Open Now, DAM, OrangeOwl, Vorm de Stad, Hammerfest en Digital Media Enzo winnen tender Amsterdam

Open Now, DAM, OrangeOwl, Vorm de Stad, Hammerfest en Digital Media Enzo winnen tender Amsterdam

Open Now gaat zijn communicatie-aanpak op basis van gedragswetenschap, ook inzetten voor de Gemeente Amsterdam. De gemeente Amsterdam heeft na lange tijd een tender uitgezet om de campagnes van de gemeente Amsterdam te kunnen maken. Naast Open  Now wonnen ook Thonik, INTO Campagnes voor de Mensen en de samenwerkende bureaus OrangeOwl en Vorm de Stad de aanbesteding. Vorm  de Stad en OrangeOwl werkten al voor de gemeente Amsterdam.

Social Media Men, Digital Media Enzo en Hammerfest zijn verkozen als de online bureaus.

OrangeOwl en Vorm de Stad zullen campagnes maken rondom maatschappelijke thema’s waaronder duurzaamheid en straatintimidatie.

Open Now is speciaal voor de gemeente Amsterdam een samenwerking gestart met DAM (De Amsterdamse Mediafabriek) waar een divers team van vakmensen én talent werkt, dat een steuntje in de rug nodig heeft.

Liselotte Vink, gedragspsycholoog bij Open Now: “Wij zoeken altijd naar kansen om positieve verandering te versnellen. Het was erg leuk om te horen dat de Gemeente Amsterdam deze aanpak heeft gehonoreerd met een structurele samenwerking voor 4 jaar.”

Lukas van de Ven, Creatief Director en Partner bij Open Now: “Deze samenwerking met DAM kunnen we in de toekomst ook voor andere opdrachtgevers inzetten, die maatschappelijk verantwoord ondernemen bij hun partners belangrijk vinden.”

Sarah Milo, projectcoördinator van De Amsterdamse Media fabriek (DAM): “Met Open Now was er gelijk een goede chemie en we hebben veel zin om onze bijdrage te leveren. En onze talenten verder op weg te helpen door samen te werken op kwesties die in een wereldstad leven.”

Bart Alst, partner en creatief strateeg bij OrangeOwl: “Het is echt fantastisch dat wij, samen met Vorm de Stad, alles in huis te hebben van strategie tot en met productie. Samen kunnen we nog sneller schakelen en scherper te werk gaan. We zijn zo trots als een uil – ja, dat spreekwoord hebben we zelf bedacht – dat de gemeente Amsterdam ons heeft gekozen als creatief bureau. We hebben de sterke concurrentie, waaronder een groot aantal gerenommeerde bureaus, achter ons gelaten. Dat is een bevestiging van de kwaliteit van het werk dat we de afgelopen jaren al verricht hebben.”

Eva de Lange, partner en creatief strateeg bij Vorm de Stad: “Als Amsterdams bureau zijn we enorm betrokken bij onze eigen stad. Als we de deur uit lopen ervaren we aan den lijve de problematiek in de binnenstad. We zijn dan ook heel blij dat we de komende jaren met creatieve campagnes een bijdrage te mogen leveren aan het zichtbaar maken van sociaal-maatschappelijke kwesties die in een grote stad als Amsterdam leven.”

Inge Scheele, strategy director bij Digital Media Enzo/ZO Media Groep: “Een Europese aanbesteding winnen doe je niet iedere dag. En ook nog eens van een prachtig merk: gemeente Amsterdam, mijn eigen mooie stad. Wij zijn trots! Dank aan een ieder die een bijdrage heeft geleverd in dit traje1ct. Felicitaties ook voor de overige winnaars en in het bijzonder natuurlijk aan Vorm de Stad, we gaan er samen iets bijzonders van maken.”

www.amsterdam.nl

www.opennow.nl

www.vormdestad.nl

www.zomediagroep.nl

www.orangeowl.nl

Lees ook:

Zorgverzekeraar ONVZ kiest STROOM

12-06-2024 | 12:25:26
STROOM wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning en -inkoop

Open Now versterkt positionering biologisch voedsel met campagne

10-06-2024 | 09:51:20
Open Now gaat aan de slag om de positionering van biologisch te versterken, zodat consumenten meer kennis krijgen over de meerwaarde van biologisch

Open Now maakt campagne voor ARAG

10-04-2024 | 10:21:16
Een juridisch conflict leidt tot hoge mate van onzekerheid en stress. In psychologische termen: het verliezen van het gevoel van controle

Open Now maakt introductiecampagne Nutri-Score voor ministerie van Volksgezondheid

02-04-2024 | 10:23:00
De campagne stimuleert mensen om tijdens het boodschappen doen de Nutri-Score te gebruiken en zo te kiezen voor het product met een betere samenstelling.

[The List] Open Now

12-03-2024 | 11:53:00
Wij geloven dat je daar twee dingen voor nodig hebt: fundamenteel begrip van menselijk gedrag en de kracht van creativiteit

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.