Marketing Report
Abovo Maxlead creëert full-funnel strategie voor Chinese autofabrikant BYD

Abovo Maxlead creëert full-funnel strategie voor Chinese autofabrikant BYD

BYD (Build Your Dreams) is een Chinese autofabrikant die in 2003 is opgericht. Begin 2023 werd BYD officieel gelanceerd in Nederland, een merk dat voorheen weinig bekendheid genoot in ons land. 

Uitdaging

Hoewel BYD in China al jarenlang marktleider in de ontwikkeling van accu’s voor elektrische auto’s is, bleef BYD in Nederland relatief onontdekt. Dus hoe introduceer je een onbekende Chinese autofabrikant in het Nederlandse straatbeeld?

Doelstelling

Dit schreeuwde om een sterke full-funnel strategie. Dankzij gerichte advertising heeft Abovo Maxlead een sterke online aanwezigheid opgebouwd. Hoe? Door middel van een full-funnel strategie op diverse mediakanalen.

De aanpak

Met de paid social inzet zijn 5.5 miljoen unieke META-gebruikers bereikt in Nederland. Dit is 56 procent van alle Nederlanders die Facebook en/of Instagram gebruiken. Aan deze gebruikers zijn meer dan 89 miljoen BYD-advertenties getoond door middel van het Touch-Tell-Sell model, waaronder 6,7 miljoen videoviews van 3 seconden die een 50 procent lagere CPV hadden dan de benchmark.De social paid campagnes hebben samen met de OOH, TVC en online video’s gezorgd voor een mooie toestroom aan proefritten voor verschillende BYD-modellen.

De impact

Dankzij gerichte social advertising heeft Abovo Maxlead niet alleen een merk gelanceerd, maar ook een sterke online aanwezigheid opgebouwd. Er rijden inmiddels honderden BYD’s op de Nederlandse wegen en ze merken steeds meer herkenning en erkenning vanuit de doelgroep. Met dit momentum streven ze in 2024 naar verdere groei en nog positievere merkperceptie.

www.abovomaxlead.nl

www.bydeurope.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Abovo is verkozen tot nummer 1 media- en tradingdeskbureau Emerce100

26-04-2024 | 10:59:15
In het gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau

Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond*

25-04-2024 | 14:31:00
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.

Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc

22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie

[Vacatures] Maxlead zoekt een Analytics Engineer

12-04-2024 | 08:19:00
Maxlead is per direct op zoek naar een Analytics Engineer

Abovo Maxlead: De belangrijkste SEO-inzichten van Friends of Search 2024

11-04-2024 | 12:20:00
Op donderdag 21 maart was het tijd voor Friends of Search 2024. Abovo Maxlead deelt de belangrijkste inzichten

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.