RetailMedia.One introduceert media intelligence platform NORM

RetailMedia.One introduceert media intelligence platform NORM

RetailMedia.One introduceert NORM, het eerste onafhankelijke retail media intelligence platform van Nederland. Met NORM wordt supermarkt, winkel, restaurant, tank en shoppinggedrag structureel vertaald naar waardevolle inzichten.

NORM maakt daarbij gebruik van mobiele locatiedata verrijkt met profielgegevens zoals demografie, (cross)mediaconsumptie, mobiliteit en shoppinggedrag. De inzichten afkomstig van shoppinggedrag zijn bijvoorbeeld uniek toepasbaar op gebieden zoals instore-advertising. Maar NORM geeft ook helderheid over online en in-app shopgedrag.

De toegevoegde waarde van NORM ligt bij de verdere professionalisering van het Nederlandse retail mediakanaal. Het vergemakkelijkt geïntegreerde mediaplanning en beoordeling van retail media, creëert nieuwe en betekenisvolle metrics voor betere vergelijkingen tussen retailers, en ondersteunt retailers bij het vormgeven van effectieve media- en data-monetisatiestrategieen.

Mark Stockx, partner RetailMedia.One: "Het is evident dat NORM het geïntegreerd plannen en optimaliseren van retail media mogelijk maakt. Maar ook voor retailers zelf blijkt NORM een strategische schatkist."

NORM zal nieuwe updates blijven doorvoeren, inclusief de toevoeging van nieuwe data-stromen en analyse-mogelijkheden, waardoor de collectieve intelligence blijft groeien. De geautomatiseerde inzichten uit NORM zijn exclusief toegankelijk voor de direct samenwerkende partners van RetailMedia.One.

www.retailmedia.one

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Langere advertentieduur in supermarkten

06-01-2020 | 11:18:06
Waar voorheen een advertentieslot een duur had van 6 seconden, is het bij het digitale supermarktennetwerk van Centercom nu ook mogelijk om een advertentieduur te kiezen van 5 of 10 seconden

Jasper Kessels retaildirecteur bierbrouwerij AB InBev

15-01-2020 | 12:46:00
Jasper Kessels volgt Mark Hanssen op, die per 1 januari 2020 is gestart als horecadirecteur. Kessels startte in 2017 bij AB InBev als Key Account Manager binnen het retailkanaal

Annemarieke de Haan algemeen directeur Unilever Benelux

15-01-2020 | 12:54:00
Op 1 maart 2020 start Annemarieke de Haan als algemeen directeur van Unilever Benelux. Zij volgt Conny Braams op die op 1 januari 2020 is gestart in haar nieuwe rol als Unilevers Chief Digital & Marketing Officer

Overname Bruna door Audax is rond

17-01-2020 | 09:31:00
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt

Dekbed-Discounter.nl lanceert woonwebwinkel WoonQ.nl

22-01-2020 | 11:04:00
Dekbed-Discounter.nl heeft een woonwebwinkel gelanceerd onder de naam WoonQ.nl. Het bedrijf dat de beddengoedmarkt succesvol opschudde is van plan ook de woonbranche te transformeren

IQ Creative stapt over op Bud

22-01-2020 | 11:18:19
De Amsterdamse horecaketen IQ Creative heeft bekend gemaakt over te stappen op de bieren van Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek

[Onderzoek] Multiscope: 3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt

30-01-2020 | 14:15:47
Bijna 3 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen jaar boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Het aantal dat online boodschappen doet is sinds 2016 bijna verdubbeld. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor

Joop Brakenhoff, Femke de Leeuw, Jan Brouwer, Luc van Os en Ingrid Faber in RvC Audax

05-02-2020 | 16:45:13
Logistiek retailer Audax Groep heeft haar nieuwe Raad van Commissarissen geïnstalleerd. Joop Brakenhoff, Femke de Leeuw, Jan Brouwer, Luc van Os en Ingrid Faber hebben zitting

Kruidvat en Patty Brard lanceren schoonmaakcollectie From PB with Love

17-02-2020 | 11:25:26
De volledige From PB with Love-voorjaarsschoonmaakcollectie is exclusief verkrijgbaar bij Kruidvat en op Kruidvat.nl, zolang de voorraad strekt. Van 22 februari tot en met 1 maart 2020 is de collectie ook te verkrijgen op de Huishoudbeurs

Blokker verdwijnt uit Belgische straatbeeld

18-02-2020 | 15:36:00
Alle Blokkerwinkels in België en Luxemburg worden verbouwd tot discountwinkel Mega World. Mirage Retail Group verkoopt Blokker België aan Dutch Retail Groep

Online supermarkt Picnic komt met eigen boerderijmelk

19-02-2020 | 11:05:00
Online supermarkt Picnic is gestart met het direct van de boerderij aan huis bezorgen van halfvolle en volle melk. De melk van de familie Oostdam uit Bodegraven wordt op de boerderij gepasteuriseerd, verpakt in flessen en via Picnic bezorgd

Zeeman lanceert unisekscollectie #BasicZ

21-02-2020 | 09:29:46
Zeeman lanceert een nieuwe collectie basics genaamd #BasicZ. De collectie is uniseks en bestaat uit hoodies, oversized sweaters en ruime T-shirts. De prijzen van de collectie variëren van 6,99 tot 14,99 euro

Kruidvat viert 35-jarige Negenmaandenbeurs met babyconcert

26-02-2020 | 12:58:00
Actrice en presentatrice Tatum Dagelet heeft de 35ste editie van de Negenmaandenbeurs in RAI Amsterdam geopend als dirigent van het allereerste baby-orkest ter wereld

Websuper Picnic breidt uit naar Alphen aan den Rijn

03-03-2020 | 10:23:00
Picnic bezorgt vanaf april ook in Alphen aan den Rijn. Het is de 35e locatie in Zuid-Holland voor de online supermarkt

Maaltijdplatform Deliveroo ook in Maastricht, Apeldoorn en Enschede

03-03-2020 | 14:48:00
Maaltijdbezorger Deliveroo komt de komende weken ook in Maastricht, Apeldoon en Enschede beschikbaar. Aan het einde van 2020 wil Deliveroo 20 procent meer restaurants in het eigen platform hebben opgenomen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.