Tag Resultaten
ACM publiceert openbare versie afwijzing overname RTL Nederland door DPG Media
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de openbare versie gepubliceerd van de beslissing tot afwijzing van de meldingsaanvraag van DPG Media voor het mogen overnemen van RTL Nederland
Nielsen: Bioscoop stijgt hard, totale NL-mediabestedingen naar 6 miljard euro
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2023 met 3,5 procent gegroeid tot 6,03 miljard euro. In absolute bedragen noteerde digital de grootste groei met 157 miljoen euro, een toename van 4,7 procent
NMO met AudioMonitor 2024: audio bereikt 11 miljoen Nederlanders
Met het medium audio worden dagelijks 11 miljoen Nederlanders bereikt. Live radio heeft met 66 procent het grootste aandeel in de totale luistertijd, op enige afstand gevolgd door (online) muziekdiensten met een aandeel van 24 procent
[Interview] Madelon Fortuin over het digitaal bereik in NRC en digital only adverteren
NMO is onlangs begonnen met het in kaart brengen van de bereikcijfers voor de digitale versies van de dagbladen. Mediahuis NRC blijkt met NRC 90 procent extra bereik te geven boven de papieren krant doordeweeks en 58 procent extra bereik in het weekend
Twitch kondigt overeenkomst met muzieklabels aan
Het programma wordt gelanceerd in juli en stelt DJ's in staat om copyright muziek in hun livestreams op te nemen.
Tim Moen zendermanager NPO Klassiek
Tim Moen is per 1 juli 2024 door de NPO benoemd tot zendermanager van NPO Klassiek. Hij volgt Simone Meijer op die per 1 juni 2024 is gestart als directeur van de Stichting Omroep Muziek
Bereik digitale versie kranten voortaan door NMO gerapporteerd
NMO is gestart met het publiceren van het bereik van de digitale versie van dagbladen. NMO doet dit onder de noemer gemiddeld bereik editie print + digitale replica
NRC boekt met digitale krant grootste additionele bereik van alle nieuwsmerken
De digitale editie zorgt voor een extra bereik van 81 procent voor de NRC-krant, wat aangeeft hoe belangrijk deze editie is voor het totale bereik.
[Column] Dion Holla: Welcome to the future, SIZZER's favourite AI-tools
We’re embracing AI at Sizzer and we thought we’d fill you in on just how we’re doing that so that you can embrace it along with us
Gezamenlijke actie tegen btw-verhoging media-, sport-, cultuur- en horecasector
De media-, sport-, boeken-, cultuur- en horecasector hebben hun krachten gebundeld in een protest tegen een voorgenomen btw-verhoging van de aankomende regering per 2026 in die sectoren
Qmusic verhuist naar Mediavaert (Duivendrecht)
De radiozender Qmusic is verhuisd naar Mediavaert, het gebouw waar DPG Media al haar bedrijfsonderdelen vestigt in Duivendrecht
GLXY Radio neemt FM-netwerk over van Wild FM
De urban muziekzender GLXY Radio neemt per maandag 3 juni het regionale FM-frequentienetwerk van Wild FM Hitradio over. GLXY Radio is een radiozender met vooral hip-hop, rap, R&B, en Afro muziek
Mediahuis Radio: Radio Veronica start met Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof en One Night Stenders
Radio Veronica start per 3 juni 2024 met zijn gewijzigde programmering als gevolg van de komst van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof. Rob Stenders krijgt een extra programma op vrijdagavond onder de noemer One Night Stenders.
Jonna Fraser en CHO (Giovanni Rustenberg) grote winnaars FunX Music Awards
Jonna Fraser en CHO (Giovanni Rustenberg) zijn met twee awards de grote winnaars van de FunX Music Awards. Jonna Fraser mocht onder meer de award voor Artist of the Year Male in ontvangst nemen
Hotel l’Amour ontwikkelt EK-campagne Jumbo
De commercial laat zien dat het niet uitmaakt waar je Pasen viert, als je het maar lekker samen viert
ABN AMRO: volume mediasector groeit met 3 procent in 2024, 1,5 procent in 2025
De Nederlandse mediasector groeit naar verwachting in 2024 met 6 procent en een volumegroei van 3 procent, ondanks de stagnerende economie
[Column] Sander van Maarschalkerweerd (Sizzer): Zo maakt AI het vinden van goede muziek sneller
Music agency Sizzer staat bekend om muziek voor creatieve merken als Diesel en Heineken. Vaak gaat het om op maat gemaakte muziek
[Marketing Report Radio] Peter Haug: Met de BMW Art Cars brengen we kunst en design samen
Peter Haug is CMO en Marketing Director bij BMW Group Nederland. We spreken hem over de rol van kunst binnen BMW en de impact van de BMW Art Car projecten
DPG Media geeft 15.000 jaarabonnementen op regionale kranten weg
De komende drie jaar stelt DPG Media jaarlijks zo’n 5.000 abonnementen op regionale nieuwstitels beschikbaar aan mensen die hier geen financiële middelen voor hebben
De Radiofabriek komt met campagne Audio doet ertoe
Het Hilversumse mediabedrijf De Radiofabriek start met de online campagne Audio doet ertoe. De campagne is ontwikkeld door het creatieve team Mark Schoones (Twenty-Two) en Ashwin van Vugt-Murli
[Marketing Report Radio] Hella de Weger (a.s.r.) en Sjors Kroon (Media Reverse): Investeren in één merk is de sleutel tot succes
We spreken Sjors Kroon en Hella de Weger over hun succesvolle strategie voor merkontwikkeling en groei binnen a.s.r.