, neemt TikTok en videospecialist DUNKD over

Frank Bitter stapt over van Candid naar PHD Nederland

12-01-2024 | 09:08:00
Omnicom Media Group stelt per 1 maart 2024 Frank Bitter aan als Managing Director van PHD Nederland.

[Column] Ivaylo Kirov: Short form video’s: de toekomst van digitale marketing

25-10-2023 | 16:08:56
POV: Het is 2013 en je scrolt door Vine-video's op je iPhone 5s. Zeven jaar later zet TikTok opnieuw in op de korte video's
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.