Marketing Report
[CMTA] Fresh Bridge: NLvoorelkaar corona-campagne

[CMTA] Fresh Bridge: NLvoorelkaar corona-campagne

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl


Fresh Bridge
is een online creative agency. We gebruiken cultural en emotional insights om verhalen te vertellen en zo effectief te zijn.

Elevator Pitch

Tijdens de eerste lockdown hadden veel mensen hulp nodig en wilden veel mensen ook hulp geven, maar het was onduidelijk waar ze moesten zijn. NLvoorelkaar miste alleen naamsbekendheid. Onze sporthelden zaten tijdens de eerste lockdown thuis en wilden Nederland helpen. We hebben de rollen omgedraaid door onze sporthelden Nederland te laten aanmoedigen om zo Nederland aan te zetten tot actie. 20 creatieve en media partijen zijn belangeloos bij elkaar gekomen om NLvoorelkaar te helpen met als resultaat: 28.000 matches, 98.000 uur vrijwilligerswerk, € 1.960.000 maatschappelijke waarde,1.3 mln websitebezoeken en € 900.000 gratis mediawaarde.

Briefing

Tijdens de ‘eerste lockdown’ hadden veel mensen hulp nodig en wilden veel mensen ook hulp geven, maar het was onduidelijk waar ze moesten zijn. Er moest aandacht komen voor het platform NLvoorelkaar waar mensen elkaar konden helpen. We hebben het inzicht gebruikt dat we als Nederland onze nationale sporthelden zouden gaan aanmoedigen in de sportzomer van 2020, maar er nu andere mensen moesten worden aangemoedigd, namelijk de mensen die hulp wilden geven.

Tegelijk zaten onze sporthelden thuis omdat ze niet mochten sporten en wilden zij ook helpen. We hebben toen de rollen omgedraaid. Onze sporthelden zijn Nederland gaan aanmoedigen, in plaats van Nederland hen om zo Nederland aan te zetten tot actie. Naast het creatieve concept, zijn meer dan 20 creative en media partijen en topsporters geheel belangeloos bij elkaar gekomen om NLvoorelkaar te helpen.

De core focus lag op het verwen van vrijwilligers die wilden anderen tijdens de crisis wilden helpen. Secundair was website visits. De key KPI's voor NLvoorelkaar waren: Verwen van 10.000 vrijwilligers 500.000 website visits

Strategie | Aanpak | Resultaat

De campagne startte met het Nederlands Elftal en werd opgevolgd door een tweede campagne met Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen als ambassadeurs die allen 1 van de initiatieven binnen NLvoorelkaar hadden geadopteerd. NLvoorelkaar is een social enterprise en wil anderen helpen. Elke euro die in communicatie/media gaat willen ze het liefst direct terug zien in effectiviteit en het helpen van mensen.

20 creatieve en media bureaus zijn samen gekomen om belangeloos hun uren, media, apparatuur, sportrechten, etc in te zetten. Iedereen heeft zich belangeloos ingezet met hun expertise om anderen te helpen. Ook de sporters hebben zich belangeloos ingezet.

Verschillende media exploitanten hebben hun mediaruimte belangeloos ter beschikking gesteld voor de campagne en alle assets, waaronder: STER (TV), Talpa (TV), RTL (TV en Online), DPG Media (print en Online), Ocean (D)OOH, Exterion (D) OOH, Helden (Print), Sporters - Het Nederlands Elftal, Jackie Groenen, Rico Verhoeven en Dylan Groenewegen (zonder rechten), Sponsors, Bureau’s, etc, PR via RTL Nieuws, Volkskrant, BN de stem, Marketing tribune.

Doordat er zoveel verschillende media partijen verschillende mediaruimte hadden zijn er door de creatieve bureaus meer dan 150 verschillende assets gecreëerd om zo alle beschikbare ruimtere kunnen vullen.

2 Campagnes/flights:

Campagne flight 1 met het Nederlands Elftal

Doel: bewust maken van NLvoorelkaar platform Snel met bestaande beelden en VO van Virgil van Dijk

Andere beelden voor Print, Online ivm rechten van de clubs van de spelers / KNVB

Middelen: TVC, (Digital) out of Home, Print, Online, Social, influencers, KNVB partners

Totaal 70 assets

www.nlvoorelkaar.nl

www.freshbridge.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Fresh Bridge: Mitsuba - van New kid naar V.I.P. op het snackschap

[CMTA] The Fat Lady: UGent Durf Denken

[CMTA] dentsu: The Masked Singer: Kijkcijferkanon dat Nederland gezonder liet eten

[CMTA] Zandbeek: NHA Thuisstudies - Dit is jouw tijd

CMTA] Crocodile Agency: The Dean


Partners CMTA







 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.