Marketing Report
[Interview] Geert Hoogeveen (Teads Netherlands) wil digitale reclame-industrie transformeren

[Interview] Geert Hoogeveen (Teads Netherlands) wil digitale reclame-industrie transformeren

Geert Hoogeveen is directeur van Teads Netherlands. We spreken hem over Teads en ontwikkelingen omtrent online adverteren.

Kan je uitleggen wat is Teads is en waar jullie voor staan?

Teads is een wereldwijd technologiebedrijf (32 landen met 55 kantoren) dat middels eigen technologie unieke oplossingen biedt die adverteerders en uitgevers naadloos verbindt met hun doelgroep, op een effectieve en verantwoorde manier.

Wij streven ernaar om de digitale reclame-industrie te transformeren door een betere ervaring te creëren voor adverteerders, uitgevers en consumenten. We geloven in eerlijke, transparante en duurzame reclame die waarde toevoegt aan alle betrokkenen.

Cookies zijn of worden afgeschaft. Welke oplossingen bieden jullie?

Teads is de pionier in de digitale reclamewereld met diepgaande kennis van de cookieloze uitdagingen. Wij hebben hiervoor verschillende oplossingen maar een van de belangrijkste is dat wij een ‘Cookieless Translator’ hebben ontwikkeld. De Teads Cookieless Translator is een zeer innovatieve oplossing die bestaande cookiedata omzet in cookieloze targeting-oplossingen. Hiermee zijn wij klaar voor de toekomst na het verdwijnen van de 3rd party cookie halverwege 2024.

Hoe doen jullie dat?

Wij anonimiseren cookiedata die door de verschillende partijen met ons gedeeld wordt. Door de inzet van geavanceerde machine learning algoritmen analyseren wij deze data en identificeren patronen en segmenten. Deze data wordt omgezet in cookieloze targeting oplossingen zoals contextuele targeting en doelgroepsegmentatie. Vervolgens wordt deze cookieloze data ingezet bij elke campagne om de gewenste doelgroep te bereiken in een brandsafe omgeving.

Wat kunnen jullie wat anderen niet kunnen?

Teads credo is niet voor niets: “Make it easier, make it better”. Dit realiseren wij door enerzijds direct integratie met al onze publishers en anderzijds doordat wij met ons eigen DSP ook direct verbonden zijn met mediabureaus en adverteerders. Iedereen die een campagne bij ons zou willen boeken kan dat zeer makkelijk zelf doen via Teads Admanager (TAM). Men zit zelf ‘aan de knoppen’. Wat ons verder onderscheidt is Teads Studio. Hier werken ±150 m/v die zich alleen bezighouden met de optimalisatie van bestaande creaties voor de exclusieve formaten die Teads aanbiedt. Neem vooral een kijkje op onze demo pagina om een goede indruk te krijgen van wat wij doen, en vooral kunnen, en voor welke adverteerders: https://demo.teads.com/ 

Hoe boks je op tegen Google (Alphabet) en Facebook (Meta)?

Mocht het een bokswedstrijd zijn dan hebben wij een gedeelte van de bokswedstrijd al ‘gewonnen’ van Facebook en YouTube. Teads heeft in Nederland een groter bereik dan YouTube en Facebook, onafhankelijk gemeten door GFK. Teads is, na DPG Media, de 2e grootste bereiksspeler in de doelgroep m/v 18+! Wij bereiken bijna 84 procent van deze doelgroep.

Maar wat vooral van belang is dat in de perceptie dat bij alleen inzet van campagnes bij Google/Youtube Facebook je dus niet het maximale bereik realiseert. Ik heb in het verleden talloze mediaplannen voorbij zien komen waar men alleen Google en Facebook inzette met de aanname dat men daardoor de grootse kans had om iedereen in de gewenste doelgroep te bereiken.

Tegendeel is waar, ook mede door de beperkte advertentie formats die beide partijen bieden. Mede doordat wij brandsafety zeer hoog in het vaandel hebben staan, en waarbij het bij zowel Google als ook Facebook daar wel eens misgaat, heb ik niet het gevoel dat wij tegen hun ‘opboksen’. Wij zitten in een andere hoek van het onlineadvertentie spectrum en zijn daar beter en succesvoller in.

Hoe kijk je aan tegen het eigen online advertentieplatform van DPG Media?

Wanneer je het grootste online bereik van Nederland hebt dan is het vrij logisch dat je je eigen advertentievoorraad gaat aanbieden via eigen technologie. Je houdt hiermee een veel betere grip op de hele keten en hebt mede daardoor een ijzersterke positie richting Google en Facebook, maar ook richting de mediabureaus en hun adverteerders.

Echter vraag ik mij af of DPG Media in staat is een identiek, kwalitatief en vergelijkbaar aanbod te creëren, los van content, die nu als standaard in de markt geldt. Als ik alleen al kijk naar onze eigen technologie, data en onze unieke advertentieformaten dan zie ik zeker een haakje voor een succesvolle samenwerking.

Hoe kijk je aan tegen discussies omtrent privacy en online adverteren?

Teads is zich terdege bewust van de groeiende bezorgdheid over privacy en de impact van online adverteren op de privacy van gebruikers. We zijn van mening dat het belangrijk is om een balans te vinden tussen het respecteren van de privacy van gebruikers en het leveren van relevante en waardevolle advertenties. Maar deze discussie blijven wij toejuichen zolang het nodig is natuurlijk. Wij zijn een groot voorstander van het borgen van ieders (online) privacy. Privacy is immers het belangrijkste goed in onlinemedia.

www.teads.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een Junior Social Media Specialist

24-04-2024 | 10:20:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar Junior Social Media Specialist

De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend

23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld

Paramount Advertising International gaat reclame SkyShowtime verkopen; Nederland onduidelijk

22-04-2024 | 10:49:00
Paramount Advertising International zal de reclame van de streamingdienst SkyShowtime verkopen. Het is niet duidelijk op welke wijze dat in Nederland zal gebeuren

Dave van Leeuwen (ZIGT): Radioreclame in je mediamix: werkt het nog wel?

19-04-2024 | 11:00:30
We leven in een wereld waarin visuele stimuli hoogtij vieren. Dan stel je jezelf als marketeer vast wel eens de vraag of auditieve media nog wel een effectief middel zijn om je doelgroep te bereiken

[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Allround-DTP’ER

18-04-2024 | 09:58:00
De Combinatie van Factoren (DCVF) is per direct op zoek naar een Allround-DTP’ER
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.