Jeroen de Bakker: Rivaal voor OpenAI, impact op creatieve industrie, stem klonen
Er gebeurt veel op het gebied van kunstmatige intelligentie. Hier weer mijn wekelijkse gefilterde lees- en kijktips.
China's grootste technologiebedrijven, waaronder Alibaba en Tencent, hebben samen $340 miljoen geïnvesteerd in Zhipu AI, een opkomend Ai-bedrijf dat zich positioneert als rivaal van OpenAI. Waarom is dit relevant? Het toont de bereidheid van China serieus de concurrentie aan te willen gaan met de Amerikaanse tech reuzen op het gebied van kunstmatige intelligentie. Meer hierover vind je bij TechCrunch
Besteld, maar nog niet gelezen. 'The New Creatives' van Seema Sharma. Deze creative director van Edelman schreef een boek over de impact van AI op de creatieve industrie met kunstmatige intelligentie als co-pilot. Onderwerpen zijn onder meer bureau-klant dynamiek, briefingsprocessen, verdienmodellen en een perspectief op duurzaamheid. Mijn Ace-collega Sjors van Hoof leverde Sheema input. Dit maakt mij extra benieuwd naar 'The New Creatives'.
What about Apple? Niet het eerste bedrijf waar je op dit moment aan denkt als het om kunstmatige intelligentie gaat. De enige opvallende Ai-release tot nu toe is het verbeterde auto-correct systeem in iOS17. Mark Gurman schreef een interessant artikel over wat er bij Apple speelt en wat Tim Cook allemaal onderneemt om de opgelopen achterstand in te halen. Een belangrijk iets hierbij is de keuze tussen 'on device experience' of een 'cloud based setup'. Of iets er tussenin. Lees meer over Apple & Ai op Bloomberg.
Ik schreef al een keer over HeyGen, een Ai-applicatie die het mogelijk maakt om in een paar minuten je eigen video's te maken in allerlei verschillende talen. Met je eigen gekloonde stem. Collega Marvin Jacobs ging het afgelopen week testen. Bekijk zijn demo video hier en leer direct meer over Airborne.audio in het Nederlands, Italiaans, Japans en Engels:
Jeroen de Bakker is Managing Director bij Airborne
Audio agency Airborne is the most experienced and award-winning podcast specialist in the Netherlands. We let people listen to brands with appealing and distinctive stories. Our agency works directly with all kinds of organizations and brands. Besides, based on our expertise we love to work with other agencies. Through the ears. Into the heart.
www.airborne.audio
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Airborne produceert podcastreeks over roofkunst voor Nationaal Holocaustmuseum
30-05-2024 | 10:56:18Airborne blikt terug op totstandkoming Holocaust-podcast
18-03-2024 | 10:29:00Nationaal Holocaustmuseum en Airborne brengen podcast uit bij opening museum
07-03-2024 | 09:10:01Airborne organiseert audiolunch met Jeroen de Bakker
07-02-2024 | 09:45:00Even bellen met … Sophie Grandia over de Airborne en Mediahuis NRC-podcast 180 graden voor Achmea
16-01-2024 | 07:00:00Mediahuis NRC en audio agency Airborne produceren podcastserie voor Achmea
15-01-2024 | 06:00:00N=5 ontwikkelt SIRE campagne: Vind je lichtpuntje en durf te hopen
09-01-2024 | 11:51:00Concertgebouworkest en Airborne komen met podcast over componist Bruckner
13-12-2023 | 09:24:00Content Marketing Awards 2023 | GOUD B2C - Dentsu Benelux: Albert Heijn's Expeditie Oceaan
29-11-2023 | 16:22:00Airborne organiseert Audio Lunch met Reinjan Prakke
16-11-2023 | 10:35:00Jeroen de Bakker: Generatieve AI kan bijdragen aan productiviteitsverhoging en het verlichten van de druk op de arbeidsmarkt
29-09-2023 | 13:21:00Airborne produceert AD-podcast De Stiefmoedermoord
20-09-2023 | 11:04:00[Vacatures] Airborne zoekt een Showrunner/ eindredacteur
07-08-2023 | 09:44:00Airborne en KNVB lanceren podcastserie The Oranje Beat
12-07-2023 | 09:07:00[Airborne] Marvin meets Marvin
04-07-2023 | 10:49:00