[Column] Thijs Muller (Havas Media): Alles over de as van Meaningfulness

[Column] Thijs Muller (Havas Media): Alles over de as van Meaningfulness

Voor ons is denken in groei outdated. Het draait om meerwaarde en impact. Want 80 procent van consumenten uit ons Meaningful Brands-onderzoek - 400.000 respondenten - eist dat merken vooruitgang boeken op de grote issues. Ze willen ze gezien, gehoord en dus gekocht worden. De uitdagingen wereldwijd zijn simpelweg te groot. Men verwacht dat merken daar actie op nemen. Alles draait dus om betekenis toevoegen. Havas is daarin een single purpose company, wereldwijd gepositioneerd op making a meaningful difference.

Het eindeloze pitch-circus zat

Het komt erop neer dat wij, Havas + Lemz, onze collectieve intelligentie volledig inzetten om samen met onze opdrachtgevers de wereld beter te maken. Met onze strategie, creatie, media, research, tech en data, sturen wij op people, planet en profit in balans. Om dat te bereiken, hebben we eerst Havas Media en ons creatieve bureau Havas-Lemz met elkaar verbonden. Havas met een 15 jaar track record op meaningfulness en B-Corp Lemz al 25 jaar relentlessly devoted to purpose.

We doen dat holistisch en vanuit het juiste hart. Vanzelfsprekend kun je nog steeds voor alleen creatie of media bij ons terecht. Echter met die rode draad van meaningfulness winnen we steeds meer leuke nieuwe business samen en steeds vaker zonder pitch, met merken die net als wij het eindeloze pitch-circus zat zijn en vanuit toegevoegde waarde willen samenwerken als partners.

Havas Impact Village

We hebben ons denken geformaliseerd in de Havas Impact Village, waar we de duurzame strategische creativiteit van Havas Lemz combineren met alles wat er in de media mogelijk is om zo min mogelijk impact te maken, door zoveel mogelijk impact te maken. Denk daar maar eens over na ... 

Onze research, data, strategische en creatieve teams werken volgens onze sterke MX-methodiek samen aan campagnes en strategieën die de ingezette media complementair maken en versterken, en daardoor de consument op het juiste moment in het hart raken. Meaningful media, of media that matter, noemen wij dat. Met media scheiden we strategie, executie en inkoop. Media buying as-a-service als thematiek, om daarmee de discussie van kleuring naar eigen voordeel te bevechten. Daarbij willen wij klanten graag helpen met de uitdagingen van het insourcen van teams en bieden wij de methodieken, middelen, audits en tools om de juiste impact samen met hen te maken op de voor hen zo relevante vragen en behoeften.

Culturele verscheidenheid

Vooral in deze gekke macro-economische tijd krijgen partijen ook hele andere vraagstukken. En weet je, it sparks creativity. Hoe complexer het probleem, hoe meer onze culturele verscheidenheid juist met creatieve oplossingen komt.

Zo zien wij bijvoorbeeld dat ons vers gelanceerde label Havas Play de brug legt tussen onze groep (Vivendi) - met merken zoals Daily Motion, Universal Music, Canal+, Studio Canal, Gameloft en Seetickets - en onze klanten. Dat resulteert in te gekke branded content en partnerships; campagnes die gebruik maken van de assets en data die deze partijen met ons delen. Daardoor zien we de perceptie en de merkvoorkeur van onze klanten enorme uplift krijgen. Net als onze klanten worden wij daar ook enthousiast van.

Trots op een topteam

Wijzelf nemen ook onze responsibility. Pitches schieten we al radicaal anders in, vanwege de té hoge impact op ons personeel. Zij zijn onze kracht, dus op hen letten we het eerst. Werken kan en moet ook leuk zijn en blijven, we hebben een topteam en daar zijn we trots op.

En de hits keep coming. Het is een best of both worlds-benadering met media en creatie, en we trekken er supertalent mee aan. Dat talent hebben we hard nodig ook. Want de uitdagingen wereldwijd zijn simpelweg te groot. Alles draait dus om die betekenis toevoegen. En samen staan we daarin veel en veel sterker.

Thijs Muller is CEO van Havas Media en voorzitter van PMA

www.havasmediagroup.com

www.havasplay.com

www.pma-bureaus.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.