De Mediabureau100 2024: Maiko Valentijn opnieuw op nummer 1
Maiko Valentijn is onveranderd de meest invloedrijke persoon in Nederlandse mediabureauwereld, Voor het tweede jaar op rij is de GroupM CEO de nummer 1 in de Mediabureau100. Willem-Albert Bol, CEO van Abovo Maxlead blijft op plaats 2, EssenceMediacom CEO Tessa van der Starre klimt naar plaats 3.
Ruud de Langen, Chief Growth Officer Benelux van dentsu, komt de top-10 binnen op plaats 7. Marc Verschoor gaat als een raket omhoog. De man die in oktober 2022 CEO werd van Publicis Groupe Nederland springt van plaats 35 naar 10.
Stijgers
Grootse stijger is Marc Verschoor (25 plaatsen omhoog naar 10). Hij wordt gevolgd door ZIGT oprichter Joost Istha (van 48 naar 25), Publicis Groupe COO Wendy Pouw (van 44 naar 23) en de managing director van STROOM Samantha Catsburg (van 45 naar 26).
Anderen die in de Mediabureau100 hun weg omhoog hebben gevonden, zijn onder meer Ahmed Benachour (Havas Media, +10), Jasmijn Bouwmeester (Havas Media, +7) en Dorien de Jong (EssenceMediacom, +6).
Nieuwkomers
De hoogste nieuwkomer in de Mediabureau100 2024 is de nieuwe Mediabrands CEO Saskia Wagenmakers. Zij komt binnen op nummer 12.
Andere hoge binnenkomers zijn Menno Westinga (Mediaplus, 24), Jacco ter Schegget (Publicis Groupe, 36), Christiaan van Betuw (Serviceplan Group, 38), Arjan Krook (GroupM, 39) en Frank Bitter (Candid, 43).
M100 wordt gesponsord door
De Mediabureau100 2024
Klopt er iets niet? Ontbreekt jouw foto? Heb je een betere foto? Staat jouw naam, functie of bedrijf verkeerd? Mail Bas -> bas@marketingreport.nl