Just Another Media Company en Rumag gingen failliet door gebrek vertrouwen aandeelhouder; merken verkocht

Just Another Media Company en Rumag gingen failliet door het gebrek aan vertrouwen van een aandeelhouder. Welke aandeelhouder dat was, is niet bekend gemaakt. Wel zijn een aantal merken waaronder Rumag en Parra inmiddels verkocht.

Verliezen

Dit blijkt uit het eerste faillisementsverslag dat door de curator is gedeponeerd. Uit de verslagen blijkt dat Just Another Media Company in 2022 een omzet van 2,2 miljoen euro maakte met een verlies van 3,57 miljoen euro. In 2023 bedroeg de omzet 2,1 miljoen euro met 1,07 miljoen euro verlies. Over de eerste 5 maanden van 2024 werd 698.773 euro omzet gedraaid met een verlies van 426.938 euro

Voor Rumag geldt dat er in 2022 een omzet van 1,1 miljoen euro werd gedraaid met een verlies van 1,36 miljoen euro. In 2023 bedroeg de omzet 848.916 euro met een verlies van 426.824 euro en in de eerste 5 maanden van 2024 werd 57.088 euro omzet gedraaid met 43.283 euro verleis.

Voor Based World (waaronder Parra viel) werd in 2022 een omzet van 562.366 gehaald met een winst van 35.643 euro, wat in 2023 een verlies werd van 34.943 euro bij een omzet van 360.511 euro. In 2024 was er 8.020 euro verlies bij 4.073 euro omzet over de eerste 5 maanden.

De curator stelt dat het bedrijf nooit winst heeft gemaakt en altijd afhankelijk was van de investeringen van de aandeelhouders. Na de eerste investeringsronde zijn er medio 2022 en medio 2023 substantiële investeringsrondes geweest. Medio 2023 is er een extra aandeelhouder toegetreden met een minderheidsbelang.

Omzetdoelen

In de tweede helft van 2023 zijn omzetdoelen niet gehaald waardoor in 2024 een extra financieringsronde nodig zou zijn. Nadat Managing Director Michel van der Voort het bedrijf begin 2024 verliet, hebben Patrick Klink en Matthijs Buitenhuis van ONBRDNG de leiding tot het faillissement overgenomen. Bestuurders waren David van Oosten Slingeland en Ralph de Vries.

Ondanks toezeggingen, heeft een van de aandeelhouders in de loop van mei zich teruggetrokken omdat er volgens deze aandeelhouder niet voldoende vertrouw en w as dat de gebudgetteerde omzetten behaald zouden gaan worden. Hierdoor werd het voor de andere aandeelhouders niet haalbaar om het ontstane tekort te financieren en is door het bedrijf zelf het faillissement aangevraagd. Er werkten 27 werknemers en 12 ZZP’ers voor de bedrijven.

Merken verkocht

Een aantal merken is verkocht. SoWhat!, Lijp, Kampioen en The culture zijn voor 88.718 euro (ex btw) overgenomen door Thomas Brok.

Axed is voor 50.000 euro (ex btw) verkocht.

Het merk RUMAG is verkocht voor 115.000 euro (ex btw) aan RUMAG INC BV van onder meer origineel oprichter Tim Degenaars.

Het merk PARRA is voor 63.281 euro (ex btw) verkocht aan Thomas Brok.

www.rechtspraak.nl

www.rumag.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Pie Kamau: Hoe AI influencermarketing in 2026 vormgeeft

19-12-2025 | 12:28:00
Pie Kamau is editor bij Marketing Report.one en Marketing Report.nl.

Consumentenbonden in Europa willen betere regels en toezicht influencermarketing

17-12-2025 | 20:12:00
De Nederlandse Consumentenbond wil samen met veel andere Europese consumentenorganisaties dat er strengere regelgeving en toezicht komt voor infliencermarketing

The Best Social Awards en bol lanceren UGC Top 25

16-12-2025 | 11:11:00
Met de introductie van de UGC Top 25 spelen de organisaties in op de snelle groei van UGC-creators, die inmiddels een vaste plaats innemen binnen de marketingstrategieën van merken.

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.