Marketing Report
Abovo Maxlead, dentsu, Megawatt, Wavemaker en ZIGT genomineerd voor Cross Media Bureau 2022 nieuws

Abovo Maxlead, dentsu, Megawatt, Wavemaker en ZIGT genomineerd voor Cross Media Bureau 2022

De vijf nominaties voor Cross Media Bureau 2022 zijn bekend. Welk bureau wordt de opvolger van Vertigo 6?

Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol, CEO Van Abovo Maxlead: "Abovo Maxlead zet haar groei in 2021 door. Van een bureautje uit de provincie naar het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. Die transitie blijft niet onopgemerkt. Startpunt is de overname van performance marketingbureau Maxlead. En ik startte in april 2021 startte als CEO. Een nieuwe koers werd uitgezet. IJkpunten: versterken met de beste seniors, verdere professionalisering, uitbouwen van digitale diensten en vooral meer profilering in de markt. We maakten – zelfs in het tweede jaar van de crisis – een groei door op alle fronten. Resultaat was 57 procent hoger dan in 2020 en kwam daarmee ook al boven pre-corona 2019 uit. We verwelkomden nieuwe klanten en realiseerden meer omzet en marge. Er werd geïnvesteerd in (senior) talent en productontwikkeling. We richtten een eigen contentlabel op en werden onderdeel van Local Planet; ‘s werelds snelst groeiende netwerk van onafhankelijke bureaus. En we bleven maatschappelijk betrokken. We organiseerden de Walk to Fight Cancer, wat zorgde voor solidariteit en verbinding onder onze werknemers. 2021 was ondanks een perfect storm in de markt toch een prijswaardig topjaar... lees het volledige case-interview met Wilem-Albert hier

dentsu

Michael Willems, Director of Strategy en Planning Benelux bij dentsu: "Dentsu Benelux is onderdeel van dentsu internationaal. Het is onze doelstelling om samen met merken betekenisvolle vooruitgang te boeken en hiermee een bijdrage te leveren aan duurzame groei. We creëren de best mogelijke oplossingen en diensten, zodat nieuwe mogelijkheden ontstaan die groei en business transformatie over de gehele consumer journey realiseert. dentsu is het meest geïntegreerde agency netwerk in de wereld en levert diensten binnen de servicelijnen Creative, Media en CXM. In hun wereldwijde netwerk werken 46.000 gepassioneerde collega’s in 143 markten voor 85 van de top 100 adverteerders. In de Benelux zijn 700 collega's actief in de drie servicelijnen en wordt er gewerkt op klanten als KLM, Heineken, KLM en T Mobile... lees het volledige case-interview met Michael hier

Megawatt

Stephan Kwast, CEO en eigenaar van Megawatt: "Megawatt is een crossmediaal bureau uit Eindhoven met een unieke combinatie van disciplines: 360° concept- en campagneontwikkeling, online activatie en offline activatie/field marketing. Met veel energie brengen we merken tot leven via face-to-face contact in prachtige brand experiences met het creatief concept als lokkende magneet en met heel veel oog voor detail, want de lat ligt hoog. Onze klant Coca-Cola controleert bijvoorbeeld met mystery shoppers of de gesamplede blikjes cola wel exact 7 graden Celsius zijn en Netflix checkt of je de betekenis weet van de Chinese tekens op de lampions. Onze centrale kernwaarde is energie. We Supercharge Brands. De energie die we van elkaar en van onze opdrachtgevers krijgen, moet ervan afspatten. Wanneer er aan tafel energie vrijkomt, ontstaat er ontzettend veel ruimte voor ideeën. Met meer dan 40 talentvolle event producers, social advertising specialisten, developers, creatieven, designers, accountmanagers en ruimtelijk vormgevers werken we nu landelijk én internationaal voor onder andere Coca-Cola, Netflix en Haribo, terwijl we pas zeven jaar geleden begonnen als klein lokaal reclamebureau voor onder meer Signify (Philips Lighting). Megawatt is opgericht op 10-06-2015, een symbolisch belangrijke datum voor ons. 10 tot de macht 6 is 1 miljoen Watt = 1 Megawatt... lees het volledige case-interview met Stephan hier

Wavemaker

Tjibbe Renkema, Head Of Strategy bij Wavemaker: "Wavemaker: provoceren door nieuwe wegen te bewandelen. Wavemaker is het grootste Media&Content-bureau van Nederland. Wij mixen data, technologie en creativiteit om merken te laten groeien. Groei ontstaat niet vanzelf; die moet je provoceren door nieuwe wegen te bewandelen. Positive Provocation noemen we dat, onze visie die aan de basis ligt van alles wat we doen. Het heeft geleid tot onze volledig nieuwe manier van hyper-effectieve mediaplanning die kunstmatige en menselijke intelligentie integreert. En tot Momentum, een tool die voor merken groeimogelijkheden in de ‘klantreis’ identificeert. Onze diepgaande consumentenkennis herken je ook in onze succesvolle contentcreatie en influencermarketing en geeft klanten de kans social daadwerkelijk optimaal te benutten. Het is ons gelukt om in 2021 uit te groeien tot het grootste mediabureau van Nederland, we hebben 96 klanten in uiteenlopende categorieën, van Action tot Zalando. Door voortdurend te innoveren (daarover later meer) voegen we ook in veranderende tijden maximaal waarde toe. Dit kunnen we alleen met werknemers die zich verbonden voelen, mede door onze intrinsieke motivatie om belangrijke thema’s binnen Sustainability en DE&I in de kern van onze organisatie te brengen."

ZIGT

Rogier Bruggeman, CEO van ZIGT: "ZIGT is al twintig jaar hét onafhankelijke bureau van Nederland, waar vrijheid en groei centraal staan; Freedom to grow. Dat geldt zowel voor onze mensen, als de merken waar we voor werken. We hebben vier pijlers: Strategy, Media, Performance en Create en bieden daaronder een zeer compleet palet aan diensten aan, die we ook juist sterk met elkaar verbinden. Maar altijd on demand, vrijheid staat niet voor niets hoog in het vaandel. We werken vanuit Hoofddorp, Utrecht, Arnhem en Zaventem voor een schitterend palet aan merken; marktleiders, challengers en start-ups met een sterke lokale marktbenadering in de Benelux.

Groei staat in onze samenwerkingen centraal en daarbij zetten we de business KPI’s van onze klanten altijd op 1. We geloven dat branding en performance hand in hand gaan. Sales overnight, brand over time. Als bureau moet je zelf ook laten zien dat marketing werkt. Practice what you preach! Veel bureaus doen relatief weinig aan de eigen marketing, maar ZIGT zet al jaren vol in op zowel betaalde media als eigen kanalen. Met campagnes, podcasts/radio, een kwartaalmagazine, nieuwsbrieven, als eventsponsor en als enige bureau ook middels een wekelijkse video-update voor de hele markt met actueel nieuws en verdieping uit ons vakgebied... lees het volledige case-interview met Rogier hier

Op woensdag 8 juni wordt tijdens Cross Media Diner & Awards de winnnaar bekend gemaakt.

www.crossmediaawards.nl



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief