Marketing Report
[Jeroen de Bakker] Rivaal voor OpenAI, impact op creatieve industrie, stem klonen column

[Jeroen de Bakker] Rivaal voor OpenAI, impact op creatieve industrie, stem klonen

Deze week in Ai [editie 22]. Er gebeurt veel op het gebied van kunstmatige intelligentie. Hier weer mijn wekelijkse gefilterde lees- en kijktips.

China's grootste technologiebedrijven, waaronder Alibaba en Tencent, hebben samen $340 miljoen geïnvesteerd in Zhipu AI, een opkomend Ai-bedrijf dat zich positioneert als rivaal van OpenAI. Waarom is dit relevant? Het toont de bereidheid van China serieus de concurrentie aan te willen gaan met de Amerikaanse tech reuzen op het gebied van kunstmatige intelligentie. Meer hierover vind je bij TechCrunch

Besteld, maar nog niet gelezen. 'The New Creatives' van Seema Sharma. Deze creative director van Edelman schreef een boek over de impact van AI op de creatieve industrie met kunstmatige intelligentie als co-pilot. Onderwerpen zijn onder meer bureau-klant dynamiek, briefingsprocessen, verdienmodellen en een perspectief op duurzaamheid. Mijn Ace-collega Sjors van Hoof leverde Sheema input. Dit maakt mij extra benieuwd naar 'The New Creatives'.

What about Apple? Niet het eerste bedrijf waar je op dit moment aan denkt als het om kunstmatige intelligentie gaat. De enige opvallende Ai-release tot nu toe is het verbeterde auto-correct systeem in iOS17. Mark Gurman schreef een interessant artikel over wat er bij Apple speelt en wat Tim Cook allemaal onderneemt om de opgelopen achterstand in te halen. Een belangrijk iets hierbij is de keuze tussen 'on device experience' of een 'cloud based setup'. Of iets er tussenin. Lees meer over Apple & Ai op Bloomberg.

Ik schreef al een keer over HeyGen, een Ai-applicatie die het mogelijk maakt om in een paar minuten je eigen video's te maken in allerlei verschillende talen. Met je eigen gekloonde stem. Collega Marvin Jacobs ging het afgelopen week testen. Bekijk zijn demo video hier en leer direct meer over Airborne.audio in het Nederlands, Italiaans, Japans en Engels:




Jeroen de Bakker is Managing Director bij Airborne

Audio agency Airborne is the most experienced and award-winning podcast specialist in the Netherlands. We let people listen to brands with appealing and distinctive stories. Our agency works directly with all kinds of organizations and brands. Besides, based on our expertise we love to work with other agencies. Through the ears. Into the heart.

www.airborne.audio

Lees ook:

Content Marketing Awards 2023 | GOUD B2C - Dentsu Benelux: Albert Heijn's Expeditie Oceaan

29-11-2023 | 16:22:00
Met de podcast 'Expeditie Oceaan' laat Albert Heijn kinderen (4-12 jaar) op een verrassende manier kennis maken met de oceaan. De populaire bioloog Freek Vonk neemt kinderen vanuit het bewaaralbum mee op zijn ontdekkingsreis naar 16 verschillende ecosystemen. Luisteraars horen 8D-audio-experiences, waarbij ze omringd worden door allerlei spannende natuurgeluiden. Nooit eerder werd een campagne op zo'n manier verrijkt. De podcast heeft alle verwachtingen overtroffen door het engagement van de campagne substantieel vergroten

Airborne organiseert Audio Lunch met Reinjan Prakke

16-11-2023 | 10:35:00
Audio agency organiseert in het nieuwe jaar een informatieve Audio Lunch. Het concept is eenvoudig: in een uurtje praat een expert deelnemers bij

Jeroen de Bakker: Generatieve AI kan bijdragen aan productiviteitsverhoging en het verlichten van de druk op de arbeidsmarkt

29-09-2023 | 13:21:00
Generatieve #AI kan bijdragen aan productiviteitsverhoging en het verlichten van de druk op de arbeidsmarkt. PwC -experts Mona de Boer, PhD en Bastiaan Starink waarschuwen in een interessant rapport dat Ai geen toverstokje is

Airborne produceert AD-podcast De Stiefmoedermoord

20-09-2023 | 11:04:00
In deze true crime-podcast probeert een Zweedse onderzoeksjournalist te achterhalen of de juiste persoon is veroordeeld voor een moord in huiselijke kring

[Vacatures] Airborne zoekt een Showrunner/ eindredacteur

07-08-2023 | 09:44:00
 Airborne is per direct op zoek naar een Showrunner/ eindredacteur

Airborne en KNVB lanceren podcastserie The Oranje Beat

12-07-2023 | 09:07:00
The Oranje Beat bestaat uit vijf afleveringen en biedt luisteraars een exclusieve inkijk in de wereld van de OranjeLeeuwinnen. De serie is ontwikkeld door Airborne

[Airborne] Marvin meets Marvin

04-07-2023 | 10:49:00
Met de snelle opkomst van AI krijgen we steeds meer handige tools tot onze beschikking. Eén daarvan is het klonen van bestaande stemmen

Airborne ontwikkelt podcast Op Koers voor Damen Shipyards

06-06-2023 | 11:14:00
De eerste afleveringen van Op Koers te beluisteren. Deze podcast geeft inzicht in de geschiedenis van Damen Shipyards Group. Ooit slechts een houten schuurtje aan de oevers van de Merwede, nu één van ‘s werelds grootste scheepsbouwers. Op Koers is ontwikkeld door audio agency Airborne.

[Airborne] De 5 podcasts die je gehoord moet hebben

06-03-2023 | 12:06:00
Om je dagelijkse woon-werkverkeer of hardloopsessie net iets interessanter te maken, selecteerde Airborne vijf podcasts

Airborne: Is de audio-hype voorbij?

31-01-2023 | 14:43:00
Wij krijgen geregeld de vraag of het over is het met de audio-hype. Het korte antwoord: nee

Airborne ontwikkelt audio-experience van Albert Heijn actie Expeditie Oceaan

04-09-2022 | 13:56:00
Het project is tot stand gekomen door een samenwerking vanuit Albert Heijn met Studio Freek, Naturalis Biodiversity Center, Lumen Loyalty en Dentsu. Airborne was daarbij verantwoordelijk voor de audio-experience van Expeditie Oceaan

[CMTA] Airborne: De man met de rammelaars

26-08-2022 | 14:10:00
De Man met de Rammelaars is een podcast van het Joods Museum Amsterdam en vertelt het wonderlijke levensverhaal van Heinz Keijser, aan wiens collectie een grote tentoonstelling is gewijd in 2022

WhitePaper Sessions | ZIGT - Elevator - Airborne - Logitech - BrandBase | Woensdag 7 juli 2021

05-07-2021 | 10:03:00
Voorafgaand aan het DeMedia100 Diner 2021 organiseert Media Meetings & Magazines - op dezelfde locatie - de eerste editie van de WhitePaper Sessions. Thema van deze eerste sessie is INNOVATION

[Onderzoek] BankGiroloterij: merkpositie dankzij podcasts vergroot

27-05-2021 | 12:27:00
De merkpositie van de BankGiro Loterij is dankzij podcasts vergroot. Audio agency Airborne en onderzoeksbureau MediaTest onderzochten voor het eerst in Nederland de merkeffecten van verhalende podcasts aan de hand van de podcast-reeks Topstukken van de BankGiro Loterij

[Forum] Wat kunnen marketeers met Clubhouse?

05-03-2021 | 16:36:00
Voor wie dacht dat het landschap van social media wel zo'n beetje af was, komt bedrogen uit. Ja TokTok, ach... Maar nu Clubhouse. Dat kwam toch uit het niets en nu - binnen een paar weken - heeft iedereen het over Clubhouse - wow!

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.